Annons:
Etikettkyrkan
Läst 3836 ggr
fettmedkevlar
2008-06-17 03:09

Påfrestande lestadianer.

Nu är det så att jag har under en kort tid fått lestadianer som knackar på min dörr med jämna mellanrum, har senast idag fått besök två gånger av samma människor.

Dem första gångerna har jag vänligt men bestämt bett dem gå sin väg då jag inte är intresserad, men nu har jag blivit måttligt less och jag är rent ut sagt förbannad! Dem prackar på mig en massa papper och böcker om att deras tro är den bästa för mig och om jag inte går med i den så kommer en massa hemskheter inträffa mig. Dem har även lämnat papper och flygblad på bil, brevlåda, dörrmatta, inklämd i springan mellan dörren och dörrkarmen. När jag försöker stänga dörren så klämmer dem sig i mellan och stövlar rakt in och tar för sig, hinner jag stänga dörren såpass mycket att kroppen inte kommer in så sätter dem foten eller handen mellan. Och jag gjorde drog faktiskt igen dörren så dem klämde handen, elakt? I know, men dem fattar inte.

Mitt tålamod är som sagt slut och jag har bett dessa människor fara åt hel*ete, men dem ger sig ändå inte. Hur i hela jä*ulens namn ska jag få dem att försvinna och aldrig mer komma tillbaks? För att tala i vänlig ton fungerar ju inte på dessa nötter!

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Annons:
tinaoskarsson
2008-06-17 11:15
#1

Att tränga sig på på det där viset skulle jag vilja kalla för både trakasering och intgrång. Ring polisen nästa gång så kanske de fattar att du menar allvar. Så här får det bara inte gå till! Blir otroligt upprörd!!

Margareta
2008-06-17 13:06
#2

Sveriges lag gäller även Laestadianer - det du beskriver är hemfridsbrott.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Daydreams
2008-06-17 19:30
#3

Åh vad spännande. Jag förstår att du tycker det är jobbigt, men jag önskar det vore jag, Du måste bo norrut? Vi har inga här nere i Skåne som jag känner till.

HAr du lust får du gärna skicka papper och sånt till mig som du fått av dom. Självklart skulle jag betala portot.

(forskar om sekter/kulter/samfund)

fettmedkevlar
2008-06-18 00:52
#4

Jag har tänkt ringa polisen, men jag har hotat en gång att ringa dem och då försvann dem för stunden. Men dem kom tillbaks efter bara någon timme och "visste att jag hade ändrat" mig och skulle därmed gå med i deras tro och allt sådant.

Vill ju heller inte vara allt för otrevlig, men det känns som att jag har inget val snart något mer. Men nästa gång så kommer jag ringa polisen så fort dem knackar på, för jag känner på mig att dem kommer definitivt inte försvinna i första taget.

#3 Tyvärr har jag redan slängt allting i soptunnan, men kan meddela dig när jag får nytt. Vilket jag tror kommer hända inom kort. Yes, jag bor uppe i Kiruna.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

tinaoskarsson
2008-06-18 01:22
#5

#4 Det verkar inte som om dom är särskilt trevliga mot dig heller… Tycker inte du ska tveka att ringa polisen nästa gång! *står vid sidlinjen och hejjar på*

Upp till toppen
Annons: