Annons:
Etikettjesus
Läst 1289 ggr
Ayena_old
2008-02-13 20:28

Förlorat?

Vad gör man när man förlorat sin tro på framtiden? Hur släpper man in Gud och Jesus igen i sitt hjärta?

Jag har egentligen aldrig varit mycket för bibelläsning men har alltid känt att Gud och Jesus har haft sin hand över mig.

Jag vill fortsätta mitt liv men har tappat meningen!

Annons:
Conrad
2008-02-13 22:39
#1

Tro på framtiden, jo man bekymrar sig det gör jag med. Men då tittar jag bakåt , vist var Herren med och hur skulle det ha varit om han inte varit med ännu sämre. Och så frågar jag Herren och genast går mina tankar till Jesu ord, skåden liljorna på marken. Eller se på fåglarna under himmelen, texten är bekant.

Vägen till Gud går genom Jesus, säg ja Jesus jag tror på dig som min frälsare och förlåt mig för mina synder. Det är faktiskt allt ganska okompliserat.

Sedan är det vissa saker vi pysslar med som samvetet talar om att det är fel, då får man sluta med det. Är man osäker kan man fråga här på forumet.

Be en enkel bön: Jesus jag vill fortsätta mitt liv men ge mig en mening med det.  MVH Conrad

Ayena_old
2008-02-13 22:43
#2

Tack Conrad.

Jag ska be bönen!

Margareta
2008-02-14 19:39
#3

Det är både svårt och enkelt att våga tro. Antingen tror man - och då är det enkelt - eller så tror man inte och då är det genast svårare. Det som är svårt är att våga inse hur enkelt det egentligen är. Det där blev nästan filosofiskt i överkant - men det är nog så jag menar ändå.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Upp till toppen
Annons: