Annons:
Läst 1377 ggr
tinaoskarsson
2008-06-16 00:30

Bibelläsning (o Dagens boktips)

Har denna vecka läst en bok som heter "Kraften i lovsång och tillbedjan" skriven av Terry Law. En underbar bok som uppenbarat mycket av bönens kraft och lärt mig allt mer om hur jag ska be. Är ju dessutom lovsångare (min kallelse är som lovsångsledare, men jag har inte till fullo kommit in i den tjänsten än) och har här fått några nycklar till att bättre förstå den tjänsten.

Hur som helst har denna bok gett en helt fantastisk bieffekt. Jag har blivit vrålsugen på Guds ord! Siktar på att ha läst igenom stora delar av Nya testamentet innan min mans semester börjar (två hela veckor kvar nu). Är nu supertacksam att jag fått bli arbetslös så jag har tiden att bygga upp en vana som skapar ett ännu större sug för Ordet. Har verkligen varit dålig på att läsa Bibeln hittills, men tror att arbetslösheten är svaret på den bristen. Har nu också förstått att det är av yttersta vikt för min kallelse att jag är bättre bevandrad i Herrens bok.

Annons:
kajsa56
2008-06-16 11:45
#1

härligt Tina! jag är också lovsångsledare och som du säger så behöver vi ordet även i den tjänsten! ska leta reda på boken du tipsat om - en bok om samma ämne som Madelene Wallgren skrivit kan jag också rekommendera: Höj jubel heter den, finns på deras förlag Vingården

nu har jag letat men inte hittat boken du berättar om.. vilket förlag finns den på??

tinaoskarsson
2008-06-16 13:21
#2

Den är utgiven på Livets Ords eget förlag vid tidigt 90-tal. Har hittat Barkito som av en händelse säljer boken för hederliga 99 kr.

Ska kika efter ditt boktips. Är ju laddad nu! =)

kajsa56
2008-06-16 17:16
#3

tack!! har nu beställt den! :o)

Frualbertsson
2008-06-17 22:32
#4

Om man har svårt att komma till skott med sin Bibelläsning kan man lyssna till Bibeln på denna sida:

http://voxbiblia.se/?gclid=CNu-l7SD_JMCFQkYQgod3Q-pzA

Där kan man också köpa hem Bibeln på cd.

Frualbertsson
2008-06-17 23:00
#5

Jag skulle vilja tillägga att det är av största vikt att alla kristna läser/lyssnar på/tar del av Bibeln ofta, att man vet vad som står i Bibeln.

Så att man inte kan bli lurad av falska profeter och för att man ska veta vilka löften Herren har gett oss i Bibeln, för att vi bättre ska förstå vilka vi är i Jesus Kristus osv osv =)

Dessutom är det så härligt att fylla på med Ordet dagligen. Precis som man behöver fysisk mat så behöver man andlig kost för att överleva =)

Margareta
2008-09-13 12:47
#6

Hur är det med bibelläsningen?

Skulle vi inte kunna dela lite med varandra här på forumet?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: