Annons:
Etikettinspiration
Läst 1396 ggr
miracle
2008-04-08 01:47

Illustrera bibeltexter!

Våran församling ska flyttat till större lokaler i september, yay…. Jag har fått i uppgift att ta bilder som vi kan hänga upp i våran ny kyrka. Det är där som jag skulle behöva lite ideér. Gärna bibeltexter/korta fraser från Bibeln eller lovsånger/psalmer som kan bli vackra bilder. Letar och tänker mycket själv men är lättare att diskutera med flera. Någon som gjort något liknande tidigare? Mycket tacksam för idéhjälp!

Be blessed!

Annons:
Margareta
2008-04-08 11:22
#1

Psaltaren 139 tycker jag är fantastisk.

"Toge jag morgonrodnadens vingar och gjorde mig en boning ytterst i havet så är du ock där" står det i gamla översättningen

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

kajsa56
2008-04-08 14:45
#2

ps 23 är väl alltid användbar?!

Herren är min Herde, mig ska inget fattas… osv

Skadlig
2008-04-08 15:30
#3

Kom att tänka på en lösryckt diskution jag hade med Amiechan:

"1 Thess 2:7
P N

Ändå hade vi som Kristi apostlar kunnat komma med anspråk. I stället uppträdde vi lika kärleksfullt bland er som en mor när hon sköter om sina barn.

Amiechan: Enligt Bible encyclopidia britannica betyder eg. "sköta om" här "amma"…"

Så vad sägs om en bild på en mamma och ett barn som ammar?
Klart, alla kommer att tro att det syftar på Maria och Jesus.

Dagens kortkomando, ctr+enter skickar tydligen inlägg. Fick ta en snabb edit ;)

miracle
2008-04-08 16:52
#4

Tack för era svar! Har en vän som får barn snart men tror inte hon är pigg på att vara med på bild där hon ammar som sedan ska sitta i kyrkan. Men en mysig idé!

Hattagospel
2008-04-10 17:01
#5

Låt barnen komma till mig…

Är ju alltid tacksamt motiv. Många glada barn som leker dölätt att hitta dessutom.

www.singinghatta.blogspot.com

enola
2008-04-14 23:15
#6

Jag gillar inte kyrkan men har inget emot gud, men målar gärna en gudomligt  tavla till er församling om priset är rätt. Ser framför mig en tavla med en upplyst mansfigur som ger starkt intryck men endå som kan tolkas fritt. Har av nån anledning alltid velat måla en tavla till en kyrka, kanske är det dålig vana av kyrkmotiv?

hemsida: http://juha.manni.se/

Just nu har jag gått igenom en nyskapande period så min stil har förändrats en hel del från materialet på sidan, lite friskare, öppnare och starkare har den blivit. Kan skissa lite på det innan nått bestäms, hör av dig om det låter intressant! :)

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Annons:
Upp till toppen
Annons: