Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1591 ggr
Sussi
1/30/08, 10:08 PM

"Min är hämden"....

…säger Herren.

Är det inte ganska skönt? Har någon gjort orätt mot oss är det inte vår sak att hämnas, vi lämnar det åt domaren som har makt att döma.

Det tänker jag ofta på då jag ser hemskheter i världen och framförallt när människor ser ut att komma undan med allting.

Tur så finns det en rättvisa. Det betyder ju också att det vi gör rätt, även i det dolda och sådant som inte människor uppskattar, får vi lön för. Härligt! :)

Annons:
Skadlig
1/31/08, 10:00 AM
#1

Vår är uppgiften är att hjälpa de som har blivit utsatta för orätter och att försöka ställa saker till rätta.

Att dömma är för komplicerat för att vi ska kunna klara av det. Det finns för mycket fakta att tänka på för att någon annan än Gud ska klara av det. Det är dock svårt att inte dömma folk med våra handlingar, än svårare är det att inte dömma dem med våra tankar.

Maria
1/31/08, 7:04 PM
#2

En liten visit här

Sussi, var i Bibeln står detta? Lite nyfiken på de kloka orden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sussi
2/1/08, 1:29 PM
#3

#2 Du hittar det i Romarbrevet 12:19.

_Hämnens inte er själva, mina älskade, utan lämna rum för vredesdomen; ty det är skrivet: Min är hämnden, jag skall vedergälla det, säger Herren.
_

Maria
2/1/08, 4:59 PM
#4

Tack så mycket…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: