Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2868 ggr
[Norpan88]
8/23/12, 8:52 AM

Lidande Jesus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en bröllopsbild av mina föräldrar där dom poserar. Ända sedan jag var liten har jag sett ansiktet av En Lidande Jesus i det portträttet och har alltid undrat varför.

Man kan bara se det om man kisar med ögonen, och det är väldigt likt denna bifogade bild här nedan.

Jag vet att alla i  min familj har gått igenom mycket lidande. Kan det vara så att Jesus på så sätt vill visa att han är med oss?

Jag kan visa porträttbilden sedan, men den liknar denna nedan, fast man ser Honom rakt framifrån istället. man kan se sår under ögat osv.

Annons:
[Norpan88]
8/23/12, 8:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Men i porträttbilden som ni kommer att se, så ser man bara ansiktet i hela porträttet. Förklarar innan så att ni lättare kan se honom sen.

[Norpan88]
8/23/12, 8:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer porträtbilden. Ibland kan det hjälpa att förminska bilden eller titta långt ifrån för att se.

[Norpan88]
8/23/12, 8:57 AM
#3

I denna porträttbild är ansiktet vänt åt andra  hållet

[Norpan88]
8/23/12, 8:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här har jag lagt till lite suddighet, kanske man ser bättre då. Försök se hela bilden på en gång med kisande ögon, utan att titta på någon detalj.

Woodland
8/23/12, 5:29 PM
#5

Hej Norpan!

Vi vet inte hur Jesus såg ut!

Bilden är en konstnars tolkning.

Går vi på skriftens beskrivning av Hans lidande är din bild för vacker.  Han var svår misshandlad när Han bar törnekronan.  Vanställd egentligen.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Camillhe
8/23/12, 7:50 PM
#6

Man ser det man vill se  tycker jag kan stämma ibland. Jag tror inte att Jesus specifikt försökt uppenbara sig för dig genom fotot.

Däremot tror jag absolut att Han har hjälpt och vill hjälpa dig och din familj genom livet.

Annons:
Internettan
8/25/12, 1:18 AM
#7

Jag ser "en gubbe" men tycker inte det liknar bilden av Jesus alls. Ser mer ut som italienaren i Lady och Lufsen eller nån rolig seriefigur … Jag kan heller inte se att en sådan bild man kan se (även i moln eller tapeter osv) betyder något. Tror mer att människan har en förmåga att koppla ihop mönster till något begripligt. Och i fallet med ditt bröllopsfoto så råkar det se ut som en gubbe om man tittar på ett särskilt sätt men det är nog inte mer än så. Tror jag.

"Every point of view is a view from a point."

[Starman]
9/23/12, 4:57 PM
#8

Pareidolia kallas det.

Upp till toppen
Annons: