Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1077 ggr
BENNYP
11/3/07, 2:23 AM

En fråga

Vad anser ni om humanisterna ?

En kompis nämde ngt om deras sida var in och kollade på den . Jag tycker den verkar helsjuk.

Annons:
Margareta
11/3/07, 10:52 AM
#1

Som Sajtvärd har jag valt att inte ta ställning till den sortens frågor. Jag är här för att samtala om Jesus och inte för att diskutera vilka som har rätt eller fler - på andra sajter.

Någon annan kanske vill svara?

Jag tycker inte frågan passar under gruppen Jesus - så jag flyttar den till OT - Kyrkkaffe. (Off Topic)

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

BroAndrew
11/5/07, 4:47 PM
#2

Hej!

En pastor sa så här när någon frågade honom om vad han tyckte on kristen humanism.

"orden går att kombinera men de betyder ingenting"

Det är ungerfär som att tala om "kristna bankrån"

Skadlig
11/27/07, 4:14 PM
#3

Enda typen av humanism jag tänker erkänna existera är den som tex Amnesty utövar.

Den andra gruppen som tyvärr har kidnappat ordet anser jag inte har så mycket med humanism att göra. Det verkar snarare ha profilerat sig på att vara antikristendom. Humanistiska värden verkar vara sekundärt i deras agenda.

Man får beundra dem för deras starka tro dock. Att vara ateist kräver fantastisk övertygelse att frånvaro av bevis är en typ av bevis. De har inte sett några vita korpar därför finns det inga vita korpar. Agnostiker anser att det inte finns några vita korpar men de lämnar dörren öppen. Jag tror att de flesta av oss har träffat den vita korpen många gånger.

BroAndrew, med all respekt så kan jag tyvärr inte hålla med pastorn du pratade. Jag skulle översätta "kristen humanism" med "Gör mot andra så som du vill att andra ska göra mot dig".

Upp till toppen
Annons: