Annons:
Etikettjesus
Läst 1553 ggr
billyboy
12/30/07, 9:30 PM

Det finns en sång...

Det finns en sång som jag minns från det att jag var lill-liten.

Jesus älskar alla barnen,
alla barnen på vår jord.
Röd och gul och vit och svart,
gör detsamma har han sagt.
Jesus älskar alla barnen på vår jord.

Vi är alla som tror Guds Barn! Vi är barn utifrån perspektivet Gud/människa.
Vi är Guds söner och döttrar!

Oavsett vilka vi är, vilken färg vi har, vilket hårlag vi har, vilken personlighet vi har, vilken läggning vi har, vilka förmågor vi har… Oavsett allt det, så är Han där och Han älskar OSS och Han förlåter oss ALLT! Det finns i princip ingenting Han inte kan förlåta!

Ville bara dela de tankarna med er.

Kram
Junia

Annons:
april4
12/31/07, 2:24 AM
#1

Så fint skrivet. Som människa behöver man ord som dessa och veta att han älskar oss oavsett hur vi är.

Margareta
12/31/07, 1:09 PM
#2

Den sången sjöng jag i söndagsskolan. Jag minns att jag tänkte på regnbåden när vi sjöng om alla färgerna.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

billyboy
12/31/07, 2:06 PM
#3

Ja… regnbågens alla färger. Tyckte det var dags för lite mer av den här varan …. :-)

april4
12/31/07, 3:17 PM
#4

Jag undrar oxå om han förlåter alla dessa människor som begår våldshandlingar och aldrig ångrar sig? Det finns säkert folk som aldrig ångrar nåt dom har gjort som är fel. Hur går det för dom? En tanke bara.

Margareta
12/31/07, 3:18 PM
#5

Den som ber om förlåtelse blir förlåten - så mycket vet vi i alla fall.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

april4
12/31/07, 5:45 PM
#6

Den senaste tiden har jag haft mycket funderingar omkring tro och Jesus. Själv vet jag inte hur det kommer sig. Han finns liksom i mina tankar ständigt. Så har det inte alltid varit.

Annons:
mumsan
12/31/07, 6:20 PM
#7

"6 det står någonstans i Bibeln att den som bultar på min dörr,till honom kommer jag …

Jesus är dörren, den som bultar på är vi, då öppnar han och hälsar oss välkomna.

Margareta
12/31/07, 6:34 PM
#8

mumsan - jag har tänkt precis tvärtom - fast huvudsaken är ju innebörden - att vi tillåter Jesus komma in i våra liv - han tvingar sig inte på någon. Det finns två diken - ett där man absolut inte vill ha med Gud-Jesus att göra och det andra diket där man inte vågar ta till sig att man får ha med Gud-Jesus att göra. Det gäller att hitta en gyllene vägen - den som kallas för den smala vägen. Innan jag blir för djup - avslutar jag med  att så här tänker jag: Det är vi som är dörren - Jesus som bultar och vi måste aktivt öppna dörren och släppa in honom - eftersom dörrhandtaget sitter på insidan.

Se, jag står vid dörren och bultar. Om någon hör min röst och öppnar dörren skall jag gå in till honom och äta med honom och han med mig. Uppenbarelseboken 3:20

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

billyboy
12/31/07, 8:10 PM
#9

Båda dessa tolkningar har jag hört och jag tycker de platsar bra båda två… :) Kram

Upp till toppen
Annons: