Annons:
Etikettjesus
Läst 1254 ggr
miagumman
3/11/08, 7:46 PM

Tro på en sten

Jag undrar över varför det verkar mer accepterat bland omgivningen att tro att man får kraft via en sten, magneter el dyl än det är om man säger att kraften kommer från Jesus….?

Annons:
Margareta
3/11/08, 10:03 PM
#1

Det har jag också undrat miagumman och ändå är det lättare idag att bli respekterad för att man tror på Jesus än det var när jag var ung och nykristen - då var man verkligen suspekt.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

kajsa56
3/12/08, 11:13 AM
#2

tror nog det handlar mycket om att det är lättare att tro på nåt man kan se än att ha en tro som riktar sig till Gud och Jesus -som man inte kan se!

människor idag vill så gärna snickra ihop sin egen tro.. man tar en bit här och en bit där.. men det finns inget som kan ersätta Jesus och det han gjort för oss!

Frualbertsson
3/12/08, 9:11 PM
#3

#2 håller med dig kajsa, folk har svårt att tro på något de inte kan se eller ta på, men jag vill tillägga att folk behöver inte heller göra några förändringar i sitt liv om de tror på kristaller, stenar osv. Jesus vill att vi förändras och vi blir ju förvandlade med HA hjälp, det skrämmer många. De vill inte ta ansvar för sina liv, inte förändra något, vill bara ha något som känns tryggt att hänga upp sina liv på.

För många känns det bäst att göra som vissa hinduer, be till hundratals olika gudar och så be till Jesus lite med -ifall det hjälper.

rallykillen
3/17/08, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

ja får kraft ifrån skumtomtar och vit mossa!!

Upp till toppen
Annons: