Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1880 ggr
exitingsvillemo
2008-07-27 03:22

vi som INTE tror

ni kristna som stenhårt tror på er Gud, har några frågor!

*Tror ni också på Djävulen

*Vi som INTE tror på "Han där uppe" var hamnar vi när vi knallar vidare?

*Hur ser ni på andra religioner/gudar?

*Hur ser ni på vetenskapen? (tex. hur jorden kom till…)

*dom som gått ur sv.kyrkan, är dom syndare?

Bara rent nyfiken, kommer säkert på fler frågor… :O)

Annons:
veka
2008-07-27 12:44
#1

Hejsan "exitingsvillemo"

Jag är kristen men det där med att tro stenhårt vet jag inte vad du menar. Jag är ju bara en människa och "undrar"lite ibland men tror har jag gjort i 33 år snart .

Eftersom Lucifer var en av "Ljusets ängel" så tror jag inte på en ful djävul med horn och svans utan på någon mycket mer raffinerad typ….

Ni som inte tror?….har faktiskt ingen aning var ni hamnar efter döden. Eftersom människan är ett stort ego så är jag glad om det som jag trodde på stämde för då har jag inte förlorat något. Skulle det bara vara så att döden bara är ett slut och inget mer så har jag inget förlorat med min tro eller hur? Fast jag är väldigt övertygad om att Jesus finns och hjälper mig framåt, vilket är en fantastisk förmån när det är så lätt att förlora fotfästet idag.

Andra religioner…har stor respekt för alla religioner men tycker att jag själv har "drabbast av" det bästa för mig.

Jag tror att det var en sk. "Big Bang" och att det var Gud som stod bakom allt detta. Bangen är en del av skapelseprocessen. Det är vad jag har kommit fram till i mitt inre och det känns rätt.

De som har gått ur Svenska Kyrkan…syndare?? Varför skulle de vara syndare? Jag har själv gått ur Svenska Kyrkan, förstår inte vad det har med synd att göra.  Synd….det är att Missa Målet enligt grekiskan eller latinet…

Hoppas att du har förstått lite mer nu…för mig har allting tagit sådan tid att förstå men är man som jag, lite trögfattad så får man acceptera att det har tagit över 30 år att inse vilken enorm frihet och glädje jag har fått fastän man mår uselt ibland.

Ha det bra Hälsn. Veka

exitingsvillemo
2008-07-28 00:49
#2

tack för ditt svar :O)

Ingen mer som vill svara?

Stevo
2008-07-30 21:03
#3

#2: Jag kan ju alltid försöka. Jag tror för egen del inte att det finns någon Gud, men har trott det en gång i tiden.

1. Att tro på Djävulen är vanligt bland kristna, men en del ser Djävulen som en symbol för ondska och inte som en individ.

2. De som inte tror på Gud hamnar i helvetet enligt den gängse synen. Men det finns kristna som inte tror på helvetet heller. Andra kristna menar att helvetet inte är en evig plåga, vilket dock fortfarande är den förhärskande synen inom kristendomen (globalt sett).

3. Vanligast skulle jag säga är föreställningen att alla andra religioner har fel, men det finns t.ex. kristna pluralister som menar att alla världsreligionerna leder till Gud.

4. Synen på vetenskapen skiftar rätt mycket mellan kristna, några förnekar t.ex. evolutionsteorin, andra gör inte det. Men övriga vetenskapsgrenar har man inte så mycket att säga om i regel. Det är evolutionsbiologin som kritiseras mest, enligt min uppfattning. Den gängse synen är dock att Gud skapat världen, men man har alltså lite olika uppfattningar om hur det gick till när t.ex. människan skapades (via evolution eller direkt skapelse).

5. Vem som är syndare, eller om synd överhuvudtaget existerar har kristna lite olika uppfattningar om. Många menar att alla människor, inklusive de kristna, är syndare, medan andra menar att syndare är mer specifikt applicerbart på t.ex. tjuvar, mördare, notoriska lögnare, et cetera. Få skulle väl säga att man blir syndare just på grund av valet att gå ur en församling, skulle jag tro.

mvh
Stevo

veka
2008-07-31 12:05
#4

Jag lägger till lite här:

Det finns så många ska, bör ,måste , kan inte och "lagar och regler" som vi människor ställer upp.

Det viktigaste för mig är att jag tror på en Gud som har makt och vilja att hjälpa mig framåt i vardagen. Det låter kanske fegt men jag har lagt mitt liv i Guds händer och jag har bett honom att ta hand om mig och allt runtomkring.

Jag känner faktiskt att jag har jesus i mitt hjärta och behöver inga lagar eller regler. Det står så i bibeln att lagen skall finnas i våra hjärtan. Nya Testamentet.

Jag är så nöjd med det jag har och en dag dör jag bort från denna världen och vem vet vad som sedan händer….ingen vet med säkerhet. Men tills dess föredrar jag att få "vandra med Gud", det är det allra bästa för mig.

Hälsn. Veka

Margareta
2008-07-31 15:56
#5

Välkommen till oss Veka!

Såg i din presentation att Du tillhör flera iFokus-sajter men inte just vår - därför är det extra roligt att se dig här!

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Ijin
2008-07-31 19:04
#6

Smarta frågor

Annons:
veka
2008-08-01 22:25
#7

5# Hej Margareta

Jag har varit här förut, men befinner mig mest på keramik i fokus eftersom jag är krukmakare.

Hälsn.   Veka

Margareta
2008-08-02 00:11
#8

Aha - då förstår jag - där har jag bara kikat in någon enstaka gång.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Denna kommentar har tagits bort.
baltzer
2008-08-03 00:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

      SkrattandeGratulerar Till Ditt Val     Veka

        Du har rätt i dina tankar, Gud uppmanar oss

     att  Skriva   in Hans Kärleks-Lagar  i Våra Hjärtan. Han har lovat att om vi vänder oss till Honom  ärligt.Så kommer han att fylla oss med Glädje o tillförsikt  jag tror inte att vi ska hålla på o fundera så mycket över den Onde    vem var Lucifer också vid   Därför att han har Förlorat sitt Namn    i  Det stora Upproret,  jag minns inte just nu exakt men jag tror att Lucifer drog med sej en tredjedel av Änglarna som sedan blev fördrivna.  Dom kunnde inte stanna kvar längre inför Guds Ansikte,( Himmlen)  när man pratar om synd,  så handlar det ofta om att vi människor börjar att vända oss bort ifrån Gud  och Han ÄR KÄRLEK  när  Det är så sort att Vi kan inte Greppa om det:  jag är 50 år,  för 10år sedan kom jag kontakt med den Kyrka som jag numera faktisk har gått medSkrattande       Då För Tio år sedan Var jag en trogen Evolutinist    Och MYCKET KRITISK  mot den Kistna tron,  Och Ve o Fasa för folk som Talade om Jesus,  jag gick bokstavligen långa vägar för att slippa höra deras tjat om Jesus  Han är NU MIN BÄSTA VÄN  jag trodde att vara kristen att det bara var en massa Roliga Saker     MAN INTE  Fick Göra)   men med tiden började jag att fundera mera och det jag kom fram till. Att om det nu skulle vara sant att det finns En Gud, och att Han/var så intreserad av mej att han har låtit många författare skriva o berätta hur jag ska komma i kontakt med Honom, Bibeln  EN GUD  som Älskar oss Människor som vi är!      det står skrivet att om det bara fanns en enda människa att rädda  så skulle Jesus offra sig själv Ändå!!!     DET Är så stort och han har så mycket som han vill undervisa oss i.. Men Han Tränger sej  Alldrig  på,  han tvingar oss alldrig  om vi inte själva vill!  för det är inte Kärlek…  mvh  BB.

Denna kommentar har tagits bort.
chik
2008-08-04 20:52
#12

jag är inte religös så som många tyker man tänker man skall vara.O om mit inläg är stötande så ber jag att ni tar bort det…

Helvetet!!Tror jag att vi redan är i.Med allt som händer i vår värd.När vi dör så får vi något bätre..Detta är mina tankar.Lena

                    

Lena.P är jag i verkliga livet.

veka
2008-08-07 00:58
#13

#12

Visst är denna världen ett helvete ibland men som pånyttfödd kan jag få uppleva en himmel redan här. Inuti mitt hjärta jublar det ibland och glädjen "flödar". Låter kanske banalt men det är sant.

Har haft Jesus i mitt hjärta i över 30 år nu och allt blir bara klarare.

Det borde vara rusning efter frälsning…det är ju gratis, bara tacka och ta emot .

Hälsn. Veka

Annons:
Gerbilflicka
2008-08-13 03:34
#14

1.) Ja, jag tror på djävulen. En fallen ängel, som visar att allt ont från början kommer ifrån något gott som blivit fördärvat.

2.) Jag tror att alla hamnar i antingen himlen eller helvetet, men vart vi hamnar bestämmer vi själva. Vissa skulle välja makt, pengar, hämnd osv fast de VET innom sig att sånt inte är bra att välja över kärlek, förståelse och medkänsla. Det man väljer inom livet tror jag blir det man väljer efter döden också.
Jag tror inte att alla goda människor som inte tror bara av automatik hamnar i helvetet. Det vore inte särskilt logiskt i mina ögon.

3.) Allt som är av godo… Om religion får människor att bli bättre människor är det bara bra. Gillar tanken bakom buddhism.
Tycker det är illa när folk använder religion som en anledning till att göra onda gärningar, sen spelar det inte så stor roll vilken religion man "skyller på".

4.) Biologi och vetenskap är verkligen min grej. Det är bara läran om Guds värld, helt underbart ämne.
Däremot är jag noga med att kalla allt för teorier, gillar inte när folk säger "såhär vet jag att det är för det har forskare sagt" och inte tänker själva. Samma sak som många anklagar religiösa för att vara… men vetenskapen har till viss del blivit en ny religion. Precis som människor lyssnade till kyrkan till 100% förr i tiden så räcker det numera med att "forskare" (vilka det nu är?) säger att "såhär är det", och då tror alla på det. Sånt är skrämmande vad det än handlar om, man måste tänka kritiskt.

5.) Syndare är vi allihopa. ;) Men jag tänker inget illa om folk som gått ur kyrkan.

Sweetelle
2008-09-16 18:45
#15

#14 punkt 2: Jag har aldrig valt nånting, jag tror bara inte.

Gerbilflicka
2008-09-17 00:21
#16

#15 Du väljer saker varje dag i ditt liv, som påverkar både ditt och andras öden. Jag menar att jag tror att det aktiva val du gör i livet blir dina val i döden också.

Vi vet att vi inte blir lyckliga av att vara giriga, falska och elaka… ändå väljer vi ofta det. De val du gör blir dina vanor helt enkelt. Väljer du godhet, kärlek och medkänsla på jorden, ja… då kommer du till himmelen för du har valt den delen av himmelriket redan här. Förstår du?

kajsa56
2008-09-17 09:49
#17

Nu finns de ju en väg till himlen, och det är att tro på Jesus som Guds son, som dog och uppstod på tredje dagen, nån annan tro når inte fram till himlen efter döden. Visst ska vi vara goda mot varann men godhet o kärlek i sig räcker inte .. men det är en bra frukt som ska finnas i varje kristens liv. Vi ska ju älska vår nästa som oss själva..

Gerbilflicka
2008-09-19 18:57
#18

Jao, det är klart folk tror olika. För vissa är det t.o.m. "helt okej" att bete sig som man vill bara man biktar sig. När är det för sent att ångra sig och bli kristen då? Det här är bara min tro och min syn på saken.

kajsa56
2008-09-20 00:36
#19

ångra oss kan vi bara göra så länge vi lever.. sen är det försent.

Gerbilflicka
2008-09-20 04:11
#20

Jag måste erkänna att jag inte kan citera bibeln för då får jag leta i timmar kan jag lova, så jag sätter väl in det citat som påverkade mig mest i den här frågan. Skrattande Skratta om ni vill!

Från "Den sista striden" av CS Lewis.
'…Men lejonet börjde sitt gyllene huvud och rörde vid min panna med sin tunga och sade; "Son, du är välkommen." Men jag svarade: "Herre, jag är icke din son utan Tash tjänare." Han svarade: "Barn, allt det goda du har gjort för Tash har du gjort för mig."
---
"…Det är inte för att han och jag skulle vara en och densamme utan för att vi är varandras raka motsatser som jag räknar dina goda gärningar för honom som goda gärningar gjorda för mig. För jag och han är så vitt skilda att ingen gärning som är ond kan göras för mig och ingen som inte är ond kan göras för honom…"
---
"…"Älskade Son," sa den Härlige, "hade inte dina längtan stått till mig, skulle du inte ha sökt så länge och så ärligt. Ty envar finner vad han verkligen söker."
---
"…Och detta är undret över alla under, att han kallade mig sin älskade son, mig som är uslare än en hund…"

Okej, jag är mycket väl medveten om att jag just citerade en barnbok… men min poäng är att en mycket större människa än jag själv delade min åsikt, eller jag delar hans kanske jag ska säga. Jag tycker det är logiskt, bra förklarat och det är vad jag tror på. Sen VET jag att det står i Bibeln att den enda vägen till evigt liv är genom Jesus, det är bara en tolkningsfråga.
Måste kanske tillägga att alla var stendöda då det här hände.

Annons:
Margareta
2008-09-20 22:23
#21

C.S Lewis Narnia-böcker är mycket läsvärda och även så mkt mer än barnböcker. Jag tycker han har underbara förklaringar som säger mer än mycket annat.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Gerbilflicka
2008-09-20 23:20
#22

Han har skrivet en annan väldigt bra bok också… "Kan man vara kristen?" (Mere Christianity)

Margareta
2008-09-21 12:44
#23

"Från helvetets brevskola" är väl också C.S Lewis?

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

kajsa56
2008-09-21 13:33
#24

#20 o ja! C S Lewis livsfilosofi är ju en guldgruva… har läst Narniaböckerna många ggr både för våra barn när de va små och med stor behållning för min egen del. Det citat du hänvisade till har jag också funderat mycket över - det lyfter lixom perspektivet! Den här personen som Aslan talar med har alltså längtat efter sanningen men tjänat osanningen i livet, hans äkta längtan är det Gud ser och tar emot. jaa.. vägen till Gud är trots allt genom Jesus men hur det kan te sig är inte så lätt att bedöma för oss. Gud ser ju till hjärtats längtan och där möter han oss!

jaa, från helvetets brevskola har han också skrivit - också en bra bok som tål att läsas flera ggr!

Gerbilflicka
2008-09-21 18:58
#25

Jag tror att följa Jesus inte bara betyder att man ska tro på honom utan att man måste försöka bli mer som honom. Därför tror jag att man till viss del kan följa Jesus utan att vara troende genom att följa sin inre moral som Gud har gett oss.

Om man läser från Matt 25:31 så berättas det om hur Jesus kommer att dömma människor.

"Jag var hungrig och ni gav mig att äta, jag var törstig och ni gav mig att dricka, jag var hemlös och ni tog hand om mig, jag var naken och ni gav mig kläder, jag var sjuk och ni såg till mig, jag satt i fängelse och ni besökte mig."

Då frågar människorna när de gjort allt detta, och Jesus svarar: "Sannerligen, vad ni har gjort för någon av dessa minsta som är mina bröder, det har ni gjort för mig."

De som inte har hjälpt Jesus kommer att fråga när de lämnade honom utan mat och kläder, när de inte tog hand om honom och när de inte besökte honom… och Jesus ger dem samma svar, att det de inte gjort för de minsta av hans bröder har de inte heller gjort för honom.

Alltså är min tolkning att en troende kristen som beter sig dåligt och är elak, den människan kommer ändå inte få förtur framför en godhjärtad och vänlig människa som inte gått till kyrkan och haft en uttalad tro. Om Hitler var troende kristen betyder inte det att han kommer till himlen och att Dalai lama kommer till helvetet.

rackartyg
2008-10-31 11:52
#26

#3

Varför tror du inte längre?

rackartyg
2008-10-31 11:56
#27

#10

Vad var det för något som hände i ditt liv för 10 år sedan, eftersom du sökte tröst?

Annons:
rackartyg
2008-10-31 11:57
#28

#19

Kajsa 56

Är du uppuxen i ett kristet hem?

kajsa56
2008-10-31 18:57
#29

# 28 nej jag är inte uppväxt i ett kristet hem, blev frälst som vuxen när jag var 26 år och tvåbarnsmamma.

rackartyg
2008-11-01 13:51
#30

#29

Vad menar du med att du alltid har varit "kyrklig" ?

Sukram
2008-12-27 23:40
#31

Nu är jag inte troende men jag tycker dessa frågor är intressanta ändå och kommenterar några.

*Tror ni också på Djävulen

Jag har hört att djävulen är ganska viktig för många troende. För djävulen är guds motsats och utan ont kan inte gott existera, utan ondskan så kan inte gud erbjuda något bättre. Rätta mig om jag har fel men utan en "motkraft" så är ju gud svår att definiera så djävulen är väl nödvändig i någon form.

*Vi som INTE tror på "Han där uppe" var hamnar vi när vi knallar vidare? Min konfirmationspräst var mycket klar på den punkten. Det finns något bibleord om de som vänder sig från gud ska inte komam till paradiset. Vänder man sig från gud, förnekar gud och lämnar kyrkan så har man reserverat en plats på varm och svavelosande destination i framtiden…

*Hur ser ni på andra religioner/gudar? Enligt samma präst så är det "avgudadyrkan" och bibeln (GT) är ju tydlig med vad som händer sådana.

*Hur ser ni på vetenskapen? (tex. hur jorden kom till…) Jag känner många begåvade troende människor som klarar av att både vara troende och förhålla sig till modern vetenskap. De som mest högljutt motarbetar vetenskap och då främst evolutionsteorin är en ganska liten grupp mentala haverister som samlats i kreationiströrelsen och de är så förljugna att de flesta kristna inte ens vill ta i dem med tång. Så där finns egentligen ingen motsättning mellan vetenskap och tro.

*dom som gått ur sv.kyrkan, är dom syndare?

Det tror jag att jag är ja. Jag gick ju inte ur kyrkan för att gå till ett annat samfund utan är idag helt obunden och oreligiös.

Margareta
2008-12-30 13:27
#32

Detta är väldigt stora frågor - som man inte svarar på i en handvändning.

Jag kan enkelt svara på den första.

JA - jag tror även på Djävulen.

/Margareta

LCHF-magasinets allra sista nummer 2020/3 gavs ut i juni.
Det finns fortfarande lösnummer och gamla årgångar
http://www.lchfmagasinet.se

Stevo
2009-01-30 22:46
#33

#26

Lång historia, men jag skulle kunna kalla det för ett nyktert uppvaknande. Istället för att forma världen efter några på förhand givna föreställningar kan jag nu istället låta min erfarenhet av världen få forma min uppfattning om den.

mvh

Stevo

Sweetelle
2009-01-30 23:09
#34

#31 Du skrev: "*Hur ser ni på vetenskapen? (tex. hur jorden kom till…) […] De som mest högljutt motarbetar vetenskap och då främst evolutionsteorin är en ganska liten grupp mentala haverister som samlats i kreationiströrelsen och de är så förljugna att de flesta kristna inte ens vill ta i dem med tång."

Min erfarenhet är att åtminstone inom pingstkyrkan är det vanligast med kreationistisk syn på skapelsen, exakt hur människor tror kan säkert skilja sig åt, men definitivt regerar den kreationistiska synen där.

Du skrev också: "Så där finns egentligen ingen motsättning mellan vetenskap och tro."

Även om du har rätt i att många kristna faktiskt tror på evolutionen så kan jag inte alls hålla med om att det inte finns en konflikt mellan vetenskap och tro. Åtminstone om man tror på bibeln, för skapelseberättelsen beskriver inte världens tillkommelse som vetenskapen gör det.

Väljer man då att inte läsa bibeln bokstavligt, anser åtminstone jag att allt helt plötsligt flyter, för vem avgör vilka delar av bibeln som är väsentliga, och korrekta, och vilka som var skrivna för den tiden och bildligt.

Just i själva bibelns ofullkomlighet har alltid mitt största brottande som kristen funnits.

Annons:
Sukram
2009-01-31 00:15
#35

#34 vad jag menade var att man kan vara kristen och ändå acceptera vetenskapliga rön, man måste inte ta avstånd från vetenskap för att vara kristen.

Sen vet jag att pingstkyrkan och Livets ord har en kreationistisk syn på det mesta.

OlgaMaria
2009-02-03 13:05
#36

1. Ja, jag tror att djävulen finns.

2. Om man inte tror på Jesus som herre kommer man i alla fall inte till himlen. Man kommer till det som kallas helvetet skulle jag tro och om man dör där eller lever i "evig död" där vet jag inte. Jag tror inte det är ett avslut att föredra i alla fall.

3. Joh 14:6 Jesus sade till honom: "Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig.

4. Man ska läsa Bibeln så som den är tänkt att läsas. När skapelseberättelserna författades var det inte så vanligt med modern västerländsk objektiv historieskildring och därför kan vi inte läsa skapelseberättelsen som vi läser i historieboken eller biologiboken. Jag tror inte att världens skapelse gick till exakt så som det står i Bibeln. Det finns nämligen två skapelseberättelser i 1 Mos och de skiljer sig lite från varandra. Men det som dessa texter förmedlar och som jag tror "stenhårt" på är att Gud skapade världen, djuren och människorna och han skapade det på ett bra sätt. Han skapade människan till sin avbild. Han gav människan fri vilja. Människan valde att gå sin egen väg och då kom kampen in i världen, när vi inte längre kunde leva i harmoni med skapelsen och med Gud. Detta behöver inte ha varit en enskild händelse men det kan ha varit det. Det väsentliga är att det är en beskrivning på att Gud vill oss väl, och att vi vill göra som vi själva vill, och att det leder till diverse jobbigheter i den här världen. Sedan ordnar ju Gud med räddningsplanen Jesus som en möjlighet, för de som vill, till återupprättande av harmonin med Gud och evigt liv tillsammans med honom.

Jag har inget proplem med vetenskap. Gud är den främste vetenskapsmannen - han Vet ALLT!! Man måste bara veta vad man läser - en vetenskaplig artikel, rapport, forskning eller en flera tusen år gammal bibeltext.

5. För mig är det oväsentligt att svara på om en person är en syndare utifrån vad han har gjort. Isåfall är alla syndare. Det väsentliga är om man har tagit emot Jesus som Herre, för det är det enda som gör oss syndfria. Joh 3:18 Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte tror på Guds enfödde Sons namn.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

exitingsvillemo
2009-02-03 16:03
#37

Kajsa56>> Så enligt dig så kommer man inte till himlen om man inte tror på Gud?

Du menar att vi som inte tror, hamnar i helvetet då eller? Så trots att man har levt ett kärleksfullt liv och visat medmänniskor respekt, kärlek, godhet, så kommer man likförbannat till helvetet om man inte tror på det Bibeln säger?

Låter som om Din Gud är en mycket självisk och trångsynt Gud

BattleBitch
2009-02-03 20:35
#38

*Tror ni också på Djävulen

Absolut. Därför vi ser all skit på jorden nu. Ondska & död.

*Vi som INTE tror på "Han där uppe" var hamnar vi när vi knallar vidare?

Som bibeln säger om alla människor "Alla har blivit till av stoft, och alla återvänder till stoft". Däremot har de "goda" en chans att få liv åter igen.

*Hur ser ni på andra religioner/gudar?

Finns många, men bara en sann & allsmäktig.

*Hur ser ni på vetenskapen? (tex. hur jorden kom till…)

Mycket trams & en del intressant.

*dom som gått ur sv.kyrkan, är dom syndare?

Nej. Absolut inte.

Maria
2009-02-03 22:07
#39

Jag tror inte på djävulen men däremot att det finns en slags ondska/oförstånd hos människor, svårt att förklara.

Goda människor kommer till himlen tror jag.

Alla människor må vara saliga i sin tro.

Tror att skapelsen är vetenskap. Jag tror att evolutionsteorin är en skapelseakt.

Det är valfritt att vara med i Svenska Kyrkan. Många går ur p.g.a pengarna. Har inte med synd att göra.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: