Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2755 ggr
Maili_K
6/9/08, 12:27 AM

Olika religioner!?

Antagligen så har jag en annorlunda syn på "religion"..! Arbetar som sierska/medium bland annat. Får ofta höra att det är "jävulens verktyg"! Har läst bibeln, mormonernas bibel, jehovas bibel och koranen..Böner är viktiga för mig och har även fått svar på dessa gång på gång!! Är inte kristen alls, men har en stor respekt!!

I alla dessa skrifter så tas det upp mirakler, healing och även framtidsskådning. Tror att all osämja mellan de olika religiornerna ligger i okunskap hos oss!!

Varför inte bara akseptera och älska varandra för det vi är!! Alla är vi skapta av samma energi..Det spelar ingen roll vilken färg du bär på, vilken läggning du har, vilken religion du tillhör o.sv..

Ber du till: Budha, Jesus, Gud, Jehova, Alah osv.. så är min övertygelse att det är samma ljus i slutändan.

Kram till er alla

Annons:
Rauija
6/9/08, 12:55 AM
#1

Hm.. om man inte ber alls då? Fundersam

Hannybee
7/19/08, 1:52 PM
#2

Hmm… Jag kan bara säga att jag inte håller med dig. Särskilt inte om det sista, att det är "samma ljus i slutändan".

exitingsvillemo
7/27/08, 3:11 AM
#3

på vilket sätt håller du inte med? Utveckla ditt inlägg lite…

kajsa56
7/27/08, 2:31 PM
#4

enligt Bibeln så finns det bara en väg till Gud - som når ända fram till ljuset vid livets slut - och det är genom tron på Jesus Guds son, som levde och dog för vår skull så att vi kan bli rättfärdiga inför Gud själv, vilket är omöjligt utan Jesus.

i Joh 14:6 står det - Jag är vägen, sanningen och livet, ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Jesu ord)

Hannybee
7/28/08, 11:35 PM
#5

#3, Eftersom jag är kristen tror jag som #4 säger att det bara finns en väg till Gud, genom hans son Jesus Kristus. Dessutom står det att man inte ska ha avgudar vid sidan av Gud och det blir det ju på ett sätt om man nu skulle "tro på" flera religioner.