Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1799 ggr
Karre
11/1/07, 10:37 PM

Guds favör

Vill berätta om en sak som hände idag på flygplatsen. Jag läser just nu en bok av en pastor i USA som handlar om att leva ditt bästa liv nu. Läste igår om att leva upp till Guds favör och att förvänta sig att Gud vill sitt allra bästa för mig. Att jag ska förvänta mig att jag bemöts bra, bra saker händer för mig m.m UTAN att för den delen bli högmodig och skrävlig. Utan tänka att jag är Guds barn och att leva efter det. Och idag stod jag i kö och vänta på incheckningen och kön bredvid mig minskade mycket fortare än min och i vanliga fall skulle jag snabbt bytt kö men inte denna gång. Stod lugnt kvar och tänkte, jag kommer fram i tid och kände mig helt lugn och inte stressad. Vad händer stunden efter jag tänkt så, jo en disk till öppnar så jag blir helt plötsligt först i den kön. Och blev även först in i planen och kunde välja en bra plats. Det är Guds favör, tänkte jag och smålog….

Har aldrig tänkt så förut men nu kändes helt rätt och tänk vad mycket man kan "få" om man bara ändrar sitt tänkande. Fantastiskt

Annons:
Anterrabae
11/1/07, 11:20 PM
#1

Härligt att läsa =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Margareta
11/1/07, 11:45 PM
#2

Precis det lugnet känner jag igen. Man behöver inte stressa. Man behöver inte armbåga sig fram - det löser sig ändå och blir så mycket trevligare för alla!

Jesus säger  (Matt 20:16 gamla översättningen) att "De sista skola vara de första" - det brukar jag tänka på när sånt händer.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

BENNYP
11/3/07, 2:19 AM
#3

2 # mycket sundt tänk. Det har jag klarat många stressiga situartioner med.

Skadlig
11/27/07, 3:15 PM
#4

"Finns inga bekymmer, man är lycklig var dag/../"

Men lite mer seriöst, lite ursprunglig stoicism kan säkert vara bra att utöva. Det handlar inte om att inte visa känslor utan att acceptera det som kommer. Att vara lugn i köer tex :)

mumsan
12/7/07, 6:42 PM
#5

Det kändes skönt att läsa Karre. Vi behöver detta i vår stressade vardag för att må bra.

Upp till toppen
Annons: