Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1879 ggr
Kia
2007-10-29 20:34

Vet ingenting

Just nu mår jag inte bra. väldigt dåligt faktiskt om jag ska vara riktigt ärlig. Jag vet inte om detta är rätt plats att vända mig då jag inte själv vet vad jag tror och inte.

Men jag önskar jag kunde tro få känna någon form av frid inom mig där jag slipper hela tiden kämpa med mitt liv och mina problem som jag ständigt bär runt på. Är det falskt att vända sig till en tro då? När jag aldrig gjort det tidigare? Är jag inte falsk som bara söker hjälp när jag känner att jag behöver det? Men är inte trogen den sen?

jag vet inte är allmänt förvirrad just nu……Måste livet alltid vara en kamp?

Annons:
Margareta
2007-10-29 21:48
#1

Kära Kia det är inte falskt - det är tvärtom lika rätt då som någon annan gång.

Ibland behöver det hända något allavarligt - för att vi skall gripa det där sista halmstrået. Tänk gärna på hur många som söker sig till kyrkan i samband med en katastrof av något slag.

Tron på Jesus är inte lätt innan man tror - efteråt är det så lätt att man inte förstår varför inte alla tror. (Jag tror Du förstår om jag drar en parallell till en viss kostmodell.)

Jag önskar jag kunde komma på hur jag skall hjälpa Dig tro - jag ber för Dig och har gjort det ända sen Du först skrev om Din längtan här i forumet. Ibland behöver man en nyckel som låser upp hjärtats dörr - Jesus står där och bankar och väntar på att Du skall öppna dörren. Du måste bara förstå HUR Du skall öppna. Handtaget sitter på insidan så han kommer inte att öppna - det måste Du göra själv - men det är också det enda Du behöver göra!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Kia
2007-10-29 21:56
#2

Margareta tror det är det finaste någon skrivit om att handtaget finns på insidan det får mig i tankar. Du har rätt det är bara jag som kan öppna dörren.

Du hjälper mig mer än du har en aning om….

Karre
2007-10-29 22:20
#3

Min vän Kia
Förstår precis hur du kännar dig. I have been there!!! Men som jag skrev till dig Pröva att be om hjälp, du har inget att förlora.. Du är älskad och bra precis som du är även om du just nu överäter och mår dåligt… Äta är ju vårt sätt att lindra smärtan inom oss MEN det finns något som är bättre och som också du kan hitta. Ge dig tid, för mig tog det många år innan jag till slut accepterade att jag behövde en tro på Gud. Och fortfarande tvivlar jag bland men innerst inne vet jag att jag behöver tron. Kram på dig…

Anterrabae
2007-10-31 23:55
#4

Hej Kia…

Jag kan bara hålla med ovanstående talare… Klart att det inte skulle vara falskt att söka sin tro och sin Gud… Men samtidigt förstår jag att det känns svårt och stort, eftersom man inte är van…

I nya testamentet i  bibeln så finns det en underbar vers i Jakobs brev. Det är Jakob kapitel 4 och vers 8 (första halvan främst)… Däe sägs det att "Närma er Gud så skall han närma sig Er" Det är alltså ett löfte från Guds sida att om vi söker honom så kommer han att möta oss på halva vägen.. eller tidigare..

Lättaste sättet som jag tycker att söka Gud och Jesus Kristus är att lära känna dem som personer.. Fördjupa sig i vad bibeln verkligen lär.. På så sätt får man både kunskap i Guds ord men även stark orubblig tro, och massa trygga varma känslor.. Som gäller det mesta, kunskap är ett stort steg och en fast grund att stå på om man vill sätta tro till något.. Särskillt här i norden, eftersom vill vi ha "bevis" innan vi hänger oss..

Jag ber oxå för dig Kia, ber att du ska finna din väg.. Kom ihåg, om du närmar dig Gud så kommer han möta dig…

*massa kramar*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

OlleA
2007-11-01 13:54
#5

Hej Kia.
Jag håller också med de föregående. Det är aldrig fel att söka Gud när man har det jobbigt och verkligen behöver honom. Tvärtom är det ofta då han är allra närmast, även om det inte känns så. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, ser att andra här är bättre på sådant. Men jag vill också be för dig, att du ska få känna Guds frid. För det önskar jag dig.

Kram från Olle.

SandraTB
2007-11-20 19:02
#6

…ingen kan komma till mig utan att Fadern som har sänt mig drar i honom… Joh 6:44

…ingen kan komma till mig om han inte får det som gåva av Fadern. Joh 6:65

Här är en annan vinkling av din tanke. Du vill tro och behöver Gud just nu i ditt liv. Margareta sa att du behöver bara öppna dörren och det är sant. Och i verserna ovan så kan du känna dig trygg i att veta att Gud redan sökt dig. Genom att du funderar över din tro. Du har fått gåvan och Han knackar dig på axeln

Gud är trofast och skall inte låta er prövas över er förmåga… 1 Kor 10:13

… kasta alla era bekymmer på honom, ty han sörjer för er. 1 Pet 5:7

Gör er inga bekymmer, utan när ni åkallar och ber, tacka då Gud och låt honom få veta alla era önskningar. Då skall Guds frid, som är mera värd än allt vi tänker, ger era hjärtan och era tankar skydd i Kristus Jesus. Fil 4:6-7

Dessa ställen i bibeln har hjälp mig många gånger.

Kram

Annons:
Upp till toppen
Annons: