Annons:
Läst 2469 ggr
Linn
2008-01-30 20:49

Samtal med Gud

Såg en film i helgen som hette Samtal med Gud

(kopierade detta från bokus.com)

_En ovanlig dag

Tänk om du kunde fråga gud om alla livets gåtfulla frågor - frågor om kärlek och trohet, liv och död, gott och ont. Tänk om gud kunde ge dig enkla lättförståeliga svar. Det hände Neale Donald Walsch. Det kan hända dig.

Under en livskris började Neale Donald Walsch skriva ner frågor till Gud om sin livssituation. Frågor som de flesta av oss ställer oss någon gång under livet. Plötsligt upplevde han att pennan fick eget liv och han började få svar på sina frågor. Walsch upplevde det som om att den här boken hände honom, det var inte han själv som skrev, han blev en budbärare.

I Samtal med Gud får du svar på frågor som vi alla funderar över ibland, till exempel: Varför befinner sig världen i det tillstånd det gör? Vad är helvetet? Kommer det alltid att finnas problem i världen? Är det Guds vilja att ha det på så vis? Är lidandet den väg och stig som leder till Gud? Varför tycks jag aldrig kunna tjäna tillräckligt med pengar för att kunna leva någorlunda tryggt och bekvämt? Är det så att själen ibland vill en sak och kroppen eller intellektet en annan?_

Jag rekomdenerar att se filmen. Jag ska köpa böckerna senare. Böckerna har ju en tendens att vara bättre än filmerna. Tror att det finns 3st böcker i denna följetong. Sedan har han också skrivit andra böcker.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Annons:
Skadlig
2008-01-31 09:20
#1

Tror att jag har hört talas om filmen, typ sett trailern på apple men sen glömde jag bort den igen

Linn
2008-01-31 11:04
#2

tycker att du ska se den Skadlig! :)

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

[trumman]
2008-01-31 15:16
#3

Klassisk bok det där, filmen var…. ok. Boken bättre säger dom som läst den.

 Späckad med sunt förnuft och sånt som människor vetat i alla tider och kulturer, kryddat med lite new age-ljus och kärlek och såklart, tack och lov, budskapet: "det är inte fel att bli rik på andlighet."

 Sunt, eller ska jag säga, bondförnuft egentligen alltså.. men då man säger sig ha "samtalat med Gud" så är det såklart mer genomslagskraft och boken säljer / sålde som smör.

 Men som sagt, en helt ok film för den som inte orkar läsa boken! :D

Hej Jesus förresten, detta är mitt första inlägg här.

Skadlig
2008-01-31 15:53
#4

#3 Heh, du avskräcker mig något från bådde boken och filmen. Fick "Alkemisten" för några år sen i julklapp. Då hade jag hört att den skulle vara så omvälvande och fått folk att verkligen tänka till.

Jag tyckte bara att det var en massa sunt förnuft och den hade inget nytt att ge mig. Plus en massa flummig alkemi. I stort sett så tyckte jag att det hade varit en trevlig liten historia om den inte hade försökt undvisa mig hela tiden.

rallykillen
2008-02-29 23:27
#5

Själv har jag sett filmen "MSN-konversation med Jesus".

Det här kopierade jag från hans myspace-sida

Jesus säger: tja :P ven e du??? Jesus säger: *vem Sture säger: jesus, e de du??? :O Jesus säger: hehe mmm :) Sture säger: OMG! :D ja har väntat på dej hela mitt liv! Jesus säger: hehe okk ;) Jesus säger: läget  ? :9 Sture säger: chill sj? :P Jesus säger: fett najs ;) fast lite trött efter fotbollsmatchen -.- men de var de värt, för vi vann mot Knattedjävlarna IF :D x) Sture säger: hahah oki grattis då får man kanske säjja ;) xD men jag måste dra nu.brb <3 Jesus säger: oki kram <3

Jag rekommenderar verkligen, det är fantastiskt att se Stures uppenbarelse med egna ord! Bland bonusmaterialet finns även en trailer, bloopers, en oklippt version och en version där Jesus kommenterar.

Skadlig
2008-03-02 22:48
#6

#5 Heh, vackert :)

Annons:
Jane-Lyzell
2008-03-07 20:18
#7

Kan varmt rekomendera filmen ni talar om!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Frualbertsson
2008-03-08 16:31
#8

Hmm skulle Jesus svära? Fundersam

lolaisdenied
2008-03-11 09:47
#9

"Samtal med Gud" ligger precis bredvid mig. Blev tipsad av en vän som tyckte jag skulle läsa den. Har dock bara läst typ 15 sidor. De första 2 sidorna var intressanta men sen kändes det som en upprepning och jag är så dålig på att läsa böcker.

Linn
2008-03-11 19:24
#10

#9 det var synd det, att du inte läst mer, det är ju filmen jag sett men jag tror defenetivt att den är bättre i bokversion, det brukar ju vara så.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

lolaisdenied
2008-03-11 19:33
#11

#10 jag ska läsa den, någon gång.. kämpa mig igenom (: Föredrar läsa serier hehe
fast kanske borde man se filmen endån.. istället?

Linn
2008-03-11 20:00
#12

filmen är ju bra den med, så orkar du inte komma in i filmen så tycker jag att du ska se filmen. den är lite halvseg i början..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Upp till toppen
Annons: