Annons:
Etikettlivsfrågor
Läst 1165 ggr
tinaoskarsson
7/15/08, 10:37 PM

Klart det blir fel ibland

Allt som oftast ges det uttryck för (både här på forumet och i verkliga livet) att kyrkan gör fel. Man har svårt att tro på en god Gud när församlingar runt om i världen och genom tiderna betett sig så illa. Åtminstone har man svårt att se att de kristna försöker efterfölja någon slags god norm.

Jag vill bara med detta lilla inlägg säga att vi alla är människor. Visst försöker vi kristna leva ett mer hederligt och kärleksfullt liv genom att hela tiden sträva efter att bli mer lika Jesus, men det är inte så särskilt enkelt alla gånger. I våra församlingar finns det också en mängd olika människor. Man har kommit olika långt i sina kristna liv och man vill också olika mycket med sina kristna liv. Visst finns det hycklare i församlingarna, men det finns också många genomvarma och sympatiska människor där.

Eftersom vi som utgör Guds församling på jorden faktiskt i grund och botten är människor så blir det naturligtvis fel ibland. Det finns mycket som hänt genom åren som jag har full förståelse för om resten av världen aldrig kommer förstå eller förmå förlåta. Jag vet inte ens om jag förstår det alla gånger… Hur som helst så är Gud fullkomlig, men vi människor är det inte - därför görs det också både stora och små misstag längs vägen.

Jag kan aldrig rättfärdiga de misstag som görs, men jag kan göra mitt liv till ett bättre exempel. Därför hoppas jag också att ni som inte är kristna kan överväga att inte döma oss som försöker leva ett kristuslikt liv tillsammans med hycklarna och de osympatiska. Våga lyssna på oss utan förutfattade meningar så kanske ni kan få med er lite på vägen.

Annons:
Katteristan
7/20/08, 12:13 PM
#1

Vem gör inte fel, ingen ska döma någon anan. Inte bara okristna som inte ska döma kristna. Har venner som blivit nedvärderande behandlat av kristna. jag har min tro men alla ska respekteras även otroende så jag blev arg och stod på de okristna sida i det fallet. men vi kan alla lära av våre mistag

Upp till toppen
Annons: