Annons:
Etikettinspiration
Läst 5262 ggr
Candela
11/24/12, 3:22 PM

Behöver uppmuntran

Nån som har lust att slänga fram lite styrkande bibelord när man känner sig allmän dålig och värdelös?

Annons:
OlgaMaria
11/24/12, 3:37 PM
#1

Ni var som vilsegångna får, men nu har ni vänt om till era själars herde och vårdare. 1 Petr 2:25

Joh 14:1 "Låt inte era hjärtan oroas. Tro på Gud och tro på mig.

Joh 14:27 Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa.

Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Candela
11/24/12, 3:40 PM
#2

Jag känner att jag bara misslyckas med saker. Mina studier är det som tynger mig mest nu. Har tagit ett studieuppehåll för att jag blev sjukskriven pga stress, och försöker läsa igen kurser jag har efter mig..

Men jag förstår inte det jag måste lära mig, och jag känner mig så otroligt trög och värdelös. Kommer jag någonsin klara denna utbildning liksom?

Camillhe
11/24/12, 3:45 PM
#3

Ja, jag tror aboslut du kommer att klara din utbildning. Men om du fortfarande är stressad/utbränd är det svårt att plugga. Försök att inte tänka på allt du måste göra utan bena upp det och ta en liten sak i taget. och när du klarat den "lilla" saken, var nöjd och stolt över dig själv och gör nästa lilla sak.

Vad läser du till?

Candela
11/24/12, 3:56 PM
#4

Det är just det jag har insett, att ja inte klarar hur mycket som helst. Det är därför jag nu satsar på att ta igen en kurs i taget. Just nu jobber jag på den kurs jag har haft svårast för, och dragit mig i 2,5 år för att ta igen.

Jag läser en civilingenjörsutbildning, mot produktutveckling. Det är ett yrke jag verkligen har brunnit för att få jobb med i 10 år nu, och jag har fått en otrolig möjlighet att ens få komma in på programmet.

Men tempot är högt och jag är trött på att vara en av de få i klassen som har svårt för så många ämnen (de tekniska ämnena som man måste läsa för att få ut en examen, trots att det egentligen inte är dem jag kommer behövs ha djupa kunskaper inom i yrket som sådant).

Woodland
11/24/12, 5:33 PM
#5

# 4

Du läser en civilingenjörsutbildning, mot produktutveckling!  Inte det lättaste.  Bara därför att du känner dig värdelös betyder inte att du ÄR det.  Känslor är bara känslor.

Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse.

Då skall Guds frid, som övergår allt förstånd, bevara era hjärtan och era tankar i Kristus Jesus.
(Php 4:4-7 SFB)

Se, vilken kärlek Fadern har skänkt oss: att vi får kallas Guds barn, och det är vi också. (1 Joh 3:1 SFB)

Till slut det magnifika stycket - Romarbrevet 8

28 Vi vet att för dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa, för dem som är kallade efter hans beslut. 29 Ty dem som han i förväg har känt som sina har han också förutbestämt till att formas efter hans Sons bild, för att Sonen skulle vara den förstfödde bland många bröder.30 Och dem som han har förutbestämt har han också kallat. Och dem som han har kallat har han också förklarat rättfärdiga. Och dem som han har förklarat rättfärdiga har han också förhärligat.

31 Vad skall vi nu säga om detta? Är Gud för oss, vem kan då vara emot oss? 32 Han som inte skonade sin egen Son utan utlämnade honom för oss alla, hur skulle han kunna annat än också skänka oss allt med honom? 33 Vem kan anklaga Guds utvalda? Gud är den som frikänner.34 Vem är den som fördömer? Kristus Jesus är den som har dött, ja, än mer, den som har blivit uppväckt och som sitter på Guds högra sida och ber för oss. 35 Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller hunger, nakenhet, fara eller svärd? 36 Det står ju skrivet:För din skull dödas vi hela dagen, vi räknas som slaktfår.

37 Men i allt detta vinner vi en överväldigande seger genom honom som har älskat oss. 38 Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken makter, 39 höjd eller djup eller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
11/24/12, 6:00 PM
#6

Finns det någon du kan be om hjälp?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
[Norpan88]
12/5/12, 8:45 PM
#7

Se till att äta ordentligt, sova ordentligt och ta hand om dig så du får energi. Be Gud att stärka och styrka dig om nätterna. Det gör han så gärna! KRAAAAM

Candela
12/9/12, 1:21 PM
#8

Jag har inte haft någon som helst motivation eller ork att studera de senaste två veckorna, och om ytterligare två veckor är det tenta.

Jag är så trött, jag kommer inte upp om morgnarna. Det känns fånigt för det ska väl "bara" vara att tvinga sig själv upp. Men jag sätter alarm varje morgon, och jag vaknar av det varje morgon, men ändå kommer jag inte upp. Framåt lunch kan jag tvinga mig själv upp ur sängen, även om det tar emot.

Jag ber Gud om ork och motivation varje kväll, och har gjort det i veckor nu, men det blir aldrig någon skillnad..

[Norpan88]
12/9/12, 1:42 PM
#9

Candela, jag ber att Gud ska styrka dig och ge dig kraft.

Candela
12/9/12, 2:17 PM
#10

#9 Tack!

Det "ironiska" är att jag har fått väldigt mycket andra små bönesvar dessa veckor. Mindre saker har löst sig på ett väldigt tydligt sätt när jag har bett för dem, men just detta förföljer mig fortfarande. Vet inte om det finns någon mening bakom det..?

OlgaMaria
12/9/12, 6:07 PM
#11

Tänker på Fotspår i sanden när jag läser det du skriver i #10. Det är väl en tuff tid nu… Men Jesus är med dig! Vilket han visar genom de små bönesvaren. Han vill väl att du ska veta att han är där och att han hör dig. Vissa säsonger i livet ÄR bara hur tuffa som helst, men vi går igenom dem tillsammans med honom. Vi fortsätter be för dig.

Joh 14:1 nämner jag igen. Var inte orolig. Vi kanske inte har kontroll och kanske inte förstår… men han är där och vi kan lita på honom genom allt.

Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
12/9/12, 6:50 PM
#12

Instämmer med # 11!

Glad

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: