Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2857 ggr
[vamir]
2011-04-14 16:36

2012

**Hur ställer ni er till jordens undergång som sägs inträffa 21/12-2012 ?
**Är nyfiken på att höra lite olika åsikter osv..  

En sak som jag tycker är lite läskigt är att om man tar datumet för naturkatastofen som inträffade i mars nu i år, och adderar det med datumet för självmordsattentaten i world trade center så får man ut just datumet som jorden sägs gå under.
Alltså: 10/3-2011 + 11/9-2001 = 21/12-2012.
Då är det ett otursdatum som människorna har orsakat själva, och ett datum för naturkatastrof (jorden sägs ju gå under pga massa naturkatastrofer), kan detta vara ett tecken?

Jag vet inte vad jag tror, och har ingen riktig åsikt om det hela, skrev bara den här lilla "infon" för att jag tycker att lite småläskigt är det, men som sagt, jag har ingen åsikt så gör inget påhopp pga att jag skrev detta! Tack på förhand Glad

Annons:
fidojunior
2011-04-14 17:18
#1

Jag tror inte att jorden kan gå under på bara en dag, i så fall tar det tid oavsett om det är naturkatastrofer eller annat.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

[Hellion]
2011-04-14 18:27
#2

"Hur ställer ni er till jordens undergång som sägs inträffa 21/12-2012 ?
Är nyfiken på att höra lite olika åsikter osv.."

Det är rent trams, om du frågar mig. :)

"En sak som jag tycker är lite läskigt är att om man tar datumet för naturkatastofen som inträffade i mars nu i år, och adderar det med datumet för självmordsattentaten i world trade center så får man ut just datumet som jorden sägs gå under.
Alltså: 10/3-2011 + 11/9-2001 = 21/12-2012.
Då är det ett otursdatum som människorna har orsakat själva, och ett datum för naturkatastrof (jorden sägs ju gå under pga massa naturkatastrofer), kan detta vara ett tecken?"

Nej, det är inget tecken. Om du sätter dig och letar bland siffror kan du hitta hur många "sammanträffande" som helst av det här slaget.

Kolla bara hur aditionen är uppställd:

Den som adderar 2011 med 2001 får 4012 och inte 2012. Varför har man valt att bara adera slutet på årtalen? Redan där har man alltså börjat välja och vraka för att få det hela att gå ihop.

Och varför just dessa två katastrofer? Obehagligheter av det slaget händer väl (tyvärr) mest hela tiden? Och vem skulle ge oss "tecken" i form av olika datum av det här slaget?

Nej, det går inte ihop.

Om man tänker lite kritiskt och skrapar lite på ytan faller den här formen av paranoid woo-woo snart ihop som ett korthus och avslöjas för vad det verkligen är: rent trams.

Glad

OlgaMaria
2011-04-14 19:16
#3

#2 Håller med dig på denna punkt.

Sen när det kommer till att känna oro och fruktan inför den sista tiden så är den enda boten till det att få frid med Gud.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Crest
2011-04-23 09:25
#4

Tror inte på det, värför skulle jorden gå under bara för att Mayaindianernas kalender tar slut då? Den hade lika gärna kunnat ta slut 2016, 1563 eller 7098. De kunde ju inte göra en kalender som varar i all evighet. Dessutom tänkte de i sttörre perspektiv än så, har jag läst, att det bara var en period som slutade då, ungefär som när vårt kalenderår tar slut.

Sen tror jag dock att världen kommer "gå under" någon gång och visst skulle det kunna hända just den 21:e december nästa år, men isåfall inte bara för att en kalender slutar då :)

vinteralvan
2011-04-28 11:35
#5

Det är inte bara Mayaindianernas kalender som tar slut då utan även antika egypen och Nastradamus har sagt samma datum. Moderna astrologen har även kunnat konstatera att vårt solsystem kommer ligga i linje med mitten av Vintergatan (eller nåt sånt, är inte helt på det klara med det där) och att det då ökar risken för solstormar.

Woodland
2011-04-28 18:45
#6

Hur definerar ni "jorden gå under" eller "jordens undergång"?  Vad innebär uttrycket?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Annons:
[marion69]
2011-04-30 04:45
#7

Endast Gud vet. Till och med Jesus får reda på i sista stund när det är dags.

Woodland
2011-04-30 22:11
#8

Jo, Marion, tidpunkten är hos Herren.

Men min fråga är vad  uttrycket jordens undergång innebär?  Innebär det att jorden upphör existera, eller att civilisationen tar slut osv. ?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

Fantasygirl91
2011-05-06 15:23
#9

Ehm.. om ni har läst på nyheterna på msn så står det att jorden kommer gå under nu i oktober..

[vamir]
2011-05-08 10:43
#10

#9 hm, har inte läst det.. Vad är anledningen till dom spekulationerna ?

Fantasygirl91
2011-05-08 17:25
#11

du kan gå in på: www.msn.se och kolla videoklipp om det. Om man går in på ett annat videoklipp då tror jag man hittar det videoklippet.

[marion69]
2011-05-17 00:35
#12
[nidlo1]
2011-05-17 00:54
#13

Så som jag ser det, så finns ingen anledning för rädsla och oro. Har man full tillit till alltet, då vet man att man kommer vaggas ödmjukt, även i en katastrof…

Sedan är det ju mänskligt att oroa sig. Men vad kommer oron från..?

Annons:
[marion69]
2011-05-17 09:15
#14

#13 som svar på "Men vad kommer oron från..?"

[nidlo1]
2011-05-17 17:44
#15

#14

Glad tack för låten.

Rädsla blir till oro. När alla vill till himlen, men är rädda för att dö…

Fantasygirl91
2011-05-17 18:24
#16

#12 kanske lika bra det med tanke på allt hemskt som händer. Haha eller hur?

[marion69]
2011-05-18 01:00
#17

Jag är inte rädd för det som händer efter döden direkt, men att DÖ…I dödens ögonblick… att lämna livet som jag är van vid, att lämna min kropp.

För även om jag kanske upplevt andra sidan som ande tidigare, så kommer jag då inte ihåg det!

Jag tänker ju på det jag uppnått här i livet (typ inte mkt… ja inte statusmässigt enligt samhällsregler)  och mina underbara barn, föräldrar, vänner.

Det är vad jag är VAN vid. Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att DÖ, men ändå leva vidare i själen,anden. Jag kan inte ens föreställa mig hur jag i anden kommer att reagera på att möta Jesus.

Troligtvis ödmjukar jag mig så mycket det bara går och vågar inte ens titta upp utan låter tron i mitt hjärta tala.

[nidlo1]
2011-05-18 02:37
#18

Detta är ju väldigt personligt. Handlar nog om tro, och så vidare. Vad man tror på… Och jag kan väl mer bara säga på hur jag själv tror, och tänker.

Kanske är det där tilliten kommer in. Att inte behöva minnas. Att leva utan rädsla för att förlora… Att ha tilliten till att vad som sker, egentligen är precis som det ska. Att universum ger oss allt, i varje given stund. Vare sig det är rädslan, ödmjukheten… Liv, eller död!

…och om Jesus möter Dig, på andra sidan. Då är jag säker på att ödmjukheten i honom, tar hand om allt det onda, och jobbiga.
Själv tror jag, att de man möter efter döden… Om det nu är lärare, eller sin egen spegelbild. De ger en allt, för de vet att storheten ligger i varje del av alltet. Inte bara i sig själva.

Det vilar jag i. Vill välkomna allt. För det är min fasta övertygelse… Att allt i grunden är ren Kärlek.

[marion69]
2011-05-18 09:29
#19

#18 Fint skrivet av dig Glad

[nidlo1]
2011-05-18 15:49
#20

Tack marion :)

Annons:
Woodland
2011-05-18 20:49
#21

Sorry nidlo1, jag håller inte med dig.

Det du skrev låter bra men om du tror att man inte är medveten efter döden - kan jag av egen erfarenhet säga du har fel!  Man minns, resonerar och känner.  Och i och med man är inte längre fjättrad av en sjuk kropp eller dess begransningar är alla själsliga känslor ampliferade flera ggr om.

Man bli inte räddad av en tro på "Alltet" utan av en Gudomlig Person - Jesus Kristus.  Och endast Guds rättfärdighet uppfylls av Honom. Guds rättfärdighet kräver att alla dör måste dö i tro på Honom för att komma  in i Hans närvaro.

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[nidlo1]
2011-05-18 22:00
#22

#21

Sorry, du kanske missuppfattade mig? Jag har inte menat att man inte är medveten efter döden. Allt är ändå medvetande…

Woodland
2011-05-19 20:48
#23

# 22

Allt är ändå medvetande…

Är du New Age/andlighet anhängare?

Med vänlig hälsning,

Woodland - Sajtvärd på Jesus i Fokus.

[nidlo1]
2011-05-19 21:03
#24

#23

Jag har inget intresse av att diskutera sådant..

Upp till toppen
Annons: