Annons:
Etikettbibeln
Läst 2433 ggr
Woodland
2011-12-26 23:30

Slutplädering

Detta klipp från You Tube på engelska är fantastiskt.  James White är som vanligt lysande. Glad

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[rolnor]
2011-12-30 14:04
#1

Är det här nån slags reklam för kristendom och nån slags smutskastning av islam?

Woodland
2011-12-31 00:44
#2

Reklam . . . nej . . Debatt  slutplädering.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[rolnor]
2011-12-31 17:51
#3

Men han "väljer sida" eller hur?

OlgaMaria
2011-12-31 19:33
#4

Är det något konstigt med reklam för kristendom på en sån här sida?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[rolnor]
2012-01-01 20:57
#5

Nej, men jag tycker inte att man behöver spä på konflikten mellan kristna och muslimer, att hävda att deras Gud är "fel" medans den kristna är "rätt", mycket barnsligt enligt mej, som små barn som kastar sand i sandlådan på varandra…

Woodland
2012-01-02 00:43
#6

# 5

I en debatt finns försvar och frågor (ibland angrepp) från både sidor.  Det är inget barnsligt alls utan det är ett möte av två olika positioner som lägger fram sin sak för åhörarna.

Du kanske  inte är insatt i den apologetik som finns mellan olika religioner och här mellan kristna och muslimer (åtminstånde här i väst.  I de flesta muslimska länderna är apologetik omöjlig därför att religionen inte får ifrågesättas).

Men det finns en skillnad mellan de olika religionerna.  Det kan inte förnekas.  Vad du anser var barnsligt är i själva verket möte mellan två lärda i var sin skolastiska värld.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[rolnor]
2012-01-03 17:36
#7

Låter ju imponerande det där, hur många liv har detta "möte" skördat hittils?

Woodland
2012-01-04 00:16
#8

# 7

Ta bladet från munnen nu och lägg fram din egen position istället för "one-line" kommentarer.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[rolnor]
2012-01-04 18:37
#9

Tack för förtroendet!

Jag tror att vi alla tillber samma gud, själv är jag troende lite till och från, det handlar kanske mest om att hantera medveteheten om att vårat liv har ett slut, det hanteras ju på olika sätt i olika religioner, men verkar var en gemensam nämnare. Att pissa på en annan människas behov av tröst, hennes tro, tycker jag är fel. Jag kan uppskatta en debatt som underhållning, men mer blir det aldrig för mej.

Woodland
2012-01-04 20:24
#10

# 9

Att pissa på en annan människas behov av tröst, hennes tro, tycker jag är fel.

Håller helt med!   Skillnader i tro och livsåskådning bör diskuteras med respekt och värme som i klippet ovan.   Tack för förtydligandet av din position.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[rolnor]
2012-01-05 13:30
#11

Jag tycker kanske att det inte är så förmildrande vilken ton man använder, när syftet med ett uttalande är att ifrågasätta nån annans religiösa övertygelse, det är liksom själva uppsåtet som är fel. MEN, om du vill fortsätta att njuta av sådana debatter (som helt klart är en intellektuell och känslomässig utmaning och spännande att följa) så ska du såklart göra det.

Woodland
2012-01-05 17:06
#12

Tack!   Glad

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: