Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1973 ggr
Muskler
10/12/11, 1:14 PM

Relationen med Jesus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Att ha en levande relation med Jesus, det är mäktigt. Jag önskar att även DU får en sådan. Han är den bäste vännen att få tala med, han är den bäste att få gråta ut hos,  han är den bästa på att trösta oss och glädja oss.

Den som aldrig upplevt äkta glädje förut, kan få uppleva det med Jesus.

”De som litar på Herren står fasta som berget Sion och kan aldrig rubbas.”

Nej, den relationen jag har med Jesus kan aldrig rubbas, aldrig försvinna, aldrig hotas.  Människor ändrar sig, och människor luras och bedrar varandra.

Relationen med Jesus består i evig tid därför att han aldrig förändras. Han är alltid densamme, och han står fast vid sina löften. Därför skänker han trygghet som innefattar ro och frid.

Jesaja 26:3

”Alla dem som är uthålliga i sin tro vill han bevara i fullkomlig frid. Lita alltid på Herren Gud, för hos honom finns den eviga styrkan!”

 /Maria

Annons:
Highness82
10/12/11, 1:57 PM
#1

Jättebra skrivet Maria!:) Jag skulle vilja rekommendera en låt som på sätt och vis handlar om detta.  I Kristus så finns det en glädje som ingen kan ta ifrån oss - inte ens våra egna fiender.  Att leva i en relationen med Jesus är så mäktigt, härligt, underbart!

OlgaMaria
10/12/11, 2:32 PM
#2

Välkommen hit Maria! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Muskler
10/12/11, 4:02 PM
#3

Hej Teresia och tack! Ha en välsignad em o kväll.  /Maria :)

Muskler
10/12/11, 4:09 PM
#4

Hej Higness82  Tack för videon, den skall jag lägga in på min hemsida, det finns inget eller ingen som kan ta tron på Jesus ifrån en sann troende. Vi har allt! /Maria

Woodland
10/12/11, 6:49 PM
#5

Välkommen hit Maria!

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Muskler
10/12/11, 9:27 PM
#6

Hej Woodland Och tack för ditt välkomnande! /Maria

Annons:
Upp till toppen
Annons: