Annons:
Etikettkyrkan
Läst 3675 ggr
EternalWinter
2011-05-20 09:42

Hur ser kristna på döden?

Jag håller på med ett skolarbete där jag ska ta reda på hur kristna ser på döden. Hur hjälper er religon er att bearbeta sorg över någon som har gått bort?

Vad tror ni händer efter döden?

Tacksam för svar från flera! Glad

Mvh Alex

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Annons:
vänern
2011-05-28 08:29
#1

Min Tro finns där hela tiden i glädje i sorg.Även om det inte känns som att Jesus finns där så står han där i skuggorna. Hade jag inte min tro så känns det som att då hade jag inte levt idag.

Jag tror på himlen. så man kommer dit efter sin stund på jorden.

exakt hur det blir vet jag inte,men anar en annan tillvaro utan sjukdommar mm

Camillhe
2011-05-30 04:06
#2

Har förlorat båda mina föräldrar senaste halvåret. De var 53 och 57 år gamla. Min tro hjälper mig inte särskilt mkt på ett sätt eftersom ingen av mina föräldrar var kristna och då uppstår ju rädslan över var de har hamnat. Vi vet inte vad som händer efter döden, Bibeln är inte helt tydlig med det. Det jag tycker finns mest belägg för är att alla hamnar i dödsriket/paradiset fram till domedagen då vi ska dömmas för våra synder. Men har vi en relation med Jesus så är våra synder förlåtna.

Jag är kristen, och det är ett val jag har gjort och jag tror att min tro hjälper mig fast jag inte riktigt kan se det mitt i sorgen. Jag vet att Gud är med mig men jag känner det inte.

Det är svårt att sätta ord som svar på dina frågor. Men den största hjälpen är nog att veta att det är ok att vara arg och besviken på Gud, för att Han lät mina föräldrar dö. Och att Han finns för mig och älskar mig oavsett.

Upp till toppen
Annons: