Annons:
Etikettbibeln
Läst 1451 ggr
Zorro-VRH
2008-04-13 17:16

Varför tro du på Gud och på Bibeln

Vi vänder på frågan

icketronde kanske är nyfiken*ler*

Varför tro du på Gud,Jesus och på Bibeln och på hur Gud skapade jorden och liv,människan mm

Annons:
kajsa56
2008-04-13 20:02
#1

Jag tror på Gud, Jesus och den Helige Ande sedan sommaren1982 därför att jag gång på gång fått känna i mitt liv, kropp o själ att Han är närvarande och verkligen bryr sig, vilket också har stärkt min tro på att Bibeln är Hans eget ord som är mat för min inre människa. Om och om igen har Bibelns ord varit mig till vägledning och tröst när jag behövt det. Jag ångrar inte en enda sekund mitt val att lägga mitt liv i Guds händer och jag rekommenderar det varmt! :o)

tinaoskarsson
2008-04-28 00:16
#2

Jag erkänner. Jag tillhör de "indoktrinerade". Är uppvuxen inom en frikyrka och har sedan barnsben fått höra de kristna berättelserna och hört och sjungt läsarsångerna. Blev troendedöpt redan vid 9 års ålder.

Några år senare lämnade jag kyrkan så gott jag kunde. Tyckte att det inte var något för mig. Men så fort det krisade till sig så var det ändå min barndoms Gud som fick höra mina böner. Jag började åka på nattmöten på lördagkvällarna för att träffa söta pojkar men fick istället höra om det liv som jag egentligen längtade tillbaka till. Jag kände att det faktiskt var dags att välja på allvar. Antingen fick jag bli helt kristen eller helt vara utan det kristna livet, inget annat tycktes möjligt. Jag valde Gud.

Varför har jag då hållit fast vid tron? Det enkla svaret är att det fungerar.

När jag gick igenom två helvetiska rättegångar fanns det en enda sak som höll mig vid mina sinnens fulla bruk och det var ett speciellt bibelord: "sanningen ska göra er fria".

När jag mått så dåligt att jag velat ta livet av mig så har tanken på löfteslandet (Himlen) hållt mig vid liv.

När jag har varit ensam så har den helige Anden talat med mig och gett mig nya sånger att sjunga.

Jag har fått uppleva hur Gud har talat rakt in i specifika situationer i mitt liv genom pastorer med profetisk gåva.

Mycket, mycket annat som är för personligt att skriva om just här och nu….

Jag kan inte inte tro. Jag har sett för mycket för det. Jag kan inte tro på bara delar av Bibeln eller delar av Treenigheten om jag nu tror på något av det måste jag tro på allt som Herren uppenbarat.

Margareta
2008-04-28 01:15
#3

Vilket härligt vittnesbörd tinaoskarsson! TACK!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Skadlig
2008-04-28 17:48
#4

Håller med Margareta. Mycket fint vittnesbörd :)

Frualbertsson
2008-04-28 18:36
#5

Applåd!! =)

gigabyte
2008-04-29 00:46
#6

#2 jo det är så när allt annat faller, så står guds ord kvar !

Annons:
Skadlig
2008-04-29 11:12
#7

#6 Heh, kom att tänka på en sång från nittitalet. Med viss modifikation:

"Vem är det som står kvar?!
Gud står när de andra faller!"

Liten LCHF-kaka till den som känner till orginalet :)

Upp till toppen
Annons: