Annons:
Etikettinspiration
Läst 1518 ggr
Kia
9/3/07, 1:06 AM

Lite osäker

Vill gärna skriva här men detta är så nytt för mig och egentligen vill jag finna det Ni funnit men är väl lite rädd för det okända antar jag

/

Annons:
Margareta
9/3/07, 10:48 AM
#1

Vi är ju bara i starten ännu och försöker finna formerna, men jag hoppas vi snart får igång en dialog med alla dem som har frågor.

Det är väl naturligt att vara rädd för det okända och jag kan bara säga: Kom och se!

Jag väntar på några artiklar jag blivit lovad som blir bra introduktion, men dom är i en dator som är på service i Frankrike….häpp…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

venuseva
9/4/07, 12:31 AM
#2

Det är naturligt att känna rädsla inför det okända, men när jag är rädd ber jag alltid samma bön. Den låter så här:

Jesus Kristus, bär mina bördor, så jag kan vara fri. Amen

Be mig inte förklara hur det fungerar, för det gör det alltid. Ibland får jag be bönen många gånger, men känner sådan tillit till processen att jag aldrig tvivlar.

Hoppas att du tycker du kan ta efter mig. Fake it until you make it. Uttryck från USA som jag gärna använder. Tro som om du redan tror, så är du snart där.

Amiechan
9/5/07, 11:39 PM
#3

Sen så finner man och finner på nytt. Det blir aldrig färdigt.
 Det händer alltid något som vänder på det man tidigare trott. Inte så att det gamla visade sig fel, men så att man ser mer - annorlunda - starkare. Det ÄR skrämmande… men stort.

Margareta
9/6/07, 10:02 AM
#4

Sant Amiechan och framför allt upplever jag det som mer självklart för varje år som går och mer konstigt att det är så många som ännu inte fattar. Jag tror alltid att

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

venuseva
9/6/07, 10:59 AM
#5

Berätta mer, Margareta,  "jag tror alltid att….."

Margareta
9/6/07, 4:18 PM
#6

oj… jag snubblade visst på tangentbordet…

… det skall vara lika enkelt som det var för mig när jag mötte Jesus öga mot öga första gången. Han bara fanns där - öga mot öga - och sen dess har jag aldrig tvivlat på det åtminstone, annat tvivel kan komma, men inte tvivlet om Guds existens och Jesus som den uppståndne Sonen och allestädes närvarande Frälsaren.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
Kia
9/7/07, 1:46 AM
#7

Jag har ju en viss problematik som Ni känner till och är med i en grupp där jag får en del hjälp men ibland ser jag att de har en viss andlighet över sig just för de tror.

Då känner jag att jag vill också tro på något jag vill åt det som gör att de är så fridfulla. Jag tror jag är lite rädd för jag är rädd att folk ska ifrågasätta en massa om jag började förklara för folk att jag faktiskt vill hitta det Ni hittat.

Margareta
9/7/07, 11:35 AM
#8

Kia: Jag förstår precis vad Du menar och krasst sett behöver ingen egentligen veta vem som hittat vad. Som Du vet går jag inte ut med att jag är kristen till alla jag möter. Jag vill inte ha den stämpeln i pannan, utan att det skall komma fram när det är rätt läge. Jag skäms inte på något vis över att jag är kristen (då skulle jag inte startat den här sajten) men jag vill inte bli "dömd" ohörd om Du förstår vad jag menar.

Jag kommer inte heller att börja "proklamera Jesus" på andra sajter än den här - men just på den här är det tillåtet och önskvärt och den som vill är välkommen hit och vara med.

Kia - det är underbart att Du är så öppen med Ditt sökande. "Den som söker han finner" och det är bara en tidsfråga så har Du förstått hemligheten vi andra bär på.

Det är en levande Herre vi tror på och han själv har en helt egen väg för alla som söker honom.

Det finns en bild ur Bibeln som jag själv tycker är helt underbar:

Herren Jesus Kristus står utanför Ditt hjärtas dörr och bultar och vill komma in och hålla måltid med Dig. Problemet är bara att handtaget sitter på insidan och Du måste själv öppna. Han tränger sig inte på någon!

Jag väntar med lanseringen av sajten tills jag fått in några artiklar som verkligen vore till hjälp för dig. Artikelförfattaren har sin dator på service och kommer inte åt filerna - jag ber just nu att de inte skall vara borta när han får datorn tillbaka.

Jesus säger genom Johannes i Uppenbarelseboken:

[Upp 3:20](http://www.bibeln.se/framemaker.jsp?visakap=Upp 3&addit=true&markvers=35362)
P   

Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig.

Copyright Svenska bibelsällskapet http://www.bibeln.se

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

venuseva
9/7/07, 11:58 AM
#9

kia, I mig sjunger Danny "Öppna din dörr och säg att du vill ha mig här.."

Mymlan
9/9/07, 5:06 AM
#10

Kan du inte ha grupper eller ngt där man tar upp t ex Jehovas vittnen. New Age *om det är ngn religon*, Islam, Buddism och allt vad de heter..

Vi svenskar o andra är så rädd för det vi ej vet nå om, om andras religoner.

Vi delar ju alla på sverige och jag tror vi kan förstå varandra om vi lär oss mer om deras religon.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

 

Margareta
9/9/07, 1:15 PM
#11

Mymlan… nej det har jag inte tänkt.

Det här är inte en vanlig religionssajt rent allmänt - det här är en sajt som bara skall handla om Jesus. Det ämnet är stort och viktigt nog.

Den som vill diskutera världsreligionerna får väl starta en egen sajt.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Skadlig
9/10/07, 10:30 PM
#12

Kia, jag känner igen mig en smula i dig. Att säga "fake it" låter kanske lite krasst men just viljan är det första steget. Det verkar som om du har viljan att försöka så bara fortsätt.

Gör inget som känns för stort vid just det tillfället utan låt det bara ta den tiden det tar. Personligen så dröjde det ganska länge innan jag tog min första nattvard.

Mitt andra "problem" sen är att jag är ganska mycket tänkare så jag har lite svårt att uppgå i känslan utan vill gärna sitta och tänka men som Paulus sa så behövs det alla sorter. En församling mår inte bra om alla är likadana. Som vår präst sa i predikan i söndags så blir ett hjul där ekrarna går åt samma håll ett ganska dåligt hjul och även om de spretar iväg åt alla riktningar så har de trots allt en förankring i samma punkt. :)

Amiechan
9/11/07, 10:39 PM
#13

För ett par år sedan bodde jag utomlands i ett halvår. Under den tiden kände jag inte att jag fick kontakt med Jesus - det kändes tomt på något vis.

När jag kom hem igen och satt ner och bad för ett läger med några vänner så fick jag helt plötsligt ett svar till det vi bad för. Det var på nåt sätt så enkelt och fånigt att jag hade fått svar på det när jag inte fått något bönesvar under hela det senaste halvåret.

Så då frågade jag Jesus Varför har du inte svarat tidigare?

Och då kände jag ett jublande varmt skratt och svaret Om du inte lyssnar kan du inte höra. 

Fullträff! Om du inte lyssnar… jag måste öppna mig. Helt ärligt våga chansa… då kan jag höra.

 Jag brukar inte berätta den här händelsen, den är ganska stark för mig. Men det var det svaret jag fick kan man säga…

Annons:
venuseva
9/11/07, 11:38 PM
#14

Tack för din berättelse…

Margareta
9/12/07, 12:10 AM
#15

Tack Amiechan…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Kia
9/12/07, 12:53 AM
#16

Saken är den att när jag bodde i USA ett år som utbytesstudent. (Var 16 år gammal då) Så lärde jag känna en person där som trodde starkt på Jesus.

Jag anpassade mig till hennes miljö och gick med henne varje söndag till hennes kyrka och jag kunde se värmen som fanns i henne för det hon så starkt trodde på och levde för. Jag testade henne verkligen men insåg att jag hade fel och hon rätt många gånger för hon kunde verkligen tricket med att var ödmjuk och vända andra kinden till. Hon hade något som jag sökte redan på den tiden inser jag nu. Jag trivdes i den miljön med alla dessa människor som engagerade sig i andra och hade en enda gemenskap och det var deras tro….

Funderar ofta på det året, för när jag kom hem kan jag komma ihåg att jag kände en viss tomhet för det var ingen här hemma som trodde och då vågade inte jag heller….. Hm!!! Kanske fegt men jag var ung.

venuseva
9/12/07, 1:05 AM
#17

Visst är det härligt att ha det minnet och kunna söka samma gemenskap här.  Upptäckte också i USA hur lätt det var att gå till kyrkan och fick många vänner den vägen. Skall ta mig till en kyrka nära mig nästa söndag, där jag tror jag kan hitta några. Flört

Amiechan
9/12/07, 1:31 PM
#18

Nej, det är inte lätt att våga stå för det man tror när man är tonåring i Sverige idag… JAG vågade INTE det under högstadiet och första året på gymnasiet fastän jag hade en familj som stöttade mig.

Till slut tyckte jag det var så jobbigt att jag bestämde mig (andra året på gymnasiet) att nu fick de ANDRA anpassa sig efter MIG! Så då fegade jag inte utan sa exakt vad jag tyckte, tänkte och trodde.

Det konstiga var att det var så mycket lättare :) Det blev verkligen så att en börda lättade från mitt hjärta. Jag skrev det inte på näsan på andra, för sån är inte jag, men jag var ärlig mot mig själv.

Att vara ärlig mot mig själv - det är nåt jag jobbar med nästan hela tiden…

Upp till toppen
Annons: