Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 2061 ggr
[JoanB]
2012-07-08 00:34

Hur vet man?

Hur vet man att man har kontakt med Jesus?  Det känder ofta att jag får hjälp när jag behöver och ber om det. Jag kan bara ängslig för min ekonomiska situation, och så plötsligt får jag en tavla såld, eller en beställning trilliar in,  Det är i sådana ögonblick som jag riktar min blick uppåt, nicker och säger tack.

Min fråga är nu, hur vet jag om det är Jesus eller om det är en av mina guider som hjälper mig, eller in det är Kristusenergin som verkar?

För efter 65 år, då vet jag att det finns någon, men vem?

Annons:
Camillhe
2012-07-08 02:44
#1

Jag kan bara svara på det utifrån min personliga tro. Guider existerar inte i kristen tro. Har man kontakt med en "guide" så tror jag  att det är en demon som lurar människan. Jag får också lite dåliga vibrationer av ordet Kristusenergi. menar du Den Helige Anden då eller vad är Kristusenergin?

Jag tror visst att Gud kan möta dig och hjälpa dig när du har svårigheter, men vill du tillhöra Jesus så är det ett aktivt val. Då lämnar man sitt liv till Honom och det gör man genom att tro att Han är Guds son och en del i treenigheten, att han dog för våra synder, återuppstod och lever idag.

Gud älskar oss och vill inget hellre än att vi ska välja att leva i en relation med Honom, men det går inte att blanda in ockultism i sitt kristna liv.

[JoanB]
2012-07-08 11:44
#2

Kan jag inte älska Jesus utan att tro på att han dog för våra synder och återuppstod. Var lever han? Varför ser jorden ut som den gör om han dog för våra synder?

Jag har inte fattat detta sammanhang, utan vill gå förbi doktrinerna helt och hållet. Att Jesus finns som en ande och att han kommer tillbaka till Jorden förkroppsligad, det tror jag. Guds son………….jag tror inte på jungfrufödslar. Däremot kan jag ta till mig att Maria fick barn med en ängel som nedsteg.

Jag ser också för mycket elände i världen för att tro på att det finns en Gud som bryr sig.

Camillhe
2012-07-08 13:41
#3

Klart du kan älska Jesus utan att tro på det. Ingen kan bestämma över vem du älskar. Och jag tror Jesus älskar dig oavsett vad du tror.

Men eftersom Jesus är Gud och eftersom Bibeln är Guds ord så får jag inte riktigt ihop det du skriver.

Vem/vad är Jesus för dig om Han inte är Gud?

[JoanB]
2012-07-08 19:59
#4

# 3- Jag ser Jesus som en profet. En mycket stor läromästare som jag skulle ha gett allt för att få träffa Glad

Jag ser inte Jesus som Gud, men jag ser honom som en gudomlig person.

Kristusenergin - jag ska förklara. Det är denna energi som kommer ifrån Kristus, mästaren. Jag har fått deltaga i denna energi i en healing. Detta var en av de största upplevelserna jag varit med om.

Guider - Jag har många gånger själv fått ta emot budskap och kunskap, och jag ser absolut inte detta som demoner. Jag ser det som att det finns en hierarki mellan människa och Gud, och att vi får hjälp av någon i denna hierarkin.

Nypåkaniner
2013-05-01 13:07
#5

Jag tror på Jesus, Jag tror på Gud för att jag känner hans närvaro varje dag när jag ber till honom. Jesus är den enda Sanne Guden. För att leva med Jesus som Gud vill mest av allt skall du ta emot honom som din herre och be att han skall komma in i ditt hjärta. I Bibeln står det " Ingen kommer till fadern (Gud) utom genom sonen ( Jesus). " Jag har också sett när en person bad till Jesus att ett ben skulle växa ut för de var olika långa och det gjorde det.

Upp till toppen
Annons: