Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1393 ggr
[ussi-marvin]
2012-11-20 20:58

jag älskar gud

jag både älskar och tror på gud.Jag är 11 år och har ni något tips för jag är kristen och bler retad för det och har ni något tips hur jag kan göra för dom ska sluta reta mig

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
OlgaMaria
2012-11-20 21:26
#2

Oh så härligt att du älskar Gud och oh så tråkigt att du blir retad för det. Hoppas någon kan komma med bra tips. Vad gör man? Det kan inte vara lätt. Jag tycker i alla fall att du kan be för dem som retar dig och försöka förlåta dem. Då kan Gud också göra mirakel. Försök att inte ta illa vid dig. Inte så lätt men försök i alla fall tänka att du är bra och inte förtjänar att någon retar dig. Tro på dig själv och våga säga ifrån när de säger dumma saker. Du behöver inte vara elak tillbaka men du kan säga ifrån. Och skäms inte för din tro. Om du är glad och stolt över din tro så blir det svårare för de andra att reta dig. Mobbarnas ord funkar inte lika bra om vi inte tror på det de säger. Finns det någon lärare som kan hjälpa dig?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
2012-11-20 23:04
#3

Hejsan!

Det är en allvarlig sak att bli retad för sin tro.  Skollagen tillåter inte det.  Tala med dina föräldrar och fröken om detta.  Fröken kan ta upp det i klassen och förklara hur det ligger till.

Det blir säkert fler än jag här i forumet som ber för dig!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[Norpan88]
2012-11-22 10:14
#4

Var bara dig själv.Glad Det är inte dig det är fel på. Be Gud om beskydd och kraft och Han ska ge dig det. Be Gud om att en ängel ska följa dig i skolan varje dag. Jag ber för dig också. kram

[ussi-marvin]
2012-11-22 20:50
#5

tack så mycket för alla svar och tips det har blivit bättre gud vår ängel är han oss lär var aldrig dum maka rum gud som haver barnen kärt se till mig som liten är vart jag mig i världen vänder står min lycka i guds händer

OlgaMaria
2012-11-22 21:00
#6

=) =) =) Så roligt att höra!! Gud välsigne dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: