Livsfrågor

Helomvändning på mitt arbete

2008-01-23 22:50 #0 av: Frualbertsson

Vill skriva om ett stort tacksägelseämne jag har.

Jag har länge haft det mycket stressigt på min arbetsplats pga att en kollega har motarbetat mig och flera till. Hon har mått väldigt dåligt av stress och bara utökat sin stress genom att lägga sig i vad alla andra i arbetsgruppen gör och inte gör.

Det har resulterat i att vi andra fått höra svordomar och mycket hårda ord dagligen. Hon har inte tyckt att vi klarat av någonting på "rätt" sätt.

Min man och jag har bett för henne och hela situationen, och vi fick svar från Herren att Han skulle "stänga djävulens käftar".

Vad det betydde visste vi inte riktigt men tog tillvara på detta och bad in i det och började tacka Jesus för vad Han skulle göra för att förändra hela situationen.

Nu har det hänt! Skrattande Kvinnan har delegerat en hel del av sitt arbete till en kollega som förut hade för lite att göra. Det låg en hel del prestige i detta, och det kan inte ha varit lätt för henne att ta detta steg.

Nu är hon som förbytt. Glad, samarbetsvillig, talar i trevlig ton till alla och ler till och med emellanåt.

Jag säger bara Tack Käre Jesus för vad Du gjort för mig och mina arbetskamrater på mitt arbete!!

Anmäl
2008-01-23 23:04 #1 av: Linn

Glad

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Anmäl
2008-01-23 23:35 #2 av: Kronängens

Häftigt.

Anmäl
2008-01-24 11:24 #3 av: Skadlig

Kul att höra. Man ska inte ge upp hoppet när det gäller folk :)

Anmäl
2008-01-24 13:27 #4 av: Margareta

Jättehärlig läsning! Tack för den rapporten.

/Margareta, sajtvärd för http://kolhydrater.iFokus.se
Bloggar om LCHF för oss som har svårt att gå ner i vikt på
Vägen till 65

Ger tillsammans med Bo Zackrisson och Sten Sture Skaldeman
ut LCHF-magasinet.
http://www.lchfmagasinet.se

Anmäl
2008-01-24 15:32 #5 av: Frualbertsson

Ja, nu är det ju en ren glädje att gå till arbetet! Härligt!! =)

Anmäl
2008-01-24 15:34 #6 av: krasivis

Underbart! Vilket tacksägelseämne!

Anmäl
2008-01-25 23:03 #7 av: billyboy

Härligt när man ser bönesvaren!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.