Annons:
Etikettkyrkan
Läst 771 ggr
Skadlig
2008-04-01 16:46

Första april

Har ni gått på några skämt idag? Tror att jag är så paranoid idag att jag tvivlar på nästan allt ;)

Annons:
ChristinaSylejmani
2008-04-01 18:43
#1

Har inte gått på något aprilskämt idag - än så länge! Glad

Linn
2008-04-01 22:14
#2

inte ens hört att någon försökt att lura mig. det var nog länge sedan jag gick på ett april skämt..

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Frualbertsson
2008-04-01 22:53
#3

Har inte ens hört något, skumt! Jag som hade en så fin plan på hur jag skulle reagera över vad som helst som skulle ske idag.

-Nääää menar du, vad konstigt/hemskt (eller liknande) och att det skulle hända precis idag på 1:a april!! hehe

Skadlig
2008-04-02 11:45
#4

Stör mig lite på det faktiskt. Jobbigt att läsa nyheterna, men det är kanske egentligen nyttigt.


På toppen över min lista över saker jag önskar var skämt är att ISO har godkändt Microsofts ooxml (.docx) som en iso-standard.
ooxml = open office xml. Filformatet som varken är direkt öppet eller xml. I standards beskrivningen ingick det bla "gör det som i windows 95". Inte det lättaste att koda efter sådana beskrivningar :)

Sen har det varit en massa fuffens med omröstningen. I sverige var det tal om mutor vilket ledde till att vi la ner våra röster. I Norge röstade en majoritet mot att godkänna den men bestämdes att den skulle godkännas. I tyskland så fick man välja på mellan att rösta för eller rösta blankt. Alternativet att röst emot förslaget fanns inte O_o

Margareta
2008-04-02 13:32
#5

Jag klarade mig faktiskt och var inte särskilt beredd heller. Det har varit värre andra år. Barnen har nog gett upp för jag är så lättlurad att det inte ens blir kul…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

mumsan
2008-04-03 23:09
#6

Bodde i Oskarshamn för flera år sedan och gick på ett aprilskämt som stod i tidningen. en helsidesartikel om att man skulle komma till färjehamnen där Gotlandsfärjorna ligger och köra på båten för att se hur många bilar som båten kund klara viktmässigt för att inte hamna i grunden av hamnen, den är inte så djup. Jag tyckte det lät roligt. Man kunde vinna en resa till Gotland för 2 personer tur och retur med båten. Jag var den enda som åkte ner med min vovve och väntade i 20 minuter där jag blev anvisad att ställa mig i kö. Hamnprsonalen var lite småfliniga och jag började ana oråd för den andra kön med bilar bara ökade men jag stod där själv och till slut  så sa jag att detta är väl ett skämt och då såg jag i deras ansikten att så var det, fast de fick ju inte säga något. Jag åkte tillbaka till biljetthytten och gick till luckan där det var 2 före mig i kön. Och sen sa jag att detta måste väl vara ett skämt i samma ögonblick kom det ut flera stycken ur kuren med kamera och chefen för hamnen och tidningen. Jag blev så full i skratt. Det blev lite intervju och foton och sen skulle de ringa mig på eftermiddagen kl. 15 om vem som hade vunnit. Jo, vem fick biljetterna, det var jag för inen annan vågade åka in på området. Flera stog utanför och tvekade och ett par nästan bråkade och en del diskuterade, men åkte igen. detta berattades för mig då de ringde. Så jag tyckte att det var värt ett skämt! Hade väldigt roligt själv.

Annons:
krasivis
2008-04-04 20:50
#7

#6 Vilken solskenshistoria! En "sammansvärjaning" kan muntra upp en ibland.

Frualbertsson
2008-04-04 22:46
#8

När jag bodde i Göteborg för många år sedan tyckte jag det var lite skojjigt när spårvagnsföraren meddelade att:

-Ja här får alla passagerare hoppa av för här vänder spårvagnen idag.

Varpå halva vagnen hoppade av med all packning, på en bit räls som går endast frammåt!!!

Jag satt kvar och skratta gott när spårvagnen fortsatte typ 20 meter och sen i högtalarna hör man

-April, april!! och välkomna tillbaks om ni vill åka hela vägen till centralstationen.

Busigt Skrattande

Upp till toppen
Annons: