Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2332 ggr
OlgaMaria
8/18/11, 3:13 PM

Min blogg

Jag har börjat blogga för ett tag sen. Följ mig gärna. God bless

http://fruwikstrom.blogspot.com

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Woodland
8/18/11, 5:58 PM
#1

Ah ha!  Det är där du har tagit vägen!   Flört

Tack för inbjudan förresten.   Du har en väldig fin familj.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
8/18/11, 9:50 PM
#2

Haha… mmm.. Tack!! :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

scout
8/18/11, 9:51 PM
#3

Vilken underbar text du skrivit om äktenskapet Theresia!

Jag blev så förvånad, för precis det du skriver där har Gud hållit på att lägga på mitt hjärta hela sommaren. När man läser hur underbart ömsesidigt som Gud har tänkt att samvaron i en relation ska fungera, så blir all maktkamp mellan könen överflödig. Tänk att världen inte ens på tusentals år har lyckats förstå innebörden av Guds idé om äktenskapet… Trots att Hans idé smakar så gott…

OlgaMaria
8/18/11, 9:55 PM
#4

Tack scout!!

Jaa och ändå kunde jag ju bara ta upp lite lite grann i mitt inlägg. Men det Bibeln säger om äktenskapet är verkligen underbart! Och det krockar en del med vår kultur (och med anklagarens kultur) så det motarbetas tyvärr. Vad roligt att det passade in just nu för dig.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Camillhe
8/19/11, 1:22 AM
#5

Vad roligt, ska bokmärka den. Läste lite i din blogg för länge sedan när du nyligen fött lilla Rut:)

OlgaMaria
8/19/11, 8:23 AM
#6

#5 Vad roligt :)

Ja, jag har inte bloggat på två år nu men har tagit upp min gamla blogg :) Kram till dig!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Sagalilla
8/25/11, 1:47 AM
#7

Tack för dina ord om äktenskapet! Jag ville bara fortsätta läsa mer om de när ja hade läst de du hade skrivit. Jag har tänkt så mycket kring detta med mannen och kvinnan och kristendom. Vill ju inte se mannen som ett överhuvud bara för att vi kallar gud för han. Jämlikhet och bibeln för mig har känts så förvirrande…och meningen med allt och om det kan finnas en människa på denna jord som är tänkt för en och som verkligen kan få en att bli den man är skapad till, och att jag skulle kunna vara så bra för någon annan. Jag har haft jobbiga ojämlika förhållanden, vilket gör allt ännu mer förvirrat och de är förvirrande att prata om synden då också, för jag har haft ångest i 10 år och en mängd problem till följd, som självdestruktivitet och jag vill inte kalla det för de onda liksom, att jag går mer på jävulens väg än på guds, för jag tror ju verkligen på gud och jag vill göra rätt för mig själv och andra och vill hitta den sanna kärleken.

Kanske var lite förvirrande skrivet, men det är ju förvirrad och vilsen jag är i detta livspussel. amaen tack iaf för en väldigt bra text om äktenskapet de gav ljusglimtar om framtiden och ett lugn.

kram

OlgaMaria
8/25/11, 8:40 AM
#8

#7 Tack Sagalilla för dina fina ord! Jag blir verkligen glad över att du upplevde ett lugn av att läsa det jag skrivit om äktenskapet. Jag tror verkligen att Bibelns budskap talar lugn till oss när det kommer fram till oss så som det är menat. Jesus sa så många gånger - Var inte rädd. :)

Jag hörde en så bra sak ang. de här bibelorden om att vi kvinnor ska visa våra män lydnad, vördnad och underordnande. Män har ett behov av heder, att bli respekterade. Kärleksfull respekt är vägen till deras hjärtan och öppnar upp vägen till relation och kärlek. Det blir så mycket bättre om man byter ut tanken på att det är min "plikt" som kvinna att underordna mig, till att jag som kvinna har en nyckel till min mans hjärta genom att visa honom heder så långt jag kan - genom att uppmuntra och bekräfta och lyssna. Då visar jag att han är vktig i mitt liv, att han och ingen annan är mannen för mig.

Jag känner så väl igen mig i dina ord annars Sagalila. Jag hade ett destruktivt förhållande innan, och när jag träffade min man så var jag ganska skadad och blev förvirrad och rädd över Bibelns ord om äktenskapet. Men man växer, helas och blir tryggare och jag tycker det är fantastiskt att upptäcka mer och mer hur oerhört bra det är det som Bibeln säger om äktenskapet! Men det går så på tvärs med vår kultur - vi ska vara så självständiga och oberoende och ta hand om oss själva, och Bibeln säger att vi ska bli en fullständig enhet där vi ska bry oss om den andre mer än om en själv. Det är vackert, men läskigt utifrån den värld vi lever i. Men tillsammans med Gud blir äktenskapet enligt Guds principer verkligen något som helar oss, gör oss trygga och för oss mot det vi är skapade till.

Sen är det bra att lära sig om mannens ansvar och nycklar till våra hjärtan också för då kan vi hjälpa dem att visa sin kärlek bättre till oss och då blir det lättare för oss att visa dem heder. Det blir en positiv spiral.

Kan tipsa om den här äktenskapsundervisningen. Om man klickar på Broadcast Archive kommer fler titlar upp. Kan rekommendera: The greatest needs of a woman/man och Every great wife/husband. Jag tycker det är jättebra och väldigt uppmuntrande undervisning.

Kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

OlgaMaria
11/11/11, 12:41 PM
#9

Jag har skrivit ett par extra par bra inlägg i min blogg! Hihi! :) :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: