Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1330 ggr
Woodland
7/6/11, 7:29 AM

Verkligheten

Fortsättning på en diskussion om  kristen verklighetskonceptet kontra buddhsim från här.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
Woodland
7/6/11, 8:48 AM
#1

Nej, det finns inget historiskt bevis för att biblens Jesus hade någonting att göra med Indien i sin livstid.   Inget, noll, nada.  Man bör inte luras av vackra filmer och dramatisk musik och berättande!  Det blir inte mera sant för det.

Sagor, sägner och legender . . . . .och alla motsäger sig.  Han skulle har dött i bergen säger en och andra talar om en grav med fotavtryck med spikhål i.  Men när folk korsfästes var det mellan vristernas och handledernas ben som spikarna drevs.  Fötterna och händerna kunde inte hålla kroppstyngden.  Detta har arkeologerna funnit i gravar i Israel.

Jesus var född jude.  Judedomen är mycket äldre än buddhismen. Han refererade till Gamla Testamentet som Hans skrift.   Han rörde sig i ett område av Smålands storlek.

Jesus är någon som alla vill använda för att legitimera sina falska religioner.

Enligt kristen tradition och  t. ex. den Syriska kyrkan var Apostlen Tomas m. fl. så långt österut som till Indien i första århundradet. Han var skickad till judarna i Kerala.   Jesus lära predikades i Indien men Han var inte själv där.

Jesus Kristus var/är verklig och en historiskt person.  Han kopieras och tillskrivs mycket som inte har med Honom att göra som t.ex. i detta videoklipp.  Men tanken att Jesus följde Buddha är en lögn.

---------

Den gulklädda munken i den första videon talar  till dem som förnekar andlighet.   Det gör inte de kristna.  Han rör ihop koncepten realitet och andlighet och försöker göra sig till en vis man.    Han blandar ihop det matriella och andliga och rör ihop koncepten rejält . . det blir rörigt.

De kristna förnekar inte den matriella världen.  Den matriella världen är verklig men skall förgås.  Vi är verkliga- du och jag.    Gud skapade en materiell värld inte en hägring eller fantasi.  Vi rör oss i en matriell värld.  Stolen jag sitter på är verklig.  Den är gjord av samma material som trädet den kommer från.  Men en dag kommer denna verkliga värld att försvinna.  Men den är verklig!

Mina känslor är inte Gud.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Upp till toppen
Annons: