Annons:
Etikettjesus
Läst 3059 ggr
april4
12/29/07, 11:39 PM

Dröm eller uppenbarelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I slutet av -78 (vet inte om detta var verklighet eller dröm) satt jag upprätt i sängen mitt i natten. Sovrummet flödade i så skarpt ljus att det såg såg ut som halogenljus. När jag tittade till höger om mig så står en skepnad i dörröppningen.

Personen var klädd som Jesus man sett på bilder. Han hade långt vågit hår, långt skägg och en fotsida vit dräkt med skärp i midjan. När jag sträckte ut handen så försvann han. Jag hade ont i hjärttrakten i 3 dagar efter denna händelse. Tilläggas bör att jag hade bett om hjälp i flera dagar innan händelsen. Några veckor senare löste sig det jag hade bett om.

Annons:
Fia50
12/30/07, 1:32 AM
#1

Fantastiskt att läsa detta.Jo jag tror han kom för att visa att han fanns och ville hjälpa dig.

april4
12/30/07, 6:02 AM
#2

Så har jag oxå tolkat det som, samtidigt så vet jag att jag inte var vaken, fast jag satt i sängen med öppna ögon. Svårt att förklara.

billyboy
12/30/07, 10:32 PM
#3

Definitivt ett sätt att visa dig att Han fanns där för dig och att Han kan hjälpa! Tack för att du skrev detta!

april4
12/31/07, 2:21 AM
#4

#3 Ja jag tror oxå det och vill tro att han finns där för mig. Han har hjälpt mig många gånger efter den händelsen oxå, fast inte visat sig nån mer gång. Jag har tackat honom för den hjälpen jag fick då. Jag blir både varm och lycklig i hjärtat när jag tänker på honom.

Är tacksam att den här sajten finns och att man här kan ventilera sina tankar och läsa om andras åsikter när det handlar om tro. Jag är inte aktiv religiös, men tron finns inom mig. Skulle vilja veta hur det går till att bli frälst……..hur vet man, att man är det osv.

Margareta
12/31/07, 1:12 PM
#5

Den som tror att Jesus är Guds son är frälst.

Genom tron allena!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

billyboy
12/31/07, 2:11 PM
#6

Att med sin mun bekänna sitt hjärtas tro, brukar komma nära på av sig själv….:) Frälsningen är knuten till om vi tror att Jesus är Guds Son. Johannes 3:16-18

Annons:
april4
12/31/07, 3:11 PM
#7

Så kan jag anse mig som frälst eftersom jag alltid har trott att Jesus är Guds son. Känns skönt. Jag har alltid trott att man vet det på nåt annat sätt och känner på annat sätt. Svårt att förklara vad jag menar. Tack för era förklaringar.

Margareta
12/31/07, 3:15 PM
#8

april4 - det finns nog lika många olika sätt som det finns människor. Vi är alla olika och har vår egen väg. Om Du vill vara frälst och tror att Jesus är Guds son - då är Du frälst?

Om Du inte är döpt är det dags och är Du redan döpt så är det bara att vila i att Gud gjort det som behöver göras!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

billyboy
12/31/07, 3:18 PM
#9

Problemet är nog att kanske vi människor ser det lite som att en frälst människa är fel/syndfri/ på något sätt. Vi har svårt att tro det enkla. Men före frälsningen är den enda synd man gör "att vi inte tror". Sedan man tagit emot Jesus, erkänt för sig själv, gärna någon annan att Jesus är Guds son så börjar en väg där vi i takt med vad Gud ämnar för oss förändras successivt.

Frälsningen är en gåva fritt och för ingenting av NÅD och KÄRLEK! Kärleken från Gud till dig, gör att du kommer att älska Honom, din nästa, och dig själv så pass att du gör vad som är gott mer och mer. Ett kristet liv, är ett spännande liv, då man förändras mer eller mindre i perioder hela resten av livet… Det är glädje för att jag alltid vet att Han förlåter mig när jag gick in på fel väg och kom tillbaka på rätt väg igen. Frälsningen är starten på en ny skapelse.

Du kan se dig som frälst, som kristen så vitt jag ser det.

Kram/
Junia

april4
12/31/07, 5:41 PM
#10

Tack snälla ni, för era förklaringar. Jag har tagit till mig av det ni sagt.

maaaallliin
1/15/08, 11:14 PM
#11

Å vad jag skulle blivit glad om jag var du!

Margareta
1/16/08, 1:06 PM
#12

Välkommen hit maaallliin!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: