Annons:
Etikettkyrkan
Läst 5207 ggr
Aussie
1/23/12, 6:53 PM

Maria armband (?)

Hejhej!

Jag hittade ett armband precis med en massa bilder på Jesus och Maria.

Vad har detta armbandet för betydelse om det har något? Är kristen (pingstvän) och vill inte bära det förän jag vet att jag inte utstrålar något fel eller så :)

Annons:
Camillhe
1/23/12, 9:26 PM
#1

Jag tror jag har ett sånt, ser det ut så här?

Det är bilder på ikoner, ofta Jesus, Maria, apostlar, ibland helgon. Jag tycker hemskt mycket om ikoner, som vackra konstverk som också påminner mig om Jesus och om andra som trott på Honom.

Inom katolicismen är ju ikon "dyrkan" vanligt, och det vänder sig ofta frikyrkor emot. Pastorn i min kyrka ansåg att det var fel att ha ett kors med Jesus på, då vi inte firar hans död utan hans uppståndelse.

Jag personligen håller inte med den pastorn, utan tycker att det är upp till var och en. Jag tycker det är fel att be till helgon, eller till Maria, men jag tycker inte det är fel med att ha ikoner som konstverk. Så jag tycker det är upp till dig, om du tycker armbandet är vackert och påminner dig om din tro så tycker jag du kan bära det. Skule du däremot lägga in att armbandet i sig har krafter som beskyddar dig eller be till de ikonerna som finns på det, då kanske det inte vore så bra.

http://lotta.svenskdam.se/files/2010/10/ikon.jpg

Woodland
1/25/12, 1:07 PM
#2

Har du tankt på  att vi vet faktiskt inte hur Jesus såg ut?   Det var nog meningen.

Maria/madonna statyr är poppis i Shabby Chic också.  Flört

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Aussie
1/26/12, 6:07 PM
#3

#1

Tack för ditt svar! Det är exakt ett sådant armband som jag har här hemma :)

Det är Jesus jag tror på och ber till så det är ju lungt då! :D

#2

Jo, har länge undrat hur han verkligen ser ut.. :) Spännande..!

Upp till toppen
Annons: