Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 3426 ggr
Linn
2008-01-18 16:21

MazarinRebus

Nu tänkte jag som så för att inte sprida ut mig med massa lite halvt om halvt OT i de andra trådarna så gör jag en egen till mig där jag kan berätta om ex Alphan och så vidare.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Linn
2008-01-18 16:40
#1

Igår började jag alltså på den så kallade Alpha gruppen "Öppet hus och samtal om kristen tro" i pingstkyrkan i uddevalla. Jag skulle ju haft med mig Indietok men hon var påväg hem från fjällen så hon får komma med nästa gång. Vi var 8 personer plus pastorn Thomas Granath. Vi fikade först, sedan samlades vi och pratade vad om vad vi tyckte att kristen tro var och så delade vi med oss våra vittnesbörd. Det var lite synd att alla var så himla mycket äldre än mig. Hoppas att det kommer lite yngre folk senare och fler folk framför allt, det var lite "segt" med så få. Sedan har jag VÄLDIGT svårt att sitta still, framför allt om jag måste ha fötterna på marken, det var väldigt påfrestande att sitta still i tre timmar.. Vi bad också för Enrike som hmm, jag hängde inte riktigt med där.. Han vet att Gud finns och han ber hela tiden och så, men ändå så ja, som sagt, jag hängde inte riktigt med där, men han ville möta Jesus i alla fall.. Så vi bad för honom och det var en fin stund..

Jag funderar också på att gå med i en kyrko-kör med Daniels lillasyster, hon tycker också om att sjunga.. Jag vet inte hur jag ska hitta information om det bara.. Kyrkan i Rönnäng där svärmor och svärfar tillhör heter Betania, äntligen har jag lärt mig vad den heter. Hmm.. nee, nu vet jag inte om jag har något mer att berätta för tillfället.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
2008-01-18 17:06
#2

Tror att det kan vara bra att ni inte var fler än 8 personer. Ju fler människor det är i en grupp ju svårare är det att tala i den och syftet med en alpha är väll ändå att man ska få prata om kristendomen?
När man börjar bli fler så måste man nästan vara lärare för att våga prata. Lärare och föredetta lärare brukar alltid ha svårt att hålla tyst ;)

Men hade ni 3 timmar prat utan paus? Tror att forskare har funnit att koncentraionen dyker efter 20 min. Bra att ha pauser alltså

Linn
2008-01-18 17:29
#3

Nej, inte tre timmar utan paus, men tre timmar av att nästan sitta still hela tiden. vi fikade ju först. sedan var det ca 1 timme som vi satt stilla och pratade. joo, lite svårt var det allt med koncentrationen.. sedan är det väl sant att det kanske är bra att det inte var så många men, alla var så väldigt mycket äldre än mig, hade gärna velat att det var någon mer under 30 i alla fall..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-01-18 17:53
#4

MazarinRebus - tänk på att Du umgås med "gamlingar" här också och vi är väl ganska trevliga eller?

Själv är jag 52 och känner mig inte så gammal - men jämfört med dig är jag ju det.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-01-18 17:54
#5

#4 joo, men här pratar vi GAMLA människor, haha! ^^ nee, men ni vet vad jag menar. men visst, jag vet att ni är äldre än mig här också, men det blir inte riktigt samma sak här..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Conrad
2008-01-18 23:07
#6

Jag har goda vänner i Uddevalla, dom hade tidigare hand om LP kontakten där. Jag tror att deras son är ungdomsledare eller något åt det hållet

Annons:
Daydreams
2008-01-19 01:07
#7

Åh jag förstår dig så väl ang att sitta stilla. För mig var det hemskt att gå på gudstjänsterna just för att man skulle sitta still så himla länge. Mina kompisar var uppväxta med kyrkan så dom var "vana".

Mina kompisars lösning på mitt problem var att dom alltid köpte pysselgrejer till mig om vi skulle på en mötesserie som evangelistveckan, nyhem etc:D

Jag kanske är hemsk men nu för tiden tar jag ofta med mig en bok eller penna och papper för även om jag inte fixar att lyssna hela tiden om det är en lång predikan så tror jag att lite går in trots att jag gör annat.

Linn
2008-01-19 11:39
#8

Daydreams, jo, jag kan allt syssla med annat samtidigt som jag lyssnar på vad som sägs, t.o.m. läsa böcker. Men det ser nog lite dumt ut när vi är 9 pers runt ett bord och jag sitter och läser. ^^ Men jag förstår vad du menar.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-01-19 15:24
#9

Men kan du inte ha ett anteckningsblock och sitta och rita lite förstrött samtidigt som du lyssnar? Det brukar uppfattas ok.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-01-19 15:42
#10

det skulle jag nog faktiskt kunna göra.. Tror jag ska ta och göra det. Nästa gång följer ju Indietok med också så då blir det förhoppningsvis lite bättre och förhoppningsvis är det lite mera folk som kommer också.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

mumsan
2008-01-20 16:13
#11

Första gångerna i Alphankan vara lite blygsamma när man inte känner varandra. Men det brukar lösa sig och efter ett tag så vågar man prata om allt möjligt. det är alltid någon som måste bryta isen, bara berätta av hjärtat så vågar andra det med. Lycka till.

Oxå en 53a/gamling!!!Glad

Linn
2008-01-20 16:44
#12

joo, det är väl sant. och som sagt, eran ålder märks inte av på det sättet.  ^^

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Daydreams
2008-01-21 03:51
#13

Ta vara på dom där GAMLA människorna ordentligt!!! Det är ofta den äldre generationen som verkligen tar sig tid till att be för andra och de har gått så länge tillsammans med Jesus att man kan lära sig otroligt mycket. Om det är något jag verkligen saknar i mitt liv så är det en liten härlig Jesusälskande mormor:)

Annons:
Linn
2008-01-21 11:24
#14

#13 det är väldigt sant, den märkt verkligen när dom pratar.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Lorizza
2008-01-21 13:18
#15

ack,ack mina barn,jesus kommer att pröva er!

Margareta
2008-01-21 13:52
#16

MazarinRebus - jag tror att Du kan utgå ifrån att Du själv är väldigt välkommen i deras skara - de borde göra allt för att ta hand om Dig - på bästa sätt.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-01-31 13:15
#17

Det var ju meningen att jag och Indietok skulle gå på detta tillsammans. Första gången var hon påväg hem från fjällen och förra gången var hon tvungen att jobba. Idag kommer hon också komma för sent för att hon jobbar. Tordagar är alltså en väldigt dålig dag för henne. Jag kände redan första gången att det kanske inte riktigt var detta stället jag letade efter. Så jag ska se mig om efter en ungdomsgrupp på Tjörn istället, kanske Betania församlingen, dom ska tydligen ha en väldigt mysig och öppen ungdomsgrupp. :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-02-03 20:53
#18

Hur ser ni på tatueringar? Det ska tydligen stå någonstans i Bibeln att man inte ska göra sådana saker. Men tatueringar är ett intresse för mig. Är det "fel" av mig att tatuera mig? (jag vet inte exakt vad det står om det i Bibeln…) Nästa tatuering som jag vill göra är jesus fisken med mitt dopdatum i. Och jag vill ha den på handleden för att folk ska se den och fråga om den, så att jag i vissa fall får prata om min kristna tro..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Santhe
2008-02-03 23:46
#19

#18: 3 Mos 19:28

där står att man inte skall rista in märken på sin kropp för någon död.

Så min slutsats blir att det är helt okej eftersom Jesus lever.

Skadlig
2008-02-04 11:23
#20

Jag har inga problem med tatueringar men jag kommer nog inte att skaffa en. Skulle aldrig av att klara av bestämma mig för vad jag skulle ha.

Om jag skulle skaffa en så skulle det nog vara något som täcker mycket och är i ett sammanhängande tema. Lär dock bådde göra ont och kosta mycket

Annons:
Linn
2008-02-04 11:26
#21

för någon död? det finns biblar i klassrummet jag ska ha nästa lektion så jag kan läsa vad som står där strax.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-02-04 13:03
#22

#20 njae, så ont gör det väl egentligen inte.. men det är klart, man måste ju vara väldigt säker på vad man ska göra för något.

Jag läst 3 moseboken 19:28 men förstår förtfarande inte..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
2008-02-04 13:33
#23

Du kan kolla in bibeln.se också. Där kan man läsa bibeln online.

Linn
2008-02-04 15:06
#24

#23 jag har läst vad som står, men jag förstår inte vad som menas… Varför är det fel att tatuera sig?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
2008-02-04 16:03
#25

#24 Mjau? Har inte läst stycket ännu så jag vet inte.

Linn
2008-02-04 18:26
#26

"I skolen icke göra något märke på eder kropp för någon död, ej heller bränna in skrifttecken på eder. Jag är HERREN."
gammal överstättning. jag läste i bibeln 2000 i skolan och där stog det inte översatt sådär..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-02-05 13:32
#27

vad tycker ni andra?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
mumsan
2008-02-05 21:11
#28

 Först till bibelordet, där står det att man inte ska skriva på sin kropp eller rista in märken, så förstår jag det.

Personligen skulle jag aldrig tatuera mig. Men sen tänker jag att om du tatuerar dig med Jesusnamnet då proklamerar du honom, det är ju tufft! Tror att du själv får avgöra vad du tycker, men ha inte för bråttom, tänk efter ett tag.

Linn
2008-02-05 21:59
#29

#28 jag har velat ha den sedan i somras och att jag ska ha motivet det är jag säker på. det jag funderar över är om jag ska ha den på handleden eller inte. men som sagt vill jag att folk ska se den och fråga vad det är. Eftersom att piercing och tatuering är ett av mina stora intressen så tror jag att jag genom en tatuering kan berätta om jesus och min relation till gud.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Daydreams
2008-02-06 00:14
#30

JAg tror inte att tatueringar är ngt som bekymrar Gud särskilt mycket. Däremot tror jag att man kan må dåligt av sina tatueringar om man har tex djävuls symboler och liknande.

Det kan vara svårt att veta vad i GT som "gäller" fortfarande och vad som inte gör det.

Synd är sådana saker som kommer mellan dig och Gud, om tatueringarna inte utgör ett problem i din Gudsrelation så tror inte jag att det är "fel".

MEN man får ju också vara säker på vad som faktiskt kan komma mellan ens relation med Gud vilket inte alltid är så enkelt att veta. Och jag tror att det till viss del varierar från människa till människa.

Linn
2008-02-06 09:50
#31

#30 ok.. tack för din åsikt! :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-02-06 15:28
#32

Eran högst personliga åsikt om tatueringar då? och kanske kring fisken jag vill ha på handleden. Vad tycker ni?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
2008-02-06 16:57
#33

Som sagt, har inget emot tattisar men jag skulle nog inte skaffa en själv.

Fisken gillar jag. Det känns lite mer privat på något sätt än att ha ett kors. Korset är allmängods som används i alla sammanhang men fisken känns lite mer som vår…

Margareta
2008-02-06 18:04
#34

Fisken tycker jag är jättefin och precis som Skadlig - den är vår på riktigt mer än korset.

Jag skulle nog fundera mer än en gång innan jag tatuerade mig - inte för att det skulle vara fel - utan för att det är svårt att ångra sig.

Gör som de som vill bli nunnor - ge det en prövotid innan Du gör det eviga. Jag känner flera med tatueringar som ångrat sig och det är inte så lätt att få bort.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
Gronstedt
2008-02-06 18:52
#35

Är den gamla romartidens fisk ni menar?

Margareta
2008-02-06 19:09
#36

jo - den de kristna använde som hemlig symbol när de var förföljda!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Gronstedt
2008-02-06 19:11
#37

Iesous Christos, Theou Uios, Soter

*skryter med min bildning*

Linn
2008-02-06 21:22
#38

#34 jo.. jag vet att det äre vigt med tatueringar. har 3st stjärnor  på varje höftben sedan tidigare. Men dom är ju enklare eftersom att dom väljer jag ju om jag vill visa eller inte. Så det är klart att det blir skillnad när dom sitter på ett ställe där jag vill visa dom. Och jag har funderat en hel del på m jag verkligen vill ha den på handleden eller inte. Men om den inte sitter på ett sådant synligt ställe försvinner en stor mening med själva tatueringen. Sedan tänker jag också LITE som så att om jag ska tänka på vad jag vill och inte vill ha på/i min kropp när jag närmar mig 50-60 års åldern så måste jag säga att jag nog inte vill ha något utav det, varken piercing eller tatuering. MEN det är som sagt ett stort intresse för mig och ni vet ju anledningen till varför jag vill göra den.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Santhe
2008-02-07 01:09
#39

Jag tycker fisken är en mycket bra symbol. Har den bak på bilen och jag blir lika glad varje gång jag ser någon annan bil på vägen. Då tänker jag att där åker en syster eller broder. Samt att den funkar lite som mission när någon frågar.

Sedan tycker jag att det är bra att du inte tänker på vad du kommer att tycka när du är 50-60 år. Varför i hela friden skall man tänka så långt fram? Lev nu och idag. Du har ju bara nu, just idag.

Linn
2008-02-07 09:45
#40

#39 jag köpte en sådan till min daniel, men han har inte satt den på sin bil än.. han har väl glömt det antar jag..
precis, jag tror att jag kommer ångra mig om jag inte gör den.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Gronstedt
2008-02-07 10:08
#41

Igår tittade jag i två olika bibelöversättningar, och det var en väldig skillnad mellan dem! I den ena stod det att man inte skulle skära bokstäver på sin kropp, i den andra att man inte skulle göra några inskärningar, men i båda nämndes "öfwer en dödan" eller "för en som är död".

Det slog mig att avsnittet kanske har att göra med ett förbud mot bruket att slita sina kläder och sitt hår och att sarga/gissla sin kropp för att visa sin sorg över en död? Kan det vara så?

Annons:
Linn
2008-02-07 16:14
#42

så som jag förstår bibelordet, vilket samtidigt gör mig förvirrad, är att man (om vi nu bara pratar om tatueringar) inte ska tatuera in ett namn på någon som dött eller liknande. Och då undrar jag vad det skulle vara för fel på det om man vill "hedra" någon som betytt mycket för en? ja, det där bibelordet gör mig riktigt förvirrad vill jag lova. Jag ska i alla fall dit i morgon och prata med dom. Har dom tid kan jag förhoppningsvis få den tatuerad också!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
2008-02-07 16:47
#43

Vet inte om det har någon koppling till bildförbudet som vi egentligen har och som är samma som för muslimerna (Medlem får gärna rätta mig om jag har fel :))

Något ovanligare att vi iaktar det budet av någon anledning. Vet inte riktigt varför.

Linn
2008-02-08 17:21
#44

jag har i alla fall bokat tid den 14/3 nu.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-03-02 20:04
#45

I dag var jag i forshälla kyrka, svenska kyrkan. Min lilla syster är med i en tjej grupp och KU där. Hon läste i kyrkan och sjöng. Och i dag fick jag faktiskt den där känslan som jag saknat i svenska kyrkan. Vi sjöng maaassa psalmer och det var en kvinnlig präst som talade och hon var väldigt lätt att lyssna på. Funderade lite på en sak.. "Kyrie" vad betyder det? Det sjöngs i en kort sång tre gånger och så kom två text rader efter..

I alla fall, det var en riktigt mysig stämning i kyrkan i dag och jag är glad att jag följde med. Tyckte Jonna var jätte duktig som både sjöng och läste. Och det var många fina psalmer. Finns det någonstans på nätet som psalmerna finns så man kan skriva ut dom?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Conrad
2008-03-02 20:44
#46

Har du frid inför ditt val ang tatuering. Om du inte har frid inför ditt val är det fel att tatuera sig.

Linn
2008-03-02 21:36
#47

jag har skjutit upp tiden. avbokade den. Jag vill ha den och jag vill ha den på handleden… kruxet är det här med jobb sen bara.. att jag måste dölja den. Så jag funderar ett tag till på det..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-03-02 21:45
#48

Mazarin Rebus - säg vilken psalm du vill ha - jag har en psalmbok framför mig - tror inte den finns på nätet.

Kyrie eleison - betyder Herre förbarma dig.

Jag tycker det är vackra ord - sjöng dem själv i kyrkan idag. Det är svåra men fina melodier nu under fastan. Idag är det midfastosöndagen i 3:e årgången.

(I Svenska kyrkan byter man en massa saker under kyrkoåret, melodier, färger och gudstjänstordning.)

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
Skadlig
2008-03-02 23:00
#49

Åh, appropå psalmer så sjöng vi en helt under psalm idag på gudstjänsten. Psalm 706

Man måste ju bara älska en sång som går "Hej björn och bäver, hej dromedar" :D
Alla satt och log i kyrkbänkarna efter den :)

Daydreams
2008-03-03 04:49
#50

#42 det handlar om att man inte ska dyrka sina förfäder/andra döda människor, vilket var och är väldigt vanligt i flertalet religioner.

Linn
2008-03-03 13:01
#51

#48 hmm… vilka var det nu… tog med bladet hem. 756. 767. hmm.. kommer inte ihåg vilka det var.. svärmor kanske har en psalmbok hemma…? ska kolla på det när jag kommer hem. Kan också skriva upp vilka psalmer vi sjäng då.. Fast lättas är nog om jag hittar en egen psalmbok eftersom att det var så många vi sjöng, blir mycket att skriva in då. "du är förlåten" var den sista dom sjöng. Vet inte om den heter så men större delen av texten bestog av de orden. Då rös nog hela kyrkan och jag fällde till och med en tår! :)

#49 706 sjöng vi nog också, det kännde jag igen. 

#50 ok. tackar.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-03-04 18:31
#52

nu ska vi se. Jag hittade en psalmbok igår. dock var det bara upptill psalmen 700.
De vi sjöng var, 137,

Herre förbarma dig
Kyrei, krie, kyrie, Du vår Gud. Från vår värld går nu ett rop. Från vårt liv går nu en bön. jesus Kristus du vår bror, hör oss när vi ber.

339, 787 den var söt, 767, 756,

Jag vill för evigt lova Herren med mitt hjärtas sång och klä min glädje i toner och ljud. Och all min klagan blir förvandlad i ett fröjdesprång när själ och hjärta inser vem som är min Gud. Han är evig Fader och udnerbar i råd, han är fridsfurse, väldig i makt.

398, 709, O Guds lamm, 725

Det är ditt blod som renar mig, ditt blod som ger mig liv. För ditt blod blev det offer, som gör mig fullkomligt ren. Det renar mig vitare än snö. Min Jesus, Guds rena offerlamm.

Vi vill ge dig ära och tillbedjan. Vi vill lyfta våra händer, vi vill upphöja ditt namn (2ggr). För du är stor, du för stora under, stor, ingen annan är som du, ingen annan är som du (2ggr).

758 och spikarnas lovsång. När de jöng spikarnas lovsång rös nog alla! Ursch vad vackert det var!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-03-17 19:01
#53

Varför heter det palmsöndag? jag fick frågan av en av tjejerna på min prkatikplats i dag och skämdes lite för att jag inte kunde svara på det…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-03-17 23:02
#54

Palmsöndagen firas till minne av Jesu intåg i Jerusalem. Folket tog emot honom med palmkvistar i händerna. Det står att läsa om i evangelierna. Man kan börja läsa i tex Johannes evangelium 12:12.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-03-18 10:09
#55

Hmm.. hade för mig att det var något sådant! :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Linn
2008-04-12 13:55
#56

Igår var jag på Almö Livs, matäffären närmast Daniel. Dom har en blomster affär där innuti mat affären. Jag frågade för andra gången om dom behövde någon extra hjälp eller sommar jobbare. Så hon tog mitt nummer och namn eftersom att chefen inte var där.

Idag ringde chefen och sa att hon ville träffa mig och undrade om jag kunde komma dit i dag. Så i dag ska jag på min första "arbets intervju" :) Hoppas verkligen att jag kan få helg och kväll jobb/sommar jobb där så att jag kanske har någonstans att fortstätta jobba efter sommaren! Behöver verkligen ett jobb! Och det gör ju ingenting om det är inom det yrket jag utbildar mig!

Så önska mig lycka till och hoppas på att detta är vad Gud har tänkt för mig.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-04-12 16:26
#57

Det gick fint. Dom har fullt upp nu fram till mitten av maj. Men i mitten, slutet av maj så ska jag få komma dit och prov jobba. :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

kajsa56
2008-04-12 21:37
#58

Lycka till!! :o)

Margareta
2008-04-14 16:56
#59

Härligt och lycka till!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-04-14 19:29
#60

Tackar tackar! :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
2008-04-28 17:05
#61

Jättekul att höra :)
Är verkligen jättebra om man vågar gå in och prata med möjliga arbetsgivare även om de inte har någon tjänst utannonserad. Ibland så är man helt enkelt rätt person på rätt plats :)

Linn
2008-04-28 18:46
#62

Ja. nu blev det ju lite dumt… Daniel gjorde slut så jag bor inte på tjörn längre så jag kan inte jobba där.. :( Så jag har inget sommarjobb längre! men men, det kanske löser sig ändå…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Frualbertsson
2008-04-28 23:01
#63

Du ska se att Herren förser, du får säkert ett annat sommarjobb som är toppen. Vad för typ av jobb söker du?

Skadlig
2008-04-29 11:09
#64

Det är ju lite trist i så fall. Det går inte att pendla heller eller? Jag är inte så bra på geografin.

Linn
2008-04-29 11:43
#65

#63 tja… vad som helst. jag vill ha något att jobba med till hösten. alltså behöver det vara någonstans där man kan jobba kvällar och helger.

#64 det är ca 10 mil till det stället hemifrån så det är lite väl långt att åka fram och tillbaka varje dag däremellan och det blir väldigt svårt att få ihop det med bussar.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
2008-04-29 12:25
#66

jo med ideala transporter så hade det ju säker varit mer än 1 timmes enkel resa. Har någon här på jobbet som pendlar längre än så men det är inget jag hade velat göra. Om det sen dessutom är problem med bussar så är det nog inte värt det.

Men nu har du ju vågat gå in och prata med en affär och fråga efter jobb så då är det kanske lättare att våga göra det igen?
"Den som söker skall finna" ;)
Önskar att jag hade sådant mod att jag vågade göra sådana saker. Jag är lite för blyg ;)

Linn
2008-06-28 10:59
#67

Jag stog utan sommarjobb ända in till måndagen första veckan på sommarlovet. Då fick jag ett jobb på en städfirma och började på tisdagen. Sedan vecka nr två ringer en tjej från en blomsterbutik som jag har praktiserat på och sa att det finns ett ställe på orust som är desperata efter florister. Så jag var dir i torsdags i förra veckan och pratade med chefen. och nu har jag jobbat där i två dagar, ska dit idag igen. Så nu har jag jobb 7 dagar i veckan… Det blir lite mycket men jag får hoppas att jag orkar…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-06-28 20:20
#68

Wow vilken utveckling - bara du orkar så är det väl jättebra!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Skadlig
2008-06-29 14:26
#69

#67 Grattis till floristjobbet :)
Skönt att du fick något som stämmer med din utbildning

Annons:
Linn
2008-06-29 19:22
#70

Ja! Det var verkligen skönt! Tror också att jag kommer få fortsätta där till hösten på helger och ev kvällar också! :D

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-08-20 23:41
#71

Jag är tacksam för att det mesta verkar flyta på rätt bra för mig just nu. Jag är tillsammans med min pojkvän igen. Vi hade ett litet uppehåll på en vecka som var väldigt nyttigt för oss eftersom att vi båda insåg att vårat förhållande inte fungerade och om vi ville vara med varandra så krävdes förändring, vilket vi jobbar på.

Sedan lyckades jag få jobb under sommaren och på ett av ställena kommer jag fortsätta jobba emellanåt vilket kommer ge mig lite lön så jag har råd att flytta till en lägenhet tillsammans med daniel. Och mitt schema för SISTA året i skolan är rätt tomt så jag kommer kunna jobba lite under veckorna också.

Och så har jag köpt mc. Så nu har jag något att övningsköra på. Ska snart göra teorin och hoppas på att det funkar då. Så i slutet på nästa sommar kommer jag ha mc kort, och bilkort :D För bilkortet klarade jag ju i maj.

Sedan känner jag mig ganska så psykiskt stabil just nu. Men jag ska ändå börja med terapi ganska så snart, för det finns en del obearbetat inom mig.

Har dock kommit tillbaka till snusen och nu delar jag också snusen tillsammans med sockret. Var nästan utan socker ett tag, men nu finns beroendet för båda lika mycket, det är väl det enda riktigt negativa just nu. Och att min lillasyster inte mår så bra. Men det jobbar vi på.

Men summa sumarum, det går bra för mig just nu.

(kopierat från beroende.ifokus så ursäkta om det blir repetition här)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-08-23 18:06
#72

Härlig läsning Linn - det värmer i hjärtat!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-08-24 19:07
#73

:) Ja, som sagt. det går bra nu.. Känner bara att jag skulle behöva lite mer aktivitet. Någonting att göra på kvällarna.. Någonting att bita i. Ex skulle jag vilja lära mig mandarin. Eller Latin, det har jag ju lite i skolan men det är bara blommor det gäller då. Eller börja träna, jag är så fruktansvärt lat av mig!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-08-24 19:16
#74

Vem behöver inte det Linn!

Jag funderar själv på någon lämplig aktivitet. Det enda jag kommit på hittills är att börja sticka igen… det har jag inte gjort medan jag haft småbarn hemma och nu är de stora.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-08-24 19:38
#75

fast att sticka är lite för lite tankeverksamhet för min del.. men det är kul.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

gigabyte
2008-08-25 17:08
#76

jag går långa promenader med vår hund ,och funderar över livets krumsprång  och ibland mitt förhållande till gud ,rensar ut det dagliga bruset, som jobb o annat som stör friden inom en

Annons:
Linn
2008-08-25 22:52
#77

promenader är mysiga :) Dock gillar jag inte att vara ute och gå själv.. :(

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

gigabyte
2008-08-26 23:10
#78

För mig så är en stunds ensamhet i skogen nödvändig ventilation varje dag ,naturen ger kraft att rensa ut ,,så man kan ta in,,,om du förstår min något kryptiska förklaring ,känner mig trygg i skogens  sus finnes så mycket livs kraft ,som ger ro

Linn
2008-08-27 10:50
#79

jag förstår hur du menar. men jag blir nojjig när jag går ensam ute ex i skogen.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

gigabyte
2008-08-27 13:35
#80

man skall gör det som känns bra för en själv, ps angående tatuering så kan du göra precis som du vill ,bara du har han i ditt sinne o gör hans kärleksbudskap mot dina medmänniskor rättvisa ,man glömmer ofta dessa enkla ord med för mycket bibel läsande .

Linn
2008-08-27 16:57
#81

fisken väntar jag lite med. eftersom att jag vill ha den på handleden.

deremot ska jag istället skriva kärlek, tro, renhet som en forlänk på ankeln. Med eller utan symboler emellan. ska till tatueraren i morgon och prata med honom om detta.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-09-16 20:00
#82

Fick reda på att vi är en av de 3 som får komma och titta på en trea i stenungsund! Så be gärna för att det ska vara rätt för oss och att vi kommer få denna! Vill så gärna flytta hemifrån nu!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-10-01 21:58
#83

Vi har tackat ja till lägenheten och får i morgon reda på om det är vi som får den. Så hjälp mig gärna att be för att vi får denna lägenheten!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Margareta
2008-10-01 23:31
#84

Vad spännane Linn - jag ber så klart att allt skall bli bra och framför allt rätt.

Berätta hur det går - vi blir så klart nyfikna.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-01 23:39
#85

Dom sa att Daniel skulle ringa tillbaka i morgon vid samma tid som idag, alltså runt 10 tiden, och då ska vi får reda på det. Så jag längtar ganska mycket tills dess vill jag lova!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-10-02 10:37
#86

Nu är det snart dags….

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-02 11:10
#87

Ja, snart så får vi reda på det. Tänkte jag skulle hinna duscha och så innan Daniel ringer. På tal om det borde jag masa mig iväg direkt annars fastnar jag här och då kommer jag inte hinna med något av det jag ska göra.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-10-02 12:02
#88

Hon som Daniel pratade med igår var på ärende tills klockan ett. Så han fick prata med någon annan som sa att dom inte fått tag på det andra paret än och att dom skulle försöka under dagen och att vi skulle ringa tillbaka på måndag. Daniel kommer dock ringa tillbaka efter ett idag och prata med henne han pratade med igår.

Så vi får vänta lite till.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-10-02 22:12
#89

Oj vad jobbigt för er att vänta

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-02 22:18
#90

Han hann inte ringa idag så vi får vänta tills på måndag med besked.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Margareta
2008-10-04 01:33
#91

Oj - då blir det lång väntan.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-04 15:57
#92

Ja… Det är ganska segt att bara sitta och vänta. Sedan har jag blivit ganska skeptiskt och tror inte att vi kommer få den nu när dom tvunget ska ha tag i de andra två som också tackat ja innan dom kan meddela oss…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-10-06 10:59
#93

Vi fick inte lägenheten… Vi stod som tvåa i kön. Väldigt synd. Såg verkligen fram emot det. Men vi får leta vidare…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-10-07 22:24
#94

Oj - men om ni var tvåa den här gången kanske ni är ett nästa gång? Vem vet den kanske är ännu bättre?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-07 23:44
#95

det finns en tvåa som vi står uppskriven på. dock är det redan någon som tackat ja till den men dom får inte tag i dessa. så om de inte hört av sig innan i morgon när vi ringer hoppas vi på att få komma och titta på den i stället.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-10-08 20:46
#96

Det låter väl bra. Vi får be att det blir rätt - då kommer du att känna när dörren öppnar sig. Ordagrant den här gången eftersom det är en lägenhet!

Lycka till!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-09 00:03
#97

Dumma Daniel har inte ringt idag.. :( Får se om han gör det i morgon, det hoppas jag verkligen att han gör!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Margareta
2008-10-09 22:04
#98

Jag reser bort i morgon bitti och kommer inte hem förrän på söndagkväll, men jag ser fram emot att få höra hur det går.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-09 23:00
#99

Vi har fått ett erbjudande om att få komma och titta på den här tvåan. Så Daniel ska ringa i morgon eller på måndag till de som bor i lägenheten och kolla när vi kan få komma och titta på den. Innan den 17e ska vi bestämma om vi vill ha den eller inte.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-10-14 11:29
#100

Det låter ju positivt!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-14 16:15
#101

De som tackade ja till trean som vi var och tittade på ångrade sig, så vi fick den i stället. På måndag 16.15 skriver vi kontrakt. Vi flyttar in den 1e december.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-10-15 00:08
#102

Wow Praise The Lord dvs PTL får man säga då!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-15 14:15
#103

Ja, det kan man verkligen säga. Nu med det här med lägenheten har jag faktiskt börjat be ibland också!

Jag är såååå glad över det här och det är såååå långt kvar tilll första december. Men jag antar att tiden kommer gå riktigt fort. Vill att det ska bli måndag nu så att vi kan få skriva på det där kontraktet också! Pappa ska förhoppningsvis följa med, om han hinner iväg från jobbet. Han är fastighetsskötare och besiktigar lägenheter osv. så han kan en del om det där. Han ska försöka få dem att renovera lägenheten innan vi flyttar in. Men Daniel vill inte vänta med att flytta in så länge och det vill egentligen inte jag heller. Men frågan är hur stönigt det kommer bli att få den renoverad efter att vi flyttat in.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-10-15 18:04
#104

Det är helt klart lättare att få det gjort innan så stå på er!

Sen kan de alltid skylla på att ni har förstört osv.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
Linn
2008-10-15 21:06
#105

Besiktningsmannen har ju sett hur den ser ut och har sagt att det behövs en helrenovering. Så jag tror inte att de kan skylla något på oss.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-10-16 11:14
#106

Det är jättebra Linn - se till att få det gjort innan flytten. Det är både roligare för er och enklare än att göra det efter.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-10-16 12:23
#107

Jag låg och funderade på det här igår kväll.. Får övertala Daniel att vi får flytta in efter dom renoverat, om dom nu ens går med på att göra det innan, det tror han inte. Dom ska ju byta alla tapeter, plus att de tapeter som sitter där nu är det massa målarfärg över. De måste måla om taket för de har fått målarfärg där när de målat väggarna. Mattorna på golvet är från urtiden så de hoppas  jag att de också byter eller i alla fall snyggar till. De ska byta köksluckor, kan ju hoppas på att det blir en ny kyl och frys också men det tror jag inte. Sedan så har färgen släppt i badrummet mellan kaklet och färgen, så där ser man betongen och det behövs en temporär lösning där eftersom att de håller på att renovera alla badrum i hela hasselbacken. Så inom två år är vårat badrum renoverat också.

Det känns som att det underlättar ganska så mycket om vi väntar med att flytta in. Vi får se vad dom säger på måndag.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-11-09 20:19
#108

Det blev aldrig något möte på den där måndagen. Vi fick papprena hemskickade till oss istället. Vi har inte fått någon information.. Vi skulle få informations papper hemsickade (det kansk vi har fått, dom kommer till daniel och det är möjligt att han glömt berätta det)..

Hur som helst. Vi flyttar in den 1 december. Den andra december ska de fixa golvet i vardagsrummet så där kan vi ju inte ställa in något än.

21 dagar kvar alltså… Jag kände nu att jag börjar bli lite nervös..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Linn
2008-12-07 19:51
#109

Om ni vill läsa om hur det gick med flytten så finns en tråd på goda nyheter Gårdagens flyttning

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-12-08 23:13
#110

Oj vilken dag du haft!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-12-11 13:23
#111

ja, det var ingen spännande dag det där inte…

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: