Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1160 ggr
Xiox
12/4/07, 4:40 PM

OT.Sorgligt men sant ...

Läste det nån stans, och jag tycker att alla ska tänka till lite..

(visste inte vart jag skulle sätta det, ändra det till nåt bättre)

Du kliver upp på morgonen och din dag blir förstörd, bara för du inte kan välja vilken av dina 30 tröjor du ska ha på dig, och på Moskvas gator fryser en 14 årig flicka ihjäl för hon inte har en enda tröja att ta på sig. Du går till skolan och klagar och tycker synd om dig själv för alla läxor du fått. Och i Indien gråter en 10 årig pojke för han aldrig kommer få börja skolan. Du går till matsalen för lunch och påpekar den äckliga maten och slänger i stort sett allt du har på tallriken. I Sudan dör en 2 årig flicka av grov undernäring och vätskebrist. Du kommer hem och förbannar din mamma för att du måste hjälpa till att tömma diskmaskinen. Och i Serbien blir en 8årig pojke slagen för han somnade efter 10 timmars arbete i hemmet. Din kväll blir förstörd när du upptäcker en finne på hakan, och i Kambodja dör en 11årig flicka och hennes lillebror i Aids.Gråt inte över pojkarna som dör, över flickorna som inte överlever, för tårar räddar inga liv. Res dig upp och förändra för en instinkt om att förnyelse behövs för att rädda världen ! Tänkt efter!

Annons:
[Linsenhejhej]
12/4/07, 8:38 PM
#1

Håller med!

Margareta
12/4/07, 11:00 PM
#2

Ja visst är det sorgligt - håller med om det.

Samtidigt får vi inte ge upp - det finns saker vi kan göra som gör skillnad.

Vår familj tex har vårt andra fadderbarn nu - den första har med hjälp av våra pengar fått en bra skolgång. Vi har fått brev varje år där han först berättade med hjälp av volontärer och på slutet skrev han själv på engelska. Jättekul läsning!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

reixi
12/6/07, 12:36 AM
#3

Men jag undrar, varför ska jag behöva lida och så bara för att nån i indien har det dåligt?. Visst, det är väl synd om dom och sådär men jag tycker så ändå. Och med att lida, menar jag tex, att varför ska inte jag få välja mellan 30 tröjor om jag ändå har det?, liksom vad kan jag göra?, skicka en av tröjorna till indien?

ryttarn
12/6/07, 1:22 AM
#4

Ingen kan göra allt men alla kan göra något…

 Det har blivit min livsdevis i många samanhang, sedan kan det handla om fattigdombekämpning, bekämpande av laveri, global uppvärmning. Teen blir ändå denamma. Den om inte gör någonting borde tälla sig i ett hörn och skämma, för alla kan göra något….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Upp till toppen
Annons: