Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1763 ggr
Conrad
2008-01-22 22:02

Första budet

Jag skrev tidigare om första budet, Du skall inga andra gudar hava jämte Mig. Det tål att begrundas! Jag har tittat på olika personer här på forumet och vad dom är intreserade av och pysslar med. Jag har också nämnt om ockultism.

All afärsverksamhet med djävulen förlorar man på!

Jag vill ta en episod från ett möte i Estland. Jag satt på tredje bänken framifrån, framför mig satt en kvinna med en flicka i tioårsåldern när Herren talade till mig. När mötet börjar gå mot slutet skall du kontakta kvinnan och flickan, vilket jag gjorde. Jag sade jag vill be för er, då sade kvinnan att vi är sjuka vi har leukemi. Sedan berättade hon att hon hade gjort en byteshandel med djävulen. Jag och min man kunde inte få barn så jag sade till djävulen att han får min själ om jag kan få barn. Strax efter blev jag gravid. Efter en tid började jag vara otrogen mot min man och vi gick skilda vägar. När jag födde flickan hade hon leukemi och även jag fick det.

I bön krävde jag tillbaka kvinnans själ från djävulen och bad Jesus att han skulle hela kvinnan och flickan. Just då fick jag ett till budskap från Herren, tala om för kvinnan att hon skall plocka ner alla ockulta saker hon har på väggarna hemma och ockulta böcker i hyllorna, vilket hon erkände för mig. Herren sade även att hon skulle be honom om förlåtelse.

Ca 6 månader efter kom jag tillbaka till församlingen då var kvinnan och flickan där och var fullkomligt friska.

Vad vill jag säga? Healing seanser och annat otyg hatar Gud. Sluta med det i Jesu namn

Jag har många liknande episoder jag har erfarenhet av så jag vet vad jag pratar om.

MVH Conrad

Annons:
Margareta
2008-01-22 23:43
#1

Gud älskar när hans Son Jesus Kristus är i centrum och får all ära från oss!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Santhe
2008-01-24 07:16
#2

#0 Jag tror inte Gud har något emot att man kollar in i olika läror. Om man däremot stannar kvar och fortsätter när man känner eller upptäcker att det är fel eller knas så är det ju en annan sak.

Kunskapen man kan få från suspekta ställen kan ju till och med vara till nytta, i den mån att man kanske kan hjälpa någon man träffar på senare i livet, i och med att man kan förstå hur personen tänker litegrann.

Gud låter oss ha vår fria vilja. Han tycker den är mycket viktig. Gud kommer aldrig att göra något för att gå emot den. Jag tycker att vi också ska respektera den fria viljan som Gud själv har gav oss.

Frid!

Conrad
2008-01-24 20:04
#3

#2 Jag frågade min fru om jag fick vara lite otrogen mot henne. Jag tänkte kolla hur det är .Kyss

Sedan kan jag ju hjälpa familjer där man varit otrogen mot varandra.

Detstår skrivet att vi skall inte ens ta andra gudars namn i vår mun.

Det är skilnad om man pysslat med olika saker innan man blev frälst.

Varför jag skrev mitt inlägg är att om jag vet att någon gör fel och inte säger något får jag stå till svars för det en dag, det står också skrivet. Conrad

Skadlig
2008-01-25 09:48
#4

#3 Om du frågade henne och hon sa ja, var du verkligen otrogen då? ;)

Jag tolkar snarare det som att man inte ska tillbe några andra gudar om man tillber vår gud. Att det finns andra gudar verkar inte GT direkt förneka.

Var snäll och skriv referenser till vilka stycken du syftar på Conrad. Det blir så mycket lättare att prata om det då. www.bibeln.se är praktiskt att länka till.

Frualbertsson
2008-01-28 15:14
#5

Jag har förstått det på detta sätt. Att andra gudar kan vara tex pengar, det är inte fel att ha pengar, Herren vill välsigna oss med allt om vi följer honom, MEN om vi tänker på pengar hela tiden, rättar vårt liv efter pengar och strävar efter pengar mer än efter att leva vårt liv efter vad Jesus vill då har pengarna blivit en Gud för oss.

mumsan
2008-01-31 00:09
#6

Till ditt ämne Conrad så tycker jag du skrev ett mycket intressant och bra inlägg. Underbart med namnet Jesus. Namnet har kraft i sig med helande och befrielse.

Annons:
Upp till toppen
Annons: