Annons:
Etikettkyrkan
Läst 1789 ggr
mayolica
2008-09-24 11:20

helande kraft

hej !  det skulle vara intressant att höra vad ni som är kristna har för åsikter om healing. 

jag håller på med reiki-healing  en bekant som är kristen är rädd för reiki och tror att det är fel helande kraft.

jag anser att all healing kommer från en och samma goda helande kraft.

~ mayolica ~

Annons:
mumsan
2008-09-25 00:32
#1

Reiki-Healing och helande i Jesu Krisit namn är 2 olika saker. Du hör själv vad olika det låter. Jesus gav sitt liv för att vi skulle bli frälsta vilket betyder räddade, helade befriade. Han tog opå sig alla våra sjukdomar när han dog på korset och genomled dem. Det är bara Guds nåd som ges till oss människor. Vi behövde inte betala något.

Det finns mycket mera att skriva om detta men nu väntar min kudde på mig!!!

mayolica
2008-09-26 11:35
#2

det finns nog delade meningar . eftersom många kristna använder reiki . tex finns det präster som gått den utbildningen till reiki-master som jag har gått. eller blir den helande kraften omvandlad när reiki behandlingen utförs av en kristen?

jag tror på en helande kraft som är god ,annars är det inget helande. vad en healer tillhör för religion tror jag är ovesentligt.

~ mayolica ~

mumsan
2008-09-26 17:34
#3

Skulle inte vilja kalla Jesu helande den som ber för en sjuk för en healer. Det finns healer i olika religioner och med olika tro. Så jag personligen vill inte blanda ihop detta. Även om en del präster gör det. Det är ju faktiskt så att inte alla präster är omvända/frälsta. En del har det som yrke, ett jobb för att tjäna pengar. Det är ju inga låga löner de  har precis!

mumsan
2008-09-27 00:46
#4

Kom på en sak att Helande i Jesu namn sker genom den Helige Andes Kraft och inte genom något som är inlärt genom en kurs eller dyligt. Kristna/troende som tror på Jesus har möjlighet att be för varandra om helande. Till detta behövs den Helige Andes Kraft.

Du har rätt att tro på vad du vill mayolica.

Santhe
2008-09-27 19:43
#5

Gud älskar alla människor. Gud använder vilken människa han vill för att främja sitt rike.

Jag tror inte det spelar någon roll vad man tillhör egentligen. Det kan ju tänkas att en reikihealer senare i livet finner sin tro på Gud.

Maria
2008-10-02 18:03
#6

#3 Jag tror personligen inte att det finns så många präster som inte är frälsta och enbart arbetar för pengarnas skull.

Dessutom är prästlöner inte särskilt höga jämfört med utbildningsåren. Löneutvecklingen är inget att ropa "Hej o Hå" för heller.

Till frågan. Jag tror inte man ska blanda ihop Healing med religioner och tro. För mig är Healing i olika former en behanldlingsmetod rätt och slätt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Maria
2008-10-02 21:11
#7

#3 Hittade en länk om prästlöner

http://www.lonestatistik.se/loner.asp/yrke/Prast-1189

Det tar 5 ½ år att utbilda sig till präst och sedan i allmänhet arbetar man ett år ung. som en AT- läkare innan man kallas präst eller komminister.

Ursäkta att jag inte höll mig till ämnet.

Jag skrev innan att jag inte tycker man ska blanda Healing med religioner och tro och det var väl lite "luddigt" uttryckt. Självklart kan man som kristen utföra Healing eller som muslim, jude, ja vad du vill.

För mig innebär det en behandlingsform oavsett vem som utför Healingen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

mayolica
2008-10-08 12:50
#8

tack för era svar. det är intressant att höra vilka olika åsikter människor har om healing och helande kraft.

själv tycker jag inte att healing som egen behandling ska blandas ihop med någon religion .

såvida det inte är en del av en religiös handling som tex helande-möten , när en kristen ber till jesus om helande för någon. men då är det inte healing som egen behandling.

~ mayolica ~

Upp till toppen
Annons: