Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2063 ggr
dumlekola
5/27/11, 8:43 PM

De sju Gudagåvorna

Jag letar febrilt efter att hitta de sju Gudagåvorna upplistade någonstans. Är det någon här som kan hjälpa mig med detta?

Annons:
OlgaMaria
5/27/11, 10:10 PM
#1

Vet inte riktigt vad du menar med de sju gudagåvorna…

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

markazits
5/27/11, 11:51 PM
#2

Menar du Andens gåvor eller kanske Andens frukter? Bara att googla i så fall….

markazits
5/27/11, 11:53 PM
#3

Eller googla nådegåva…

Mona22
5/28/11, 3:26 PM
#4

kärlek, glädje, frid, tålamod, vänlighet, godhet, trofasthet, ödmjukhet och självbehärskning

Är dessa du menar? Galaterbrevet 5:22-23

eller dessa ? http://sv.wikipedia.org/wiki/Andens_g%C3%A5vor

dumlekola
5/30/11, 6:28 AM
#5

Tack för svaren. Det var andens gåvor jag var ute efter. Fick ett SMS från vår präst.

Tröstarens, försvararens, vishetens, förståndets, rådets, styrkans och Gudsfruktans Ande.

OlgaMaria
5/30/11, 4:08 PM
#6

Det där är inte samma sak som Andens gåvor utan det låter mer som de olika beskrivningar som Anden har och hur Anden är i oss som beskrivs i Bibeln. Dvs, den helige Ande är tröstare, försvarare, ger vishet m.m. och detta får ju vi också del av när han är i oss. :-)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
dumlekola
5/30/11, 6:23 PM
#7

#6 OK, men det var de sju jag var ute efter i alla fall. Vi fick dem listade på ett annat språk och det är alltid svårt att veta vilken översättning som är "rätt" då vissa ord kan ha många olika betydelser. Glad

[Kanintass]
6/17/11, 2:02 PM
#8

Om det är andens gåvor du söker hittar du dem i 1 Korinthierbrevet 12.

De som nämns är vishet, kunskap, tron, bota, under, profetiskt tal, skilja mellan andar, tala olika tungo tal och andra att tyda olika tungotal.

Upp till toppen
Annons: