Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1333 ggr
[Jerrie09]
2012-05-15 19:01

Att bli enhet

Ens varelse är sinne, och kropp. Vi lever i en så splittrad värld, så de flesta har tendenser till ett splittrat sinne. Det är lätt att få någon att falla ur, och få ångest, och kommunikationssvårigheter.
Finn någon som kan leda till enhet.

Annons:
Camillhe
2012-05-15 19:07
#1

Tack Jerrie för att du startade en ny tråd om det här.

Jag försöker förstå vad du vill poängtera men är osäker på om jag gör det så då får du rätta mig:)

Kan hålla med om att vi lever i en splittrad värld, där det kan vara svårt att hålla samman som människa. Vi utsätts för mycket intryck och stimulans på alla plan och det är en ganska stressfylld tillvaro för de flesta.

Det jag hade svårt att förstå var hur du menade med att ngn blir delad i den andra tråden.

OlgaMaria
2012-05-15 21:06
#2

Jag tror att vi också består av ande och anden är så viktig för hela vår människa och för vårt sinne. Jag tror inte att vi kan vara riktigt hela och tillfreds förrän vi hittar ron i Gud och vår ande får fyllas med honom. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Internettan
2012-05-16 07:25
#3

Jerrie09

Jag uppfattar det som att du menar att min "velighet" riskerar att få andra att må dåligt? Samtidigt är det svårt att diskutera ett problem där man känner sig splittrad om man inte får uttrycka detta.

Hur menar du att jag påverkar dig på ett negativt sätt? (För jag tolkar det som att du mår dåligt av det snarare än "andra"?) Är det för att jag ser saken på två "motsatta" sätt? Jag kan ju tillägga att jag själv ofta har beslutsångest och verkligen har svårt med att välja just för att jag har så lätt för att se saken på olika sätt. Kan inte se på en debatt för jag hållar alltid med den som talat sist. Vore onekligen lättare om jag vore en besserwisser och trodde att jag visste allt och körde på det.

Men vi har ju Gud och han vet alltid bäst. Det är skönt att veta att man inte måste utveckla en färdig åsikt om allt utan faktiskt kan ta varje problem för sig och be Gud om vägledning i varje enskild situation. Så jag tror för min del att jag ska försöka sluta grubbla så mycket och tro att jag själv ska hitta det rätta svaret. Det gör jag ju inte ändå. :)

"Finn någon som kan leda till enhet"

Tänker du också på Gud här?

(Det sätt du pratar på låter ganska mycket som New Age och därför undrar jag över vad du menar med enhet och att "finna någon".)

"Every point of view is a view from a point."

[Jerrie09]
2012-05-16 10:23
#4

Ni är redan enhet. Det innersta, det är odödligt. De kan skada ens sinne, ens kropp. Man är alltid utsatt. Men det innersta är odödligt. Det är Gud.
Oskyldighet skadar inte, oskyldighet tar skada. Placera mig inte i ett fack, vad som sägs kommer ur mitt innersta väsen. Ett språkrör för Kärlek, och Gud.
Jag kan inte erat språk. Är en fri man. Endast sinnet kan begränsa, men en fri människa har inga gränser. En fri människa är ett med Gud.
Detta är inget svar, ett svar blir tusen frågor till.
Se det som en dans. :D

OlgaMaria
2012-05-16 12:04
#5

Kom just att tänka på att när jag känner mig som mest hel är när jag lovprisar Gud och är fylld av beundran och tacksamhet inför honom. Jag tror också att det är vårt yttersta syfte och också meningen med vår evighet - att få prisa Gud :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[Jerrie09]
2012-05-16 20:48
#6

#5

Det var inte meningen att prisa Gud, men okej, det lät lite som en sådan utropning. Ibland skriver jag bara, och tvekar innan jag skickar, men denna var 50/50 :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: