Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1764 ggr
Highness82
2011-09-21 23:58

Bibelläsning: Vad har du lärt dig idag?

Jag har lärt mig det här:

1. När synden blev ett faktum i världen så gav Gud Mose lagen. Lagen ger insikt om synd.

2. Genom tron på Kristus Jesus så blir vi rättfärdiga genom tron, då vi tror på Kristus: Att han dog för våra synder och blev uppväckt av Gud på den tredje dagen.  Genom dopet, genom tron på Kristus har vi dött bort från synden, och blivit rättfärdiga pga. tro.  Och därmed har vi också dött bort från lagen.  Eftersom lagen endast ger insikt om synd, men om vi har dött bort från synden så har vi också dött bort från lagen.

Man kan läsa om detta i Romarbrevet!

Vad har ni lärt er idag? Dela gärna med er!:)

Annons:
Fantasygirl91
2011-09-30 17:43
#1

Jag har lärt mig att man inte ska tänka på det dåliga.

Highness82
2011-09-30 23:25
#2

#1 Härligt, och det stämmer!:)

Fantasygirl91
2011-10-01 17:27
#3

#2 ja, jag tänker alldeles för mycket på det negativa. Ingen ska behöva tänka negativt. Det bara tar på krafterna om man hela tiden grubblar på dåliga saker. Vad har du lärt dig i dag Highness82?

Highness82
2011-10-01 17:46
#4

#3 Jag har inte läst något i Bibeln idag, men ska göra det senare. Men jag tror att jag lärde mig  något igår då jag läste Markusevangeliet och det var att Jesus endast kunde hela människor som ville tro.

Markus 6:1-6

"Han gick därifrån och kom till sin hemstad, och hans lärjungar följde med honom. När det blev sabbat* undervisade han i synagogan. Och de många som hörde honom häpnade och sade: "Var har han detta ifrån? Vad är det för visdom han har fått, så att han kan utföra sådana underverk med sina händer? Är det inte snickaren, Marias son och bror till Jakob och Joses och Judas  och Simon? Bor inte hans systrar här hos oss?" Så blev han en stötesten* för dem. Men Jesus sade till dem: En profet* blir ringaktad bara i sin hemstad, bland sina släktingar och i sitt hem." Han kunde inte göra några underverk där, utom att bota några sjuka genom att lägga sina händer på dem. Och han förvånade sig över att de inte ville tro."

Hur ska man se på denna text?

Woodland
2011-10-01 19:03
#5

# 4

Hur ska man se på denna text?

Kanske som Johannes . . .

Han kom till sitt eget, och hans egna togo icke emot honom.  Joh. ev. 1:11

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Highness82
2011-10-01 19:16
#6

#5 Tack för det!:) Där tror jag att du har rätt!:)

Annons:
Woodland
2011-10-03 10:30
#7

#3

Ingen ska behöva tänka negativt.

Hur klarar man verkligheten?  Negativa och positiva aspekter i livet följas åt.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: