Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2335 ggr
Skadlig
1/17/08, 12:36 PM

Gospel i Karlshamn 19/1-2008

Tänkte göra lite reklam för en gospelkonsert i Karlshamn på lördag kl 18 i Carl Gustafs kyrka. Inträdet om jag inte missminner mig kostar gratis.

Vi är en kör på ca 150 pers så det borde kunna bli ganska maffigt och Walt Whitman kommer att sjunga.

Mitt enda problem är att tenoren är så väldigt hög plus att jag är en smula förkyld att jag knappt kunde prata efter övningen igår. Hoppas att jag är bättre på lördag :)

Annons:
Linn
1/17/08, 1:05 PM
#1

Hmm.. det är ju gaanska långt bort.. :( väldigt synd för jag hade gärna kommit och lyssnat!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
1/17/08, 2:01 PM
#2

Tycker du? Jag tycker det är jättenära ;)

 Jag tror i övrigt att om man söker på Schaback i youtube att man kan hitta en av de sångerna vi ska sjunga. Lite osäker på stavningen och jag har inte provat själv dock.

arneboy
1/17/08, 3:49 PM
#3

Vad kul! Jag kommer gärna! Är det okej om min hund Snuffe följer med?

mumsan
1/17/08, 9:03 PM
#4

Vad kul med din kör. Här i Hudik är oxå en Gospelkonsert den 23 februari. Vi började träna i går och det kom nästan hundra personer.

Vill verkligen uppmuntra alla som har lust att sjunga att gå med i en kör. Det är skoj, avslappnande, man kopplar bort vardagen och får dessutom nya vänner.

Skadlig
1/17/08, 10:15 PM
#5

Och man måste inte vara superbra för att vara med i en kör heller. Man lär sig mycket av att öva och få lära sig rätt teknik.

Linn
1/18/08, 10:26 AM
#6

jag sjunger gärna och mycket-när ingen annan hör.. Min lillasyster var med i en kör och jag lyssnade ibland när dom värmde upp rösten, ganska många roliga ljud blev det. Jag skulle nog hellre vilja vara med i en kyrklig kör än en vanlig kör, dock vet jag inte om det finns någon med folk i min ålder..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Skadlig
1/18/08, 11:38 AM
#7

Fånigaste uppvärmningen jag vet går till melodin Willheim Tell och har texten "I got a head like a ping pong ball" :)

Skulle förvåna mig om det inte finns någon kyrkokör som passar dig. Tycker att det nästan alltid finns en ungdomskör och många av de "vanliga" körerna brukar vara ganska blandade.
Tycker definitivt att du ska kolla upp det.  Dels så blir iaf jag oftast väldigt glad av att sjunga med andra och dels så kan det säkert vara ett bra sätt att träffa nytt folk.

Linn
1/18/08, 11:46 AM
#8

#7 så sant så sant att det är ett bra sätt att träffa folk.. Hmm.. Jag kanske skulle ta och kolla upp det där.. Fårgan är då bara, tjörn eller uddevalla..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
1/18/08, 11:57 AM
#9

#8

Där du är oftast - så att det inte blir så långa resor när du är på fel ställe.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Skadlig
1/18/08, 1:07 PM
#10

#9 Jepp, det spelar ingen roll hur bra än kören är om man inte orkar gå dit :)
Personligen så tycker jag mina 15min till kören vara i längsta laget ;)

Linn
1/18/08, 4:18 PM
#11

#10 15 minuter!? :o det är ju ingenting! jag ska spana lite på hemsidorna och se om jag kan hitta något..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
1/18/08, 5:03 PM
#12

#11 katter måste tänka på sömnen så att de hinner få sina 25 h per dygn. Då kan 15 min vara mycket ;)

Linn
1/18/08, 5:30 PM
#13

#12 haha! jaa, det är klart, men hur blir det då med tiden i kyrkan om 15 min för färden är för mycket för att få med de 25 timmarnas sömn?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Skadlig
1/19/08, 1:22 PM
#14

Första halvan av träningen klar och hemma på lunchrast.

Den här sånge ska vi sjunga http://youtube.com/watch?v=AlgoMtt5b7Y
Med ungefär samma rörelse och med samma körledare :)

Linn
1/19/08, 1:37 PM
#15

på öland var det en gospel vecka och de som ville fick vara med och sjunga, då sjöng dom bland annat denna låten..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

arneboy
1/19/08, 4:03 PM
#16

Jag måste verkligen veta om det är okej att släppa in djur i kyrkan! jag har ingen barnvakt åt Snuffe och mina siamesiska undulater Piff och Puff har heller ingen att bli omhändertagna av om jag reser bort till Karlshamn som ju är en lång väg att vandra. Eftersom att det är den 19 idag måste jag ha klara besked.

sålänge väntar jag och snuffe spänt.

mumsan
1/19/08, 5:35 PM
#17

I går kväll sjöng vi med kyrkokören på en Taize mässa. Verkligen avslappnande och skönt! Sov mycket bättre i natt! Man får liksom frid inom sig.

Skadlig
1/19/08, 10:07 PM
#18

Så, konserten är slut och jag har hunnit landa en smula.

Fantastisk musik och väldigt bra stämmning och hela min kropp är slut. Jag brukar inte känna ansträngning i käkarna tex efter att jag har sjungit.

Jag är egentligen en tänkare och inte så mycket en kännare men idag så…

Förresten, om jag har fattat det rätt så kommer han (Walt Whitman) att sjunga samma material men med en 1000 pers kör uppe i stochholm 26/1 i Berwaldhallen. Kolla in www.stockholmsgospel.nu " rel="noopener noreferrer" target="_blank">www.stockholmgospel.nu så finns det nog mer information där.

Linn
1/19/08, 10:31 PM
#19

Blev allting lyckat och gick allt som det skulle? :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
1/19/08, 10:38 PM
#20

Tror inte att något direkt gick snett förutom att min röst kanske inte höll hela vägen alltid. Han lyckades tom få svenskar att resa sig upp och röra lite på sig :)

Önskar bara att de hade gjort en inspelning av det. Hade varit kul att få höra hur det lät från "utsidan". Man sitter ju lite i sin egna ljudbubbla annars.

Annons:
mumsan
1/19/08, 11:11 PM
#21

Visst är det härrligt gungigt med gospel!

Margareta
1/19/08, 11:42 PM
#22

Jag var funktionär på den allra första Stockholm Gospel och flera till efter - det är liksom där jag har mina rötter…

Kul att du länkade dit Skadlig - för jag hade glömt att det är jubileum! Måste nog rota fram min allra första crew-tröja och gå dit!

Det är känsla i Gospel - absolut!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Skadlig
1/20/08, 11:11 AM
#23

Det var dem som gav ut våra notpapper så det stod om deras kommande konsert. Jag är bara något trög så jag insåg inte att Karlshamn var typ ett genrep för Whitman. Han landade i fredags så vi var första anhalten.

Han försöket verkligen med svenskan men uttalet på Karlshamn var svårt. Hoppas att Stockholm är lättare :)

Men du och alla andra borde verkligen sticka dit. Sången som var ett gospel medley var riktigt mäktig när vi var ca 150 pers. Att höra den med 1000 lär bli riktigt häftigt :)

Linn
1/20/08, 11:31 AM
#24

han ska inte till gbg?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Skadlig
1/20/08, 1:34 PM
#25

Han verkar åka runt en del i sverige just nu men jag kunde inte hitta något specifikt om Göteborg kan vara en brist i mitt sökande dock.

Här är förresten en artikel från blt om gårdagen. Vet inte om jag hade brytt mig om att läsa den dock. Journalisten verkade inte vara så intresserad, bilden är kass och hon verkar inte ens ha orkat ta sig till en gratis konsert på kvällen.

Skadlig
1/21/08, 11:15 AM
#26

Den här artikeln var destu bättre. Journalisten lät med all rätt nästan omvänd.

Blev på förmiddagen i lördags frågad om jag ville gå med i den vanliga gospelkören också (jag är "bara" med i vår kyrkas kör just nu) men jag kände mig lite tveksam till att binda upp en dag till i veckan. Men nu känner jag att det enda jag vill göra är att sjunga. Lite orolig att det svenska gospelkörandet inte kommer att ha samma energi. Vet att jag lätt faller tillbaka på det också.

mumsan
2/18/08, 3:46 PM
#27

Nu spinner jag vidare på denna tråd eftersom jag skrev här tidigare om en kommnade gospelkonsert. I lördags så hade vi den härrliga gospel konserten här i Hudiksvall. Vilken glädje det är att sjunga.

Det är aldrig för sent att börja sjunga i en kör. Skrattande

Annons:
Upp till toppen
Annons: