Annons:
Etikettjesus
Läst 2746 ggr
[walkinbeauti]
3/12/11, 4:46 AM

Jesu Återkomst 21 Maj 2011 ?

Kom över denna artikel och tänkte höra vad ni Kristna anser om detta.Det har ju siats många gånger om Jesus och hans åtekomst och själv är jag skeptisk till detta då jag tror han kommer utan förvarning men att vi kan se en del tecken på vägen.

Egentligen inte min sida att vara på eftersom jag tror annorlunda än er men utan att dömma varandras sätt och utövande av tro blir jag intresserad av hur ni tänker när ni läser denna artikel!

Studerade teologi för många år sedan och kan inte se i Bibeln att det går och avgöra när Kristus gör sin entre igen.

Ljus och kärlek till er/ Heike

http://www.huffingtonpost.com/2011/01/04/may-21-2011-judgmen-t-day_n_804166.html

Hoppas nu jag fått till länken rätt vet inte hur man kopierar in utan fick ta fingervalsen till min hjälp Glad

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[walkinbeauti]
3/12/11, 5:57 AM
#2

Nu så länken fungerar Skrattande

OlgaMaria
3/12/11, 8:18 AM
#3

Läste lite grann i någon av deras skrifter och med en sådan syn som de har har jag inget förtroende för dem.

Kristus och domedagen kommer om natten. I första tessalonikerbrevet 5:3 säger Kristus till oss, ”Bäst de säga: ’Allt står väl till, och ingen fara är på färde’, då kommer plötsligt fördärv över dem.” Vi vet med visshet, då fördärv kommer över dessa människor, att de inte är frälsta. De befinner sig, såsom icke frälsta, i ett andligt mörker. De befinner sig i natten. Domedagen kommer för dem som en ”tjuv om natten”. Ändå tror de att de lever i fred med Gud och att de är säkra under hans omvårdnad. VILKA ÄR DESSA MÄNNISKOR?

Ordalydelsen i denna vers beskriver perfekt alla de i världen som den 21 maj 2011 fortfarande

följer en kyrka. Eftersom kyrkor lär ut många saker som inte överensstämmer med Bibeln, däribland en plan för frälsning som strider mot Bibeln, har den helige Ande övergivit alla kyrkor och de som fortfarande följer någon kyrka den 21 maj 2011 kommer inte att räddas. Kyrkor lär icke desto mindre sina medlemmar att:

1. De som medlemmar, vilka bekänner sig till kyrkan, är

säkra i Kristus omvårdnad.

2. Ingen människa kan känna till dag eller timme då Kristus återvänder. De är därför förvissade om att Kristus skall komma som en tjuv om natten.

Dessa kära människor inser inte att de själva befinner sig i en

andlig nattetid, ett tillstånd som garanterar att de själva kommer att drabbas av fördärv när Kristus anländer med domedagen. Så fruktansvärt! Det är de sant troende som känner till tiden (timmen) och mycket om det som rör domedagen (dagen). De befinner sig inte i den andliga nattens mörker.

Vilken fruktansvärd hållning! Att vara en kristen innebär inte att veta när Jesus kommer utan om att vara beredd närhelst han kommer. Kanske kommer Jesus tillbaka den 30e maj 2011 och kanske har vissa av dessa som väntade honom den 21 gett upp sin tro vid det laget. Det är de som inte är de sanna kristna.

Läs detta

Matt 25:1 Då skall himmelriket liknas vid tio jungfrur som tog sina lampor och gick ut för att möta brudgummen. 2 Fem av dem var oförståndiga och fem var förståndiga. 3 De oförståndiga tog sina lampor men tog ingen olja med sig. 4 De förståndiga tog olja i kärlen tillsammans med sina lampor. 5 Då nu brudgummen dröjde, blev de alla sömniga och somnade. 6 Vid midnatt hördes ett rop: Se, brudgummen kommer! Gå ut och möt honom. 7 Då vaknade alla jungfrurna och gjorde i ordning sina lampor. 8 De oförståndiga sade till de förståndiga: Ge oss av er olja! Våra lampor slocknar. 9 De förståndiga svarade: Den räcker kanske inte både för oss och för er. Gå i stället till dem som säljer och köp. 10 Men när de hade gått för att köpa kom brudgummen. Och de som stod färdiga gick med honom in till bröllopsfesten, och dörren stängdes. 11 Sedan kom de andra jungfrurna tillbaka och sade: Herre, Herre, öppna för oss! 12 Men han svarade: Amen säger jag er: Jag känner er inte. 13 Vaka därför, ty ni vet inte vilken dag ellertimme han kommer.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[walkinbeauti]
3/12/11, 12:53 PM
#4

Tack för dina tankar TheresiaW,nä tyckte det lät lite underligt och som du skriver så tänkte jag direkt att han kommer som en tjuv om natten och jag tror inte det är meningen vi ska veta när och var det sker.

Det som är tragiskt är ju även det du pekar på att dom kan förlora sin tro om nu detta inte inträffar,något många förmodligen byggt upp under hela sitt liv.Dom fick frågan i videon om vad gör ni om ni vaknar den 22 och inget har hänt? det kunde dom inte svara på men någon form av besvikelse måste det ju innebära för dessa själar som lägger ner hela sin tid och energi på just 21 Maj.

Så jag känner med dom även om jag har svårt att förstå hur man slår på den stora trumman och bergsäkert går ut med att nu är det dax.Vad händer sen,blir dom illa behandlad av folk som känner sig lurad så mycket kan hända och spela stor roll i deras fortsatta tro och liv.

Inom mig hoppas jag bara att inget dåligt kommer ur det utan att man kan gå vidare och inse att det var inte dax just nu.

Ljus och kärlek !

OlgaMaria
3/19/11, 5:13 AM
#5

Väntar du själv på att Jesus ska komma tillbaka Heike? :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[walkinbeauti]
3/19/11, 5:25 AM
#6

Glad En glad fråga du ställer. Jag tror inte på den formen av återkomst som Bibeln beskriver däremot är jag övertygad om en andlig föärndring ett uppvakande i världen och om Jesus är inblandad det skulle inte förvåna mig ett dugg,tvärt om den mannen hade mycket att dela med sig av och gör än idag i olika kulturer och religioner.

Så visst någon form av återkomst men kanske inte som person utan mer av ett andligt uppvaknande.

Annons:
OlgaMaria
3/19/11, 9:39 AM
#7

Brukar du också vara uppe och nattuggla? :)

Okej, då vet jag hur du tänker.

Jag tror också att det kommer ett andligt uppvaknande, men ganska dramatiskt och väldigt personligt, dvs med personen Jesus i centrum. Som det står, att alla knän ska böja sig för honom och alla tungor bekänna att han är Herre.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

[walkinbeauti]
3/19/11, 10:16 AM
#8

Nja snarare en riktig morgonuggla,inget slår dagens första kopp kaffe kl 02 då myser gumman i sin stuga Glad

OlgaMaria
3/19/11, 12:22 PM
#9

Ojojoj :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: