Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1014 ggr
Frualbertsson
1/23/08, 10:50 PM

Helomvändning på mitt arbete

Vill skriva om ett stort tacksägelseämne jag har.

Jag har länge haft det mycket stressigt på min arbetsplats pga att en kollega har motarbetat mig och flera till. Hon har mått väldigt dåligt av stress och bara utökat sin stress genom att lägga sig i vad alla andra i arbetsgruppen gör och inte gör.

Det har resulterat i att vi andra fått höra svordomar och mycket hårda ord dagligen. Hon har inte tyckt att vi klarat av någonting på "rätt" sätt.

Min man och jag har bett för henne och hela situationen, och vi fick svar från Herren att Han skulle "stänga djävulens käftar".

Vad det betydde visste vi inte riktigt men tog tillvara på detta och bad in i det och började tacka Jesus för vad Han skulle göra för att förändra hela situationen.

Nu har det hänt! Skrattande Kvinnan har delegerat en hel del av sitt arbete till en kollega som förut hade för lite att göra. Det låg en hel del prestige i detta, och det kan inte ha varit lätt för henne att ta detta steg.

Nu är hon som förbytt. Glad, samarbetsvillig, talar i trevlig ton till alla och ler till och med emellanåt.

Jag säger bara Tack Käre Jesus för vad Du gjort för mig och mina arbetskamrater på mitt arbete!!

Annons:
Linn
1/23/08, 11:04 PM
#1

Glad

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Kronängens
1/23/08, 11:35 PM
#2

Häftigt.

Skadlig
1/24/08, 11:24 AM
#3

Kul att höra. Man ska inte ge upp hoppet när det gäller folk :)

Margareta
1/24/08, 1:27 PM
#4

Jättehärlig läsning! Tack för den rapporten.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Frualbertsson
1/24/08, 3:32 PM
#5

Ja, nu är det ju en ren glädje att gå till arbetet! Härligt!! =)

krasivis
1/24/08, 3:34 PM
#6

Underbart! Vilket tacksägelseämne!

Annons:
billyboy
1/25/08, 11:03 PM
#7

Härligt när man ser bönesvaren!

Frualbertsson
1/26/08, 6:14 PM
#8

Ja Jesus är sannerligen underbar, Han rättar till och ger i överflöd! =)

Upp till toppen
Annons: