Annons:
Etikettbibeln
Läst 1407 ggr
Margareta
10/22/07, 10:09 AM

Jesus i Bibeln

Vill Du läsa om Jesus i Bibeln skall Du läsa i Evangelierna. Det finns fyra stycken

  • Matteus
  • Markus
  • Lukas
  • Johannes

och de finns i början av Nya testamentet. Evangelierna är skrivna av Jesu lärjungar. De har lite olika inriktning - men har det gemensamma att de är skrivna som ögonvittnesberättelser.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
Margareta
10/22/07, 10:10 AM
#1

Jag tycker det vore roligt om både vana och ovana bibelläsare kunde dela med sig av sina erfarenheter i den här tråden.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Anterrabae
10/24/07, 4:00 PM
#2

Det bästa med evangelierna är att de kompletterar varandra. Man får en mer fullständig bild om man tar hänsyn till alla fyra. =)

Bäst vore förstås om man kunde läsa dem parallellt och få som "en" berättelse i kronologisk ordning.. =) Jag har en sån bok som går igenom evangelierna parallellt för att man ska få en så hel bild som möjligt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Anterrabae
10/24/07, 4:01 PM
#3

Vilken typ av erfarenheter hade du tänkt?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Kia
10/29/07, 12:32 PM
#4

#2 vad är det för en bok?

Anterrabae
10/31/07, 11:45 PM
#5

#3:

Den Heter "Den största människan som någonsin levat", och presenterar Jesu liv och uppgift här på Jorden i kronologisk ordning. Det blir som att läsa alla evangelierna parallellt. Mycket lättläst och tydlig… Givetvis med alla bibelhänvisningar så att man kan kontrollera att det boken hävdar stämmer med bibeln… (annars vore det ingen vits =) )

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Daydreams
11/13/07, 3:33 AM
#6

#3 är inte det Jehovas vittnes bok?

Annons:
Anterrabae
11/18/07, 12:43 AM
#7

Jo det är det..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Daydreams
11/21/07, 2:45 AM
#8

Adrian Plass he(m)liga dagbok!!!

En superrolig bok som handlar om Adrian Plass m fam och deras vardagsliv med den kristna tron i centrum. Många stora frågor om tro och tvivel tas upp på ett sätt som fick mig att känna mig normalRäcka ut tungan Här är en länk till bokbörsen där jag såg ett begagnat ex

hissen
11/23/07, 2:11 PM
#9

jag tror inte bara på jesus utan på hela skriften 2 tim 3:16

Upp till toppen
Annons: