Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1351 ggr
Margareta
6/4/08, 12:42 PM

Haveri

Nu har jag drabbats av både fraktur i armen och datorhaveri. Skriver från en lånad dator…

Är det månntro en vink om att jag måste vila?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Annons:
Conrad
6/4/08, 2:44 PM
#1

Kanske. Datorn är en plåga, den har mera dragringskraft än bibeln.

För mig är datorn en plats att vila lite vid och glömma lite annat som hänger över en.

Egentligen borde det stå dagens bibelord på skärmen isälleför massa reklam. altså när man startar den.

Skadlig
6/4/08, 5:46 PM
#2

#0 Stackare, hoppas att du och datorn mår bättre snart.
Jag mår nästan fysiskt illa när jag tror någon av våra datorer har gått sönder. Conrad, jag tror att du kan ungefär likställa det med känslan när någon riktigt dyr del på någon av dina mopeder går sönder:)

#1 Har inga instruktioner så här till hands just men men om du menar windows loggan när du startar så går det faktiskt att byta ut den mot något trevligare :)
Om du dessutom har en logga från Dell när du startar så går den ibland också att byta ut men det kan vara lite bökigare.
Hm, hade jag haft tid så hade det kanske gått att skriva något litet snabbt skript som bytar ut bilden varje dag med någon lämplig text. Tror att det jobbigaste hade varit att göra 365 bilder med bra bibelord :)

Margareta
6/4/08, 6:10 PM
#3

Vilken lysande idé Skadlig med 365 bibelord istället för windowsloggan…

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Conrad
6/5/08, 12:28 AM
#4

Här i huset fins det 4 datorer, så om en havererar spelar ingen större roll.

Ang moppar så fins det 27 st så det händer att en rasar då tar jag en annan.

Skadlig
6/5/08, 12:37 PM
#5

#3 Finns ett par olika sätt att göra det. Antingen gör man som sagt 366 bilder i lämplig storlek med texten eller så skriver man ett program som skapara bilderna med text med utgångspunkt från en textfil. Båda tar tid att göra men av lite olika anledningar :)

Jag ska fundera lite mer på det och se om jag kan ladda ner eclipse och python igen så att jag kan hacka lite.

Är det någon som vet om det finns någon gratis lista på dagens bibel ord som man enkelt och snabbt kan kopiera? Jag känner ju till en del sajter men att samla på sig dem en dag åt gången känns lite drygt ;)

Frualbertsson
6/5/08, 12:50 PM
#6

#5 kolla in min tråd om dagens manna… där får du bibelord i obegränsad mängd. Kan tyvärr inte länka…

Annons:
Upp till toppen
Annons: