Annons:
Etikettjesus
Läst 1952 ggr
BENNYP
12/14/07, 3:47 AM

Halleluja Halleluja

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

KAN vi ej göra en tråd där alla skriker HALLLLLLE
LUJJJJJJA ?

LÅtsas som vi är på ett jehovas möte ???

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

LUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

VISST ÄR DET EN UNDERBAR KÄNSLA !!

Annons:
Daydreams
12/14/07, 5:15 AM
#1

nä, skulle aldrig gå på Jehova möten

billyboy
12/14/07, 9:23 AM
#2

På Jehovas vittnens möten skriker de inga Halleluja!! Läs på ;-)

Har själv varit på såna möten under en tid då jag granskade deras läror och kom så fram till att de inte höll sig till en bibeltrogen lära..

Santhe
12/15/07, 12:46 AM
#3

Jag håller med #2 det skriks inte halleluja på JV:s möten.

Kritiserar du dem som har den tron?

Gör ett besök hos dem i rikets sal och se att det är fina människor där!

Daydreams
12/15/07, 1:17 AM
#4

Att det finns fina människor där är en sak, att det inte handlar om kristen tro är en annan.

billyboy
12/15/07, 1:44 AM
#5

#4 håller med. Parentes i detta sammanhang: Det är vad granskningen jag gjorde gav och de är tvingande också … En av de jag hade studerat med kom dagen eller dagarna efter sonens död och sa att jag var ju tvungen att bli ett Jehovahs vittne nu om jag någonsin skulle möta honom igen och om jag inte gjorde det hade jag förstört min sons evighet också….Jag var 99,9% säker innan men då blev jag 150% säker att det där var inte bibeltroget och jag körde ut personen ifråga direkt. (kanske inte kärleksfullt men jag mådde ju inte så bra så att jag tänkte på den personens känslor just då….)

Gullan402
12/15/07, 4:12 AM
#6

??? så vitt jag vet utrbrister man inte i hallelulja i rikets sal.(men jag kan givetvis ha fel, rätta mig då, tack)
Många kyrkor o olika samfund har jag varit i men dock aldrig Jehovas pga av mina personliga åsikter. Jag uppskattar inte att få besök av dem i mitt hem. Jag respekterar givetvis deras tro men jag delar inte deras synsätt.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Annons:
sexibejb
12/16/07, 1:08 AM
#7

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLELUUUUUUUUUUUUUUUUUJA

HIHIHIIIIII

veka
12/19/07, 4:35 PM
#8

Hejsan

Måste man skrika Halleluja??

Jag brukar säga ett Halleluja då och då inom mig när tacksamheten mot Gud "flödar över".

Ordet halleluja betyder ju "lovsjung Gud" och min ande som är i samklang med Guds Ande "lovsjunger" Gud när jag suckar Halleluja…..förstår du……

Skadlig
12/19/07, 5:06 PM
#9

Jag brukar bara göra det när det ingår i sångtexter :)

Tror inte att det finns något bud att man måste just skrika Halleluja. Vanan av att göra det varier nog från församling till församling och person till person.

billyboy
12/19/07, 5:50 PM
#10

Man skall inte behöva känna att man måste be om ursäkt att man säger Halleluja i kristna sammanhang. Samtidigt skall man inte behöva säga Halleluja för att "det skall vara så". Man skall inte säga Halleluja i slentrian (dvs. inte egentligen mena så mkt med det av vana). När man säger Halleluja skall man mena det.

Xiox
12/19/07, 9:35 PM
#11

är det ens en enda kyrka som SKRIKE>R Halleluja?

Margareta
12/19/07, 10:06 PM
#12

Det finns nog kyrkor där man skriker Halleluja

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Xiox
12/19/07, 10:31 PM
#13

Konstigt nog..

Annons:
billyboy
12/19/07, 11:05 PM
#14

Nog finns det kyrkor där de skriker Hallelujah, men inte i Jehovas vittnen :) Det är lite olika i vilka kyrkor/samfund man hittar det och det är individuellt från person till person om man brukar det ordet. Ordet kan både brukas och missbrukas. Men sagt och ropat i rätt motivation och med äkta innebörd, helt okej!

Snuggelsterror
12/20/07, 12:11 AM
#15

#1 Vad betyder halleluja då? Är det samma sak som att be Allah eller Buddha om hjälp eller har jag halkat på ett bananskal här?

 / Dr.

veka
12/20/07, 1:38 PM
#16

Snuggelsterror…

Halleluja är hebreiska och betyder "lovsjung Gud", simple as that…

Margareta
12/20/07, 3:12 PM
#17

Jag älskar ordet Halleluja och tycker vi använder det alldeles för sparsamt i de sammanhang jag kommer ifrån…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

billyboy
12/20/07, 10:31 PM
#18

"Pris ske Gud!"

Lotte
12/21/07, 12:50 AM
#19

Det betyder t om: Lovprisa Jah. Hebreiskan Halelu-Jah. Och Jah är en förkortning av Guds namn:)

billyboy
12/21/07, 1:44 AM
#20

#19 :) titta där… ¨Ja.. Oavsett vilken av dessa varianter man tänker sig så är det ungefär samma tanke… och jag gillar den tanken!

Appropå ingenting… så känns du igen *ler*

Annons:
Snuggelsterror
12/21/07, 10:59 AM
#21

Så man lovprisar inte Jesus då? Han tillhör B-laget känns det som.. 

/ Dr.

Skadlig
12/21/07, 12:23 PM
#22

#21 Tycker att skillnaden mellan lovprisa Herren eller Jesus om man är kristen är tämligen marginell. De är i samma "lag" är bara att de lite olika roller.

Appropå inget så skulle man kanske ta upp att utropa Allah Akbar lite oftare också :)

Vet förresten en vän till en vän som är från mellan östern (tror jag det var) som har funderat på att någon jul skrika "Jihadd!" och springa och krama granen på torget. Jag hade kunnat tänka mig betala pengar för att se det :)

BENNYP
12/21/07, 1:51 PM
#23

God Jul alla.

billyboy
12/21/07, 1:58 PM
#24

#23 Såg att du ändrade vad du skrev och vad du länkade till i ditt inlägg… därav drar jag tillbaka frågan…. jag hade ställt…

Melkisedek
12/21/07, 2:15 PM
#25

Jadu, Bennyp!

Jag hann precis se att du tog bort länken. Var på väg att skriva annat. Du kommer hit och skriver, det borde betyda något trots allt. Kanske du är en sökare som vill ge sken av något annat till en början.

Hur som helst, God Jul!

Karin20
12/22/07, 7:31 PM
#26

I den kyrka jag brukar gå i på första advent, ropade prästen just Allah Akbar när han började sin predikan för några år sedan! Och folk hoppade högt. Jag blev glad, eftersom religionerna och människorna mår mycket bättre av att förenas i tanken och i gärningar. Love, peace and understanding! Och det är ju samma Gud!

//Karin

Helge_
12/22/07, 8:06 PM
#27

Strunttråd…

Nåväl God Jul allesammans

Annons:
veka
12/23/07, 10:49 AM
#28

#21

Treenigheten, treenigheten, hört talas om den ?

Margareta
12/23/07, 12:46 PM
#29

#21 Självklart lovprisar vi Jesus - Gud och Jesus är ju samma person. Gud blev människa - genom att låta sig födas som sin egen Son och det är för att fira detta vi firar jul över hela världen just denna tid på året.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Fia50
12/29/07, 2:51 AM
#30

har jag aldrig varit med om annat än att det ordet finns i många vackra sånger och det är sånger som sjungs med glädje

Upp till toppen
Annons: