Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1492 ggr
krasivis
2/15/08, 12:29 PM

Lycklig över att ha en levande kärleksfull Jesus!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi kom hem i tisdags från Vietnam där vi varit i 14 nätter. De är ju buddister där och tillbringar mycket tid i pagoden o tillber Budda gjord av guld.

Annons:
krasivis
2/15/08, 12:31 PM
#1

krasivis
2/15/08, 12:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tänk vad vi är lyckliga som har Jesus mitt ibland oss, levande och kärleksfull. Han finns där vi är!!!l.

Margareta
2/15/08, 1:19 PM
#3

Hej och välkomna tillbaka - jag antar att ni har mycket att berätta! Tack för att vi får se bilder. Vad har de för väder (årstid?) så här års? Jag har alltid trott att Vietnam är ett väldigt varmt land. På er ser det tvärtom ganska drägligt ut.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

krasivis
2/15/08, 1:35 PM
#4

Det är mycket olika med vädret beroende på vilken del av landet man är i. I norr, i Hanoi var det bara ca 10 grader och i Hoi An där vi var omkring 20. När vi kom dit var det varmare o sol, ca 25. Vi reste också till Ho Chi Minh City f.d. Saigon där var det 35 grader varmt o mycket fuktigt. Vi deltog i en tur i Mekongdeltat, det var intressant o spännande!

Ja, det finns mycket att berätta. Allt är ju totalt annorlunda än här. T ex lite kuriosa, så får en man ha fyra fruar om han vill!?

Vi har ju ganska mycket kläder på oss för det blåste lite och när man åker motorcykel behöver man vara ordentligt klädd.

billyboy
2/15/08, 10:37 PM
#5

Välkommen tillbaka! Tack för att du delar med dig av bilder!

krasivis
2/16/08, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Tack för välkomsthälsningarna både Margareta o billyboy!

Som ni kanske vet så sysslar Conrad o jag med att hjälpa fattiga i Baltikum. I Vietnam finns det också mängder med mycket fattiga människor. Trang berättade om en kvinna som fått cancer och måste tas in på sjukhus. Vi åkte till hennes hus men fick inte träffa henne eftersom hon blivit så dålig att en granne, också mycket fattig kört henne till sjukhuset i Da Nang. Kvar i huset fanns en gammal tant, hennes mamma. De fick lite pengar av oss, vad ska man göra? Vi är inte rika men kände oss som de värsta kapitalister. Så här ser "huset" ut

Annons:
Margareta
2/16/08, 12:36 AM
#7

Livet får andra perspektiv när man möter fattigdom.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

billyboy
2/16/08, 12:37 AM
#8

Ja hej och hå, totalt andra perspektiv!

krasivis
2/16/08, 12:54 AM
#9

Jag blir mest arg över att det är så orättvist här i världen. Då kan jag börja tänka som folk gör mest. Ni vet när de säger: - Hur kan ni tro på en Gud som tillåter att det är krig, att barn far illa m.m? Jag tänker: - Hur kan Gud tillåta detta, att människor har det så fattigt och eländigt? Hur kan Gud tillåta en sådan orättvisa? Fast jag vet ju att det inte är Guds fel.

AgnetaJ
2/16/08, 3:07 AM
#10

Ja, vi kan tycka det är orättvist, och visst är det det. Ett sätt att hjälpa människor ur fattigdom och förtryck är att handla rättvist.

Rättvis Handel innebär att bönder och hantverkare får skäligt betalt för sitt arbete, att de har rätt att organisera sig (utan att bli mördade) att barnan kan gå i skolan, att de kan bygga upp sitt samhälle, och att demokrati råder i denl illa produsentgruppen eller fabriken. Ingen riskerar att dö av gifter i tex. textilindustrin. Att märka att andra långt borta i Väst uppskattar deras produkter ger dem upprättelse.

Vi kan hjälpa och dela med oss och göra livet värdigare för de fattigaste. Inte bara prata om hur orättvist det är. Börja fråga efter ekologiskt bomull i dina kläder tex.

Gör mot andra vad du vill att de skall göra mot dig….

rallykillen
2/29/08, 11:11 PM
#11

måste säga att Jesus hade bättre klädstil än Buddha! Dessutom misstänker jag att Buddha hade osunda matvanor

night-bliss
3/2/08, 10:18 PM
#12

notis: man tillber inte Buddha statyer…

Skadlig
3/3/08, 11:44 AM
#13

#11 Tror att vi vet lika väl hur Jesus klädde sig som Buddha. Tror att vi mestadels kan gissa :)
När det gäller matvanor så misstänker jag dock att Jesus var lite mer balanserad. Det sägs visserligen ganska lite i texterna om det också så vitt jag vet :)

#12 Är det inte så att man inte tillber honom på samma sätt som tex katolikerna inte tillber helgon?

Annons:
Upp till toppen
Annons: