Annons:
Etikettjesus
Läst 899 ggr
BroAndrew
10/12/07, 1:46 PM

Vad gör dig glad?

I en dagstidning hemma hade man en frågespalt till läsarna. Man hade ställt denna fråga till fem personer: Vad gör dig glad?

Om jag hade fått frågan skulle jag ha svarat: Jesus! Just denna morgon vaknade jag med en sång på läpparna. Den heter just Jesus gör mig glad. 

Tänk på honom så att ni inte tröttnar och ger upp. Ungefär så står det i NT.

Hälsningar Bro Andrew

Annons:
Margareta
10/12/07, 5:49 PM
#1

Det låter som en bra morgon!

Välkommen hit BroAndrew!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Hirit
11/24/07, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det kan finnas mycket som kan göra en glad om man tänker efter. Det behöver inte alls vara så märkvärdigt. Hade känt mig deppad och kanske fortfarande är - men kanske är man bara trött så det är det som är anledningen. Jag har en äkta god vän i Minnesota - en släkting(född där) som jag "talade" om det för - inte för att klaga, för att förklara varför jag inte orkat skriva förrän då.

När jag öppnade brevlådan för några veckor sedan så låg ett litet fyrkantigt paket från henne i lådan. Men vad kan det här vara tänkte jag. När jag öppnade det, så var det en jättefin kylskåpsmagnet - oj vad glad jag blev - det var hennes sätt att muntra upp mig och visa att hon tänkte på mig. Märkvärdigare än så behöver det inte vara alla gånger. Det är tanken som räknas.

Det kan till och med räcka med att man träffar på någon som man inte sett på många år, då lyser det upp resten av dagen. Dagen kan även kännas bra mycket bättre, när man hör ifrån någon vän,tex. från Skellet,m.fl. Sedan är jag glad att jag blev meddlem här bl.a.Men även att kunna finnas till för andra gör en glad,speciellt om det uppskattas.

ChristinaSylejmani
11/24/07, 8:24 PM
#3

Hirit (Harriet), vad glad jag blev när jag såg Ditt inlägg.

Hirit och jag lärde att känna varandra på ett annat forum för något år sedan och alltid när jag tänker på henne eller pratar med  henne i telefon så gör det mig så glad. Kort sagt, Du gör mig glad, Hirit och tack för att Du är den Du är!

Sköt om Dig så länge!

Mvh,

Kina.

Hirit
11/24/07, 8:33 PM
#4

Detsamma här Kina. Man kanske blir den man är tack vare någon annan som gör en glad och vice versa.

Upp till toppen
Annons: