Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 4040 ggr
ho0mii3z
5/9/11, 8:23 PM

Behöver lite kristna vänner nu.

Jag har ett hektiskt liv just nu och det tär på mig.
Jag försöker ta till mig bibeln men känner att jag inte har krafterna att ta till mig den.

Jag har en dotter jag dragit bort från dagis då dom missskötte henne så pass illa att hennes hälsa vart i fara, jag jobbar sista passet på jobbet i morgon och jag är 7 månader gravid ( v 29). Min kille är sjuk och jag oroar mig konstant över att förlora honom, och till råga på allt så dog mitt kära marsvin Ludwig för en månad sen. Vi har en älskad hund och ett marsvin kvar, men jag känner att så fort jag behöver någon att prata med så lyssnar ingen utan de blir direkt till att jag ska lyssna och förstå dem, detta resulterar i att jag är ledsen nästan hela tiden .

Eftersom killen är sjuk så är han väldigt tillbaka dragen och inne i sig själv, och jag balanserar hela vårt familjeliv, barnen, hunden ( fast den hjälper han med) , all ekonomi smt matlagning städningt vätt etc.

Jag vet inte hur jag ska finna mig tröst i jesus eller vart jag ska börja söka efter råd.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
Woodland
5/9/11, 9:22 PM
#1

jag känner att så fort jag behöver någon att prata med så lyssnar ingen utan de blir direkt till att jag ska lyssna och förstå dem, detta resulterar i att jag är ledsen nästan hela tiden

Ja, kära du, människor är egoistiska och ofta helt självupptagna. Tyvärr.  Men vi lyssnar här och ber för dig!

Jag vet inte hur jag ska finna mig tröst i jesus eller vart jag ska börja söka efter råd.

Trösten är att oavsett hur besvärligt du har det så vet du att Han är där och du tänker på Honom. Har du en särskild vers, Psalm eller stycke som ger dig tröst i vanligt fall så håll fast vid den och låt Herren väcka tankar runt den när du behöver det.

Nu känner jag inte dig men jag går på vad du skrev.  Det är inte alls konstigt att du känner dig uppgiven!  Även med allt som normalt är krafterna inte som de annars hade varit p.g.a. din graviditet. Du bör inte förebrå dig själv över den svaghet du känner.  Det är helt naturligt.  Det är bra att du slutar jobba så du kan återhämta dig lite. Man måste sänka kraven på sig själv under dessa omständigheter. Du behöver inte vara Superkvinnan.  Vi kvinnor lida mycket under "duktighets"-bördan.

Är du med i en församling?   En trosgemenskap är viktig.  Där kan man få hjälp med förbön, kanske ett samtal med en Pastor eller Diakonissa och kanske praktisk hjälp.  Har du ingen som kan hjälpa dig och avlastar lite?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
5/9/11, 10:21 PM
#2

Det låter verkligen väldigt kämpigt. Woodland gav bra tips. Hoppas du har eller kan hitta en kristen gemenskap där du bor. Det är så gott att kunna få t ex förbön i svåra tider.

Kan tipsa om joycemeyer.org 30 minuters uppmuntrande och bra program från en kvinna som gått igenom väldigt mycket.

Min man går igenom något liknande som du gör då jag också är väldigt sjuk. Fast han slipper vara gravid i alla fall. :) Men jag förstår verkligen hur tung er situation måste kännas ibland.

Stora kramar, och förbön! GUD ÄR MED!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ho0mii3z
5/10/11, 8:02 PM
#3

Tack båda två för att ni tog er tid att lyssna på mig och gav mig fina råd!

Jag har en församling, men har inte varit där på länge och de tar imot att gå dit.
Hemskt jag vet. Men när min pappa lämnade mig via självmord 10 år sedan satte han en skräck för kyrkor åt mig. Jag får svårare att andas så fort jag försöker gå in, men min präst Eva förstår mig och brukar komma ut ur kyrkan för ett samtal och en bön när ag är i krokarna.

Jag skulle vilja klara av att gå in i ljusets kyrka och delta aktivt , men är för  förstörd för att hitta styrkan at trotsa.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

ho0mii3z
5/10/11, 8:03 PM
#4

Sen vill jag dela med mig om min favorit psalm i syraks vishet kapitel 23 . Jag älskar den

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Woodland
5/10/11, 9:47 PM
#5

# 4

Har kollat din blogg - vilken vacker familj du har!

I bland när saker och ting känns jobbiga och "mörka" är det bra att räkna alla välsignelser som Gud öser över oss.  Det kanske låter clichéaktigt men det är sant.  Psalmisten gjorde ofta detta.

Du behöver inte svara om du inte vill men var det pga din Pappas begravning som du inte klarar av kyrkbyggnaden?  Jag menar om det är själva denna hemska livshändelse som har präglat dig på det viset?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

OlgaMaria
5/10/11, 10:40 PM
#6

#3 Jag tror att du kan få tillräcklig styrka för att trotsa din rädsla till slut. Men kanske du kan hitta någon "hemgrupp" kristna som möts i hemmet och ber och läser Bibeln? Det kanske kan vara svårt, men det är ju något vi kan be om i alla fall. Du kan ju fråga din präst om hon har något tips.

Så tråkigt att din pappa gick bort på ett så tragiskt sätt. Om du vill får du gärna berätta hur detta påverkade dig och din syn på kyrkan, om det känns som att det kan hjälpa dig att prata om det. Isåfall vill vi gärna lyssna och stötta så gott vi kan. Stor kram!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Annons:
Maggie89
5/15/11, 9:16 PM
#7

Ber för dig!

ho0mii3z
5/16/11, 10:04 PM
#8

tack,

Nu har jag fått en blödande inflammation imagen också.. Och jag föder barn om 8 veckor, Jag förstår inte guds plan just nu.

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

OlgaMaria
5/17/11, 10:04 AM
#9

#8 Du behöver inte förstå Guds plan. Du behöver bara förstå att han har omsorg om dig. :) Låt inte era hjärtan oroas, tro på Gud och tro på mig (Joh 14:1). Överlämna ditt liv, din graviditet och dina tankar till Gud. Be honom ta hand om allt, och be om hjälp att kunna släppa det till honom och släppa taget om oron. Vi måste bekämpa oro och fruktan i våra liv genom Guds kraft. Jesus uppmanar oss att inte tillåta våra hjärtan att oroas (!). För många är det en chock att vi skulle kunna göra något för att påverka det, men det kan vi. Det är så lätt att spendera många många timmar per dag åt att oroa sig, att tänka på allt som går emot oss, att tänka på allt som kommer kunna gå emot oss. Det är så lätt att börja dagen och direkt tänka tankar som gör oss missmodiga.. åhh, hur ska jag orka med den här dagen? Allt kommer skita sig… Vi behöver börja tänka Guds tankar för oss, med flit! Vi ägnar så mycket tid åt att oroa oss, vi behöver försöka vända det och börja ägna vår tid åt att tänka goda tankar för oss, de tankar som Gud har. Och vi måste bestämma oss för det, och göra det med flit. Att säga "jag tänker inte oroa mig" är ett mäktigt beslut som skakar om i den andliga världen och det kan hända alla möjliga saker som ger oss en god anledning att känna oro, men vi ska inte ge upp och ge efter. Gud har dig i sin hand. Vad som än händer kan inte ändra på det.

Joh 14:27 Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa.

Rom 8:35 Vem kan skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller hunger, nakenhet, fara eller svärd? 36 Det står ju skrivet: För din skull dödas vi hela dagen, vi räknas som slaktfår. 37 Men i allt detta vinner vi en överväldigande seger genom honom som har älskat oss. 38 Ty jag är viss om att varken död eller liv, varken änglar eller furstar, varken något som nu är eller något som skall komma, varken makter, 39 höjd eller djup eller något annat skapat skall kunna skilja oss från Guds kärlek i Kristus Jesus, vår Herre

Rom 12:1 Så förmanar jag nu er, bröder, vid Guds barmhärtighet, att frambära era kroppar som ett levande och heligt offer som behagar Gud - er andliga gudstjänst. 2 Och anpassa er inte efter den här världen, utan låt er förvandlas genom sinnets förnyelse, så att ni kan pröva vad som är Guds vilja, det som är gott och fullkomligt och som behagar honom.

Jer 19:11 Jag vet vilka tankar jag har för er, säger HERREN, nämligen fridens tankar och inte ofärdens för att ge er en framtid och ett hopp.

Fil 4:13 Allt förmår jag i honom som ger mig kraft. (Vi förmår allt det som drabbar OSS, genom honom som ger oss kraft).

Rom 5:1 Då vi alltså har förklarats rättfärdiga av tro, har vi frid med Gud genom vår Herre Jesus Kristus. 2 Genom honom har vi också tillträde till den nåd som vi nu står i, och vi jublar i hoppet om Guds härlighet. 3 Men inte bara det, vi jublar också mitt i våra lidanden, eftersom vi vet att lidandet ger tålamod, 4 tålamodet fasthet och fastheten hopp. 5 Och det hoppet bedrar oss inte, ty Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande, som han har gett oss.

Du är välsignad min älskade syster därför att du vill ha Jesus i ditt liv. Det kan vara svårt att släppa taget om oro när livet verkar vara som svårast men jag tror att det bara är en tidsfråga tills vi inser att det är det enda vi måste göra för att orka fortsätta. Jag har gått igenom en lång lång tids sjukdom och jag fick också sjukdomsbeskedet när jag var gravid i 7e månaden. Det är inte lätt, men Gud vill inte att vi ska oroa oss, han vill föra oss in i sin vila och trygghet.

Jag vet att du behöver tröst och medkännande.. och det känner vi verkligen för dig, men du behöver bli stark i ditt sinne och trygg. Jag vet att du kan det. :)

2 Kor 4:16 Därför tappar vi inte modet. Även om vår yttre människa bryts ner, förnyas vår inre människa dag för dag. 17 Ty vår nöd, som varar ett ögonblick och väger lätt, bereder åt oss på ett oändligt rikt sätt en härlighet, som väger tungt och varar i evighet. 18 Vi riktar inte blicken mot det synliga utan mot det osynliga. Ty det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt.

Kram!!

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Emmyjane
5/20/11, 3:58 PM
#10

Oj vilket liv, du verkar vara en stark kvinna som kan be om hjälp när det kniper.

Jag hoppas du fortsätter prata med din präst det kan ju i bland räcka att ha en som är utbildad på att hantera sorg och livs funderingar. Jag ska tänka på dig å sända en bön att Gud ger dig den kraft du känner att du saknar.

Var bor du?

Lejonkungenn
11/8/11, 8:43 PM
#11

Jag behöver också kristna vänner nu.

Highness82
11/8/11, 9:24 PM
#12

TS Hur är det med er idag?  Jag hoppas att allt är bra.  kan inte förstå hur jag kan ha missat den här tråden, det är ju just detta som vi (Kyrkan) är till för.  Att bära varandra, stödja varandra och glädjas för varann i den Kärlek som vi har till varann i Herren.

#11 Jag finns här för dig, i Herren.  Det är bara att skriva här eller via PM om du behöver prata!

Lejonkungenn
11/8/11, 9:27 PM
#13

Tack! Hur gör man?

Annons:
vänern
11/9/11, 12:33 AM
#14

På face book finns en sida.Öh kristna vänner!

Inte alltid så lätt att hitta kristna vänner. Har bott i en stad i 11 år o umgås knappt med någon. Har sjukersättning sen 2001 .Funktionsnedsättningen ger ju en del begränsning+ den mentalitet den här stans urinvånare har mot folk som inte kommer här i från.Hade mina för o morföäldrar flyttat hit för typ 100 årsen hade jag varit med accepterad.Men nu står det liksom 08 i pannan på en ,så det känns lite kört.ö det e kört med kontakter med folk här i stan till 99.99% i alla fall så känns det så.Stor del av min kontakt består dom har via nätet,släkt o enstaka vänner i stockholm med omnejd .Hade jag inte haft  Internet så hade jag varit rätt isolerad.Nu kommer jag flytta till skara o där känns det lättare att få kontakt med folk.sen har jag mina vuxna barn som bor där- Några infödda Lidköpings bor förstår inte hur man kan flytta till Skara."i Skara kan man inte bo,vad ska du dit att göra.Lidköping e bäst!"I stockholm hade jag flera att boka in träffar med på stan. Här bokar man inte träffar på stan för en lunch eller en fika. Jo en del gör det men drar sig sen undan.så anar jag att man egentlgien inte vill.Upplever en ovilja att svara på mail,meddelande på telsvarare,sms.Blivit förvånd många gånger"Oj han svarade på mitt sms,mitt hej på stan !"

Har nu etablerad kontakt med en förening i skara + 1 kyrka

så finns ju barnen med familj o så

Vet inte om det detta e så mycket till hjälp

Lejonkungenn
11/9/11, 12:36 AM
#15

Vad heter du på FB och Kristna gruppen? Jag har en bror som bor i Lidköping. Jag ditt till helgen. Jag heter Söd Dom Ensamma.

ho0mii3z
11/10/11, 8:25 AM
#16

Tack för allt stöd,

Vill berätta att förlossningen gick bra, Tack för alla tankar!
Nu är vår flicka Micaela Marianne 3 månader <3

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Lejonkungenn
11/11/11, 12:01 AM
#17

Ok!

OlgaMaria
11/11/11, 10:12 AM
#18

#16 Hon är så fin! Det är roligt att följa er på din blogg. :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Woodland
12/11/11, 9:39 PM
#19

Vilken vacker bebis!  GladGlad Grattis.  Hoppas du/ni mår bra.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

ho0mii3z
3/20/12, 4:03 PM
#20

Tack!!

jag kommer bara in på facebook, försöker logga in här men kommer inte in så ofta.. Konstigt!!

jag uppdaterar bloggen ofta , nu ska jag skriva upp allt om mina barn, emilia har astma och varit sjuk en längre tid och Micaela har fått fisk allergi.. och har förkylningsastma..

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

Annons:
WWJD81
8/12/12, 6:43 PM
#21

Hej jag vill också ha fler kristna vänner heter Marcus  ni kan pma mig här på iFokus.

(Red av moderator då man inte ska lägga ut efternamn och telefonnummer så här)

Upp till toppen
Annons: