Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1446 ggr
Linn
2008-01-30 18:38

Bibelskola

Jag satt och pratade med min svärfar idag om Jesus och Gud när jag kom hem efter skolan. Efter en stund kom vi in på ämnet bibelskola och att man får studiebidrag för att gå i Bibelskola.

Vilka av er här har gått i Bibelskola och vill ni berätta lite om hur det var för er och vad ni gjorde med mera. Hur såg en dag ut?

(flytta gärna tråden om den passar sig bättre i någon annan kategori)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Margareta
2008-01-30 21:29
#1

Vi lägger den i ungdomscafeét - det är många ungdomar som går i dessa funderingar.

Jag har gått Bibelskola och tyckte att det gav mig mycket. Jag gick 3 månader på Johannelund i Uppsala. De kristna Folhögskolorna brukar också ha bibelskolor.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
2008-01-30 21:34
#2

ok.. men folkhägskola.. behöver man plugga annat då eller kan man bara studera bibeln?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
2008-01-30 22:02
#3

Om kursen är en Bibelskola - handlar alla ämnen om Bibeln - fast på olika sätt.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Skadlig
2008-01-31 09:31
#4

Amiechans syster läste på bibelskola nu höstas. Tyvärr så är hon på väg till Mexico just nu, annars så hade vi kanske kunnat få henne att berätta lite om det. Ska försöka komma ihåg att be henne när hon kommer tillbaka igen.

Daydreams
2008-02-01 11:46
#5

Jag har gått på Mariannelunds folkhögskola, där finns olika kurser, som bibellinjer, allmän linje,. Deras bibellinjer är uppdelade efter tema som Bibelväxa, Bibeläventyr, Bibeltjänst.

Jag kan varmt rekommendera den skolan, lärarna är underbara, man FÅR ifrågasätta, stämningen bland elever är fantastisk.

Jag var väldigt otrygg och tvivlande i min tro när jag började där, men jag tror att värmen och omsorgen på skolan var vad som verkligen visade mig vad kristen tro är i praktiken. 

här är en länk till hemsidan.

Jag gick där i 2.5 år för tio år sedan och har fortfarande kontakt med mina lärare samt en massa vänner runt om i landet. 

Har du fler funderingar så skriv ett pm för jag är lite dålig på att uppdatera mig här på sidan.

Har även gått på Viebäcks folkhögskola i en termin men den kan jag inte rekommendera.

Upp till toppen
Annons: