Annons:
Etikettkyrkan
Läst 2117 ggr
Daydreams
6/15/08, 2:10 PM

Jag vill gå på möte

Jag har inte varit på en gudstjänst på x antal år, har inte heller några kristna vänner här i Malmö, och fixar inte riktigt att gå helt själv. Därför har det inte blivit av, men hjälp vad jag saknar möten.

Är alla ni andra kyrkligt aktiva?

Annons:
Santhe
6/15/08, 3:04 PM
#1

Jag är aktiv inom missionskyrkan. Fast nu sommarmånaderna så har vi gudstjänst kl 10, vilket jag verkligen inte tycker om. Så idag tänkte vi gå till svenska kyrkan som har gudstjänst kl 17.

Anders-Petter Sjödin ska tala om: Att inte döma. Intressant ämne dessutom.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Tur-Budda
6/15/08, 7:51 PM
#4

#2, #3 Hövlighet och respekt är bra saker att ha med sig. Empati är storslaget, prova det någon gång. =)

Linn
6/15/08, 8:36 PM
#5

Jag är inte kyrkligt aktiv.. Det händer att jag går på Marcus Olssons möten i gbg, men det är bara en gång i månaden på fredagar kl 18-inte bästa tiden direkt! Och det är inte så ofta jag gått dit heller.. Men jag ska till öland iår igen! :D V 28 ska jag dit, då är det Gospel vecka!

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

tinaoskarsson
6/15/08, 9:08 PM
#6

#0 Är trogen kyrkobesökare. Går i princip alltid på bönen på onsdagar o gudstjänsten på söndagar, är också med i två bönegrupper som samlas varannan respektive varje vecka. Ibland missar jag något möte men oftast inte.

Utan min församling vet jag inte var jag hade varit idag. Kom hit för två år sedan och det känns som om jag gick rakt in i en öppen famn. Älskar mina syskon i församlingen så mycket!

Om det är själva "maten" från predikan som du vill åt kan jag rekommendera Västerdalarnas friförsamling. Om du registrerar dig där kan du få tag i "veckans predikan" (dock lägger de bara upp typ var annan, var tredje vecka) som ljudfil. Samma sak har jag förstått finns tillgänglig på Jönköpings Pingstkyrkas hemsida även om jag själv aldrig använt mig av det (hörde det först idag).

Bland de engelskspråkiga förkunnarna som jag besöker emellanåt lägger Joyce Meyer upp nytt material varje dag, både i form av Tv och som radioprogram. Varje vecka kommer det dessutom något nytt från Joel Osteen (av CBS 60 minutes kallad den kristna världens Dr Phil).

Så, nu hoppas jag att du inte ska behöva hungra till den dagen du går till ett möte igen. ;)

Annons:
Frualbertsson
6/15/08, 9:12 PM
#7

Joyce Meyer ser jag på varenda dag. Hennes undervisning är i särklass. Kan även rekomendera Joel Osteen som Tina tar upp, hans möten är alltid upplyftande och härliga.

Margareta
6/15/08, 10:50 PM
#8

Jag går relativt regelbundet i kyrkan. Vi tillhör svenska kyrkan och bor i en landsortsförsamling som inte har gudstjänster varje söndag i just vår kyrka. Vi försöker gå när det är något.

Jag gillar helst gudstjänster typ veckomässor eller riktiga "möten" med rejäla predikningar.

Vi funderar på att åka till OAS i sommar igen - det anordnas i Borås i år.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Linn
6/15/08, 11:24 PM
#9

vad är OAS?

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Margareta
6/15/08, 11:49 PM
#10

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

tinaoskarsson
6/16/08, 12:05 AM
#11

#8 Känns det konstigt/ovant för er som är med i svenska kyrkan att gå till oss frifräsare på gudstjänst? Jag menar, jag vet ju hur jag känner det när jag besöker era sammankomster… Jag vet aldrig hur jag ska bete mig riktigt för att inte skämma ut mig totalt. Generad Därför funderar jag på hur det känns för er att besöka oss.

kajsa56
6/16/08, 12:10 AM
#12

vi har bönemöte varje måndagkväll som jag absolut inte vill vara utan! gudsjänst har vi nån gång i månaden, så just nu fokuserar min lilla församling på bön för orten. Jeremia 29:7 - sök din stads bästa!

jag var utanför församlingslivet i 9 år pga utbrändhet, så jag förstår din längtan Daydreams! det jag mest längtade efter då var just bönegemenskap.. hittade det i en ekumenisk bönegrupp som jag var med i ett tag tills jag blev uppmanad av Herren att söka upp min förra församling och bli medlem där igen - har jag inte ångrat!

mumsan
6/16/08, 8:00 PM
#13

Det borde väl gå att kolla vilka som bor i Malmö här på forumet och som oxå vill gå på gudstjänster/möten.

Jag har varit utan möten i flera veckor tills i söndags. Hade abstinensbesvär! Det var så förlösande att komma dit och träffa sina trossyskon. Bara känslan av att vara där och umgås var fantastiskt, förutom predikan.

Annons:
fetknopp
6/16/08, 9:03 PM
#14
fetknopp
6/16/08, 9:14 PM
#15

Om ni undrar vad jag pysslar så tog jag bort mitt inlägg. Jag tyckte att det blev så dumt.Generad

Upp till toppen
Annons: