Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1350 ggr
[Norpan88]
2012-12-10 19:50

Tack-tråd!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte att det fattades en liten tacktråd Glad

Jag tackar Gud för att nåden är ny varje morgon. Tack för tro, hopp och kärleken. Tack för denna dag. Amen :)

Annons:
[Norpan88]
2012-12-10 19:54
#1

Jag tackar också Gud, för att han givit mig pengar, när jag behövt det, nu när jag är ganska pank.

”Därför säger jag er: bekymra er inte för hur ni skall få mat att leva av eller kläder att sätta på kroppen. 23Livet är mer än födan och kroppen mer än kläderna.24Tänk på korparna, de varken sår eller skördar, de har varken förrådskammare eller lador, men Gud föder dem. Och hur mycket mer värda är inte ni än fåglarna? 25Vem av er kan med sina bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd? 26När ni nu inte ens förmår så lite, varför bekymrar ni er då om allt annat? 27Tänk på liljorna, hur de växer. De arbetar inte och spinner inte. Men jag säger er: inte ens Salomo i all sin prakt var klädd som en av dem. 28Om nu Gud ger sådana kläder åt gräset, som i dag står ute på ängen och i morgon stoppas i ugnen, skall han då inte ha kläder åt er, ni trossvaga? 29Tänk inte på hur ni skall få något att äta och dricka, och oroa er inte. 30Allt sådant jagar hedningarna i världen efter. Men er fader vet att ni behöver detta. 31Sök i stället hans rike, så skall ni få det andra också.

Lukas 12:22 -31

Upp till toppen
Annons: