Annons:
Etikettböneämnen
Läst 3362 ggr
OlgaMaria
2011-11-08 09:25

Helanden

I helgen var vi i vår förra kyrka Enakyrkan som hade New Wine-konferens. Ung. 10 personer vittnade offentligt om att de blivit helade under helgen och jag tror att fler blev helade också.

En kille som är ganska nyfrälst hade smärta i ena axeln/skuldran från en bilolycka som han varit med om för några år sen. Han blev totalt helad och kunde röra sin arm helt upp som han inte kunde göra innan.

Jag gillar verkligen New Wine och deras "metod" när det gäller att be för sjuka.

De hade en stor konferens i Stockholm för några år sen med Bill Johnson och då blev ett 50-tal helade varje kväll.

Jag tror Bill Johnson måste vara den person som ser flest helanden i västerländsk kontext idag. Men då ber han heller inte för alla själv utan han instruerar församlingen att be för varandra. Jag tror att smörjelse verkligen smittar och det är så bra om man har en helandesmörjelse att sätta andra i funktion i helandetjänsten, precis som Jesus gjorde med sina lärjungar.

Bill Johnson och New Wine-nätverket har något av en "metod". I gudstjänster har man förberett ett gäng innan på att lyssna efter profetiska ord om vad Gud vill hela. Sen får de dela det och de som känner igen sig ger sig till känna. Sedan får de som står runt dessa personer lägga händerna på och be om helande.

Då ska man be så här (vilket också gäller i vilken annan situation som helst då man ber för sjuka): 1. Man kollar vad det är man ska be för 2. Man ber kort ung: "Fot var helad i Jesu namn/ Smärta försvinn i Jesu namn". Man tilltalar det sjuka och befaller det att vara helat. De som ber får bara några minuter på sig max 3. Man frågar om den man bad för kände något 4. Antingen är personen nu helad eller så ber man igen 5. Man frågar hur det känns/vad som hänt 6. Om personen inte är helad fortsätter man be igen. 7. Sen kan man fortsätta fler gånger om man känner sig manad eller uppmana personen att söka förbön för helande igen en annan gång.

Jag tycker det är så bra, och det är så naturligt och bibliskt att kolla vad som hänt när man bett. Det är något vi ibland vill hoppa över för vi vill inte ha ett negativt svar men tänk om Gud kommer med sitt helande om vi (både den som ber och den som blir bedd för) sträcker ut sin tro till Gud en gång till och ber.

Jag har själv varit med om att bli helad både på direkten och på den tredje eller fjärde bönen.

Den här kvinnan i klippet var med i helgen i Enköping och vittnade om sitt helande. Titta gärna. Gud är så underbart god.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
OlgaMaria
2011-11-08 09:28
#1

Här är ett klipp på helanden i Bill Johnsons kyrka.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2011-11-08 09:29
#2

Sen finns det massor med fler klipp på Youtube och också en massa bra undervisningsklipp.

Den här tittade jag på nyss. Så bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
2011-11-08 18:20
#3

Jaså. . . DEN Bill Johnson.  Hänger han med Arnott, Hinn, Todd Bentley, Patricia King, Randy Clark och Bob Jones ännu?  Jag anar oro när jag läser eller hör ordet "impartation."

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
2011-11-08 21:48
#4

#3 Jag vet inte så bra vilka han hänger med

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
2011-11-09 10:12
#5

Om Bill och Todd (och kanske de övriga namnen du tog upp också). 30 min långt men väldigt bra.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
2011-11-09 23:45
#6

Det är inte dispensationalism som är problemet.

Rom. 16: 17-18

Men jag förmanar eder, mina bröder, att hava akt på dem som vålla tvedräkt och kunna bliva eder till fall, i strid med den lära som I haven inhämtat; dragen eder ifrån dem.  Ty sådana tjäna icke vår Herre Kristus, utan sin egen buk; och genom sina milda ord och sitt fagra tal bedraga de oskyldiga människors hjärtan.

1 Tim. 4:1 -2

Jag uppmanar dig allvarligt inför Gud och Kristus Jesus, inför honom som skall döma levande och döda, jag uppmanar dig vid hans tillkommelse och hans rike: Predika ordet, träd upp i tid och otid, bestraffa tillrättavisa, förmana med allt tålamod och med undervisning i alla stycken.

Det är synd om Todd B.s familj och det är en personlig tradgedi. Men jag drar mig för  vad de (han) lär ut och står för.  Här är en snäll websida om det.  Kolla inslag # 19, 23,  24, 34.  Inslag # 53 -55 är direkt relaterad till klippet i inlägg # 5 på JiF.

1 Tim 4:3 -4    Ty den tid kommer, då de icke längre skola fördraga den sunda läran, utan efter sina egna begärelser skola samla åt sig lärare hoptals, alltefter som det kliar dem i öronen, en tid då de skola vända sina öron från sanningen, och i stället vända sig till fabler.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: